Nån som köpt pergotime/serpafar på nätet och lyckats?
Har i 6 års tid försökt att bli föräldrar utan att lyckas.
Makens spermier är kanon, däremot tror mina ägg tydligen att jag är 50 bast för de är på väg att gå i pension, har det konstaterats efter en utredning gjord för ca 2 år sedan.
Det är nu 1 år sedan vår misslyckade IVF. Fick ut 7 ägg, 4 blev befruktade och ett blev återinsatt. Men resulterade alltså i ingenting.
Sedan kom julledigheten. Jag hörde av mig igen efter jul och fick beskedet att jag vägde lite för mycket och måste gå ner ca 8 kg innan vi ska göra ett nytt försök. Sen dess har jag kämpat som en idiot med olika dieter och bantning och träning och ätit sunt, men verkar göra grava fel för jag har istället gått upp 8 kg. Tiden tickar ju på och jag känner att jag inte har tid att vänta. Äggen kan ju ta slut!?
När jag höll på med sprutor (Puregon) så fick vi höja dosen hela tiden. Första IVF avbröts pga bara två mogna äggblåsor. Andra gången gick som sagt hela vägen, men inte till graviditet. Andra gången höjde jag även själv dosen så jag tog lite mer än högsta de sista dagarna, och fick ändå bara 7 blåsor.
Jag är alltså inte rädd för överstimulering.
Min gyn nämnde att vi kunde prova pergotime, men att han inte trodde det skulle spela någon roll eftersom jag har fin regelbunden mens och äl. Men nu känner jag att jag vill prova det ändå.
Jag har beställt två askar serpofar från goldpharma som jag ska påbörja nästa mens. Som jag förstått så är enkelkur 1 tablett/dag i fem dagar from dag 5 på mensen. Om inte detta funkar så kommer jag att ta dubbelkur månaden efter.
Jag har läst på massor och jag vet risker med att beställa från nätet, men goldpharma verkar vara en legitim sida då jag hittat trådar där folk lyckats, men hittar bara från ca två år sedan. Så nu undrar jag om det är någon här som kanske provat nyligen?
Jag har alltså inte problem med ÄL egentligen (eller hade inte för två år sedan iaf och allt funkar ff regelbundet) och jag löper ingen stor risk att bli överstimulerad. Jag inser att jag kan sabba min "fertilitet" för alltid, men jag måste ju göra något annars är den snart sabbad ändå.
Undanber mig predikningar, men antar att de kommer ändå eftersom detta är FL.