• Evernote

Inget val, allt för att trycka ner SD?

Det lustiga nu är att om SD ökar hjälper man dom till makten som minoritet.

SD ville ha ett val om asylpolitiken, som nu ställs in. 
    Allt för att trycka ner SD, eller det kan ordna sig ändå när Alliansen nu är upplöst till 2018?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Inget val, allt för att trycka ner SD?
  • MrFahrenheit
    Anonym (-) skrev 2014-12-30 22:35:02 följande:
    Jag har inte gillat när alliansen suttit vid makten man jag har respekterat att det är vad majoriteten ville, inte sjutton har jag gnällt och ansett att mitt minoritetsparti ska ha något att säga till om, det vore ju löjligt och pinsamt.

Och om det är självklart som du säger varför har du då inte respekterat de rödgröna eller deras väljare, du har inte respekterat valresultatet..det är ju bara att kolla på alla dina trådar och inlägg du skriver.
    Man behöver inte gilla eller respektera ett partis åsikter men man måste om man är för demokrati respektera ett valresultat och vad en majoritet valt fram som regering, som alliansen gjorde men alltså inte SD.
    Du tilltalar en person som inte är för demokrati...
  • Gert
    MrFahrenheit skrev 2014-12-30 22:56:46 följande:
    Du tilltalar en person som inte är för demokrati...
    Jag tillhör dom där 13%, som är det enda partiet som inte stödjer den odemokratiska Decemberöverenskommelsen (DÖ).
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • MrFahrenheit
    Gert skrev 2014-12-30 22:56:22 följande:
    SD är missnöjda med invandrings- och migrationspolitiken, så i det avseendet är SD ett missnöjesparti. Med rätta skulle jag vilja påstå, då många är missnöjda med den politik som förs idag.

Vad är det SD har gjort? De har röstat i riksdagen. Om inte det är att spela efter demokratins regler så vet jag inte vad demokrati är. Du får gärna förklara för mig.

Det lila blocket har nu störtat demokratin, det är många före detta politiker och statsvetare överens om.
    SD kan spela efter alla regler som finns, likt alla andra, men utan att bygga sin politik utifrån ett bredare perspektiv än ett missnöje gentemot mot hur andra människor ska/bör betraktas, så tappar man tids nog respekt och även inflytande...

Jag håller med SD om att invandringspolitiken är helt körd. Jag håller med SD om att vi inte kan ta emot allt och alla till vilket pris som helst. Men även om jag håller med SD i just denna fråga så vet jag att livet för mina barn är mer komplicerat än så , jag väljer sunt förnuft framför hat. Jag söker permanenta lösningar framför tillfälliga sådana...
  • Anonym (landstingstjänsteman)

TS måste vara SD - har bara med svar som funkar för att statistiskt bevisa att allt handlar om att mobba ut SD.

HUR kan man vara så korkad att man inte fattar vilken vinst det är att slippa ett nyval???
    Om vi ignorerar de politiska konsekvenserna av att dra igång en ny valrörelse så snart efter den förra och det kaos som råder i alla kommunala, landstingliga och statliga verksamheter fram tills regeringen bestämt sig för vilka beslut som ska tas under mandatperioden, så borde ni väl åtminstone fatta att det tar miljarder ur statskassan?
    Om SD tycker invandringen kostar multum, så är det en droppe i havet jämfört med kostnaden för ett nyval.

• Gert
    Anonym (landstingstjänsteman) skrev 2014-12-30 23:11:03 följande:

Om SD tycker invandringen kostar multum, så är det en droppe i havet jämfört med kostnaden för ett nyval.

Haha! Nej du har så fel! Vet du vad ett nyval kostar och vet du vad asylinvandringen kostar?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • MrFahrenheit
    SD är missnöjda med invandrings- och migrationspolitiken, så i det avseendet är SD ett missnöjesparti. Med rätta skulle jag vilja påstå, då många är missnöjda med den politik som förs idag.

Vad är det SD har gjort? De har röstat i riksdagen. Om inte det är att spela efter demokratins regler så vet jag inte vad demokrati är. Du får gärna förklara för mig.

Det lila blocket har nu störtat demokratin, det är många före detta politiker och statsvetare överens om.
    Du borde ägna större delen utav tankeverksamheten till att på riktigt ställa dig frågan om vad som är det egentliga felet med dagens politik, istället för att enbart  ingå i den bekväma rollen som kritiker.

Att vanligt folk tjänar mindre & mindre pengar, att myndigheter har förlorat sitt egentliga syfte, att den globaliserade världen skapar möjligheter och desto flera problem, privatägda företag inom välfärden lever på skattefinansierade bidrad samtidigt som ordet i sig har blivit fult . Såna typer av frågor ifrågasätter du, med flera, enbart för att lyfta upp "problemet" med invandringen...

Jag är en utav få inom detta forum som ens vågar vara brutalt ärlig gentemot er. Jag tänker inte enbart på mig själv och mina egna värderingar, jag tänker främst på mina barns möjligheter i framtiden. SD:s framtid är grå och väldigt dyster, trots att de vill få lila att verka grått (?!)..
    Jag är övertygad om att majoriteten känner detsamma.
  • MrFahrenheit

Jag kommer ALDRIG att lägga en röst på SD. Men jag håller med dem och även  dig om att flyktingpolitiken är körd till botten och att något måste göras snarast...

Även jag blir förbannad när det finns vänster-flumm som enbart skapar en onödig debatt om ifall Nogger Black är rasistiskt eller ej, samtidigt som man har gott samvete att köpa sig en Magnum White?! Det är dessa former utav idioti som skapar klyftor i samhället.

Det är här vi alla har ett ansvar att "hänga med" och inte enbart klaga på saker som vi inte känner oss vana vid.
  • MrFahrenheit

Jag menar,man måste ju trots allt ha lite perspektiv genom historien, innan man säger att blått är rött, eller till och med hävdar att lila är grått...

WTF!????
  • MrFahrenheit

Jag dömer ingen!! Jag är enbart den  "enda" Oskyldig som blir besvarad med motfrågor samtidigt som jag blir anklagad ifrån alla håll för att vara den enda "oseriösa" personen  på det här forumet(!?), samtidigt som humor måste överleva tragiken i alla lägen...

Booob!!!!! You´re gonna be fine...

Wooooooohhhhh!!!
  • Pirx
    FiaMedFunkk skrev 2014-12-28 21:45:33 följande:
    Känns dock bättre att vi tar över regeringsmakten 2018. Eftersom det inte finns några andra alternativ än enpartistaten.
    Detta inlägg är ett bevis på att sd:are lever i en annan värld än vi andra. SD kommer aldrig få någon makt i Sverige och man undrar hur ni är ihopsatta när ni pratar om 70% i ett val. Finns ni på riktigt eller trollar ni grovt bara?
Svar på tråden Inget val, allt för att trycka ner SD?