Inlägg från: metervara |Visa alla inlägg
  • metervara

Stor åldersskillnad mellan syskon

Blåsippan84 skrev 2015-01-06 13:25:16 följande:

Hoppar in lite i denna tråd med en fråga, hoppas det är ok . Vi väntar nu vårt andra barn. Storebror kommer vara 6 år när bebisen föds i sommar. Undrar hur er föräldraledighet var, ni som har nästan lika stor åldersskillnad? Alla jag känner har barnen väldigt tätt. Kommer inte känns någon som är ledig samtidigt. Om man träffar några mammor på öppna så lär syskonen vara runt 2-3 år och sonen kommer ej känna så mkt utbyta av det .

Då vi även flyttade i somras och han inte leker med så många i hans åldersgrupp på dagis så funderar jag på detta när han börjar förskoleklass och hämtas innan fritids. Kanske svårt att komma in i klassen då med nya kompisar?

Vi är jätte glada över syskonet som komma skall och sonen är så stolt!! Men ändå funderar man en del. Mammans lott i livet

• metervara

Oj, råkade skicka lite snabbt!

Vi har 5 år mellan våra barn. Enda nackdelen har varit att ju äldre den yngsta blir desto svårare att ha med henne på den äldstas aktiviteter. Sen på öppna förskolan så är det mest yngre barn men vår 5åring har ändå tyckt att det varit roligt där. Tycker det är kanon med större åldersskillnad men å andra sidan vet jag ju inget annat heller :)

Svar på tråden Stor åldersskillnad mellan syskon