Gert skrev 2014-12-30 22:56:22 följande:
SD är missnöjda med invandrings- och migrationspolitiken, så i det avseendet är SD ett missnöjesparti. Med rätta skulle jag vilja påstå, då många är missnöjda med den politik som förs idag.
Vad är det SD har gjort? De har röstat i riksdagen. Om inte det är att spela efter demokratins regler så vet jag inte vad demokrati är. Du får gärna förklara för mig.
Det lila blocket har nu störtat demokratin, det är många före detta politiker och statsvetare överens om.
Du borde ägna större delen utav tankeverksamheten till att på riktigt ställa dig frågan om vad som är det
egentliga felet med dagens politik, istället för att enbart ingå i den bekväma rollen som kritiker.
Att vanligt folk tjänar mindre & mindre pengar, att myndigheter har förlorat sitt egentliga syfte, att den globaliserade världen skapar möjligheter och desto flera problem, privatägda företag inom välfärden lever på skattefinansierade
bidrad samtidigt som ordet i sig har blivit fult . Såna typer av frågor ifrågasätter du, med flera, enbart för att lyfta upp "problemet" med invandringen...
Jag är en utav få inom detta forum som ens vågar vara brutalt ärlig gentemot er. Jag tänker inte enbart på mig själv och mina egna värderingar, jag tänker främst på mina barns möjligheter i framtiden. SD:s framtid är grå och väldigt dyster, trots att de vill få lila att verka grått (?!)..