• Anonym (Usch..)

Killen i kassan på Ica stör mig!

Hej!

Ja, jag handlar ofta på Ica där jag bor. Där jobbar även en kille som har blivit så jävla jobbig! Jag brydde mig inte i början, tänkte att han är väl trevlig och pratar med alla kunder. Nu stör jag mig som fan.

Han vet vad jag heter då han bad om leg en gång. Så säger han alltid när jag ska betala eller när han ser mig i kassan. ''Hej Vanessa''. Låter som att vi känner varandra eller något. Han säger alltid hur fin jag är. Förra veckan sa han att han tycker det är sexigt med tjejer som har långt blont hår. Vem säger ens sånt? Tröttnade så mycket så jag sa att jag tycker det är avtändande med killar som sitter på Ica. Han trodde att jag ''retades'' med honom då och han bara skrattade. Han pratar om allt och inget. Okej, fine. Detta var kanske inte så farligt men igår när jag var i affären hände det ''värsta''. 

Jag är inte jättelång så jag håller på och sträcker mig för att nå en sak som står högt upp. Sen helt plötsligt känner jag någon som trycker sig mot mig så jag vänder mig om och så fortsätter han trycka sig emot mig och så luktar han typ bakom mitt öra och säger att han kan hjälpa mig med vad jag vill. Knuffar bara bort honom och springer ut ur affären. Blir helt chockad! Okej, jag visste att han var konstig men så jävla konstig. Vill inte ens gå till den affären mer! Vafan är det för fel på folk..?

• Svar på tråden Killen i kassan på Ica stör mig!
  • Anonym (Tor)

Förhoppningsvis lär sig killen nu att man inte kan bete sig hur som helst mot kunder, även om kunden är en söt liten tjej. Du gjorde helt rätt.

• Anonym (Usch..)
    Anonym (Tor) skrev 2014-12-29 14:13:44 följande:

Bra gjort TS!

:)
    Froststar skrev 2014-12-29 14:18:55 följande:
    Jamen då har du inte sagt till honom vad du vill och inte, du överdriver och du har fått en kille kickad bara för att du har problem med att sätta gränser. Så det är du som har ett problem, inte killen. Och han kan faktiskt gå till facket, så enkelt är det inte att kicka någon. Och han kan också driva ett civilmål mot dig pga ärekränkning och annat du har hittat på bara för att du tycker om att leka med folk. Väldigt svinigt gjort, helt enkelt. Hoppas att han ger igen och du lär dig en läxa för all framtid. För så gör man bara inte.
    Ja men då får väl han gå till facket då. Annat jag hittat på? Ja, gud vilket svin jag är! Vi kan ju se vad facket tycker om att en kund blir upptryckt mot hyllorna i affären och blir luktat på.

Men du får gärna tycka att jag är ett svin och att ''så här gör man bara inte'', det jag gjort var inte värre än det han gjorde. Hur kan du ens försvara någon som gör sånt? Tycker du att han borde jobba i butik? 
  • Anonym (Tor)
    Froststar skrev 2014-12-29 14:18:55 följande:
    Jamen då har du inte sagt till honom vad du vill och inte, du överdriver och du har fått en kille kickad bara för att du har problem med att sätta gränser. Så det är du som har ett problem, inte killen. Och han kan faktiskt gå till facket, så enkelt är det inte att kicka någon. Och han kan också driva ett civilmål mot dig pga ärekränkning och annat du har hittat på bara för att du tycker om att leka med folk. Väldigt svinigt gjort, helt enkelt. Hoppas att han ger igen och du lär dig en läxa för all framtid. För så gör man bara inte.
    Min avatar speglar känslorna jag får då jag läser genomsnittliga FL-ares inlägg

Så mycket skit du snackar. Vid provanställning kan arbetsgivaren kicka direkt. De flesta brukar provanställa i 6 månader. TS har inte kickat den äckliga killen, det såg han till på egen hand. Hoppas som sagt äcklet lär sig en läxa och behandlar alla människor lika i sitt nästa jobb. Killar som tror de kan behandla unga söta tjejor hur som helst borde få sig en bränna och lära sig att man inte gör så.
  • Froststar
    Anonym (undrande svärmor) skrev 2014-12-29 13:35:23 följande:
    HUR kan det uppfattas som flörtigt om man säger till en kille att det är inte är sexigt med en kille i hans yrke? Allvarligt menad fråga?
    Och varför ska killar utgå ifrån att man är intresserad så länge man inte säger till på skarpen? Hon har ju tex sagt att hon inte vill ge honom hennes telefonnummer? Eller kan det uppfattas dom flörtigt det också? Borde inte utgångspunkten ändå vara att man får visa att man är intresserad om man ÄR det?
    Beroende på hur man säger det. Känner du inga yngre personer? Dagens jargong kombinerat med beteende kan betyda något helt annat än när man bara rycker loss en mening och skriver ner det. 

Om hon var flörtig eller annat eller inte direkt nog så kan visst killen misstolka. Jag tror nog att du kommer från en väldigt annorlunda generation och det såg väldigt annorlunda ut på din tid. 

Det bästa är att säga vad man vill och inte klart och tydligt. Hur kan du argumentera mot något sådant? Vill man något säger man det annars säger man att man inte vill. Det där med fina flickor, ner med blicken, mumla något ohörbart, etc, hör ett annat århundrade till.
  • Anonym (En mor)
    Förkunnaren skrev 2014-12-29 14:22:10 följande:
    Lågt gjort? På vilket sätt? Jag hade gjort exakt samma sak. Tycker du att det är okej att random killar trycker sig mot främmande tjejer? Skulle du ha tyckt att det var OK om någon gjorde så mot dig? Din attityd är precis det som gör att det alltid blir kvinnans eget fel att hon blir våldtagen. Även om TS hade uppträtt "sexigt" så är det fortfarande INTE OKEJ att antasta någon.Fy skäms - för dig.
    Inte någon av oss vet vad som verkligen hände, men hur hade det sett ut i en omvänd situation? Tänk din son åker ut på jobbet bara för att någon tjej känner sig störd av honom. Skulle du vara lika entusiastiskt då?
  • Anonym (snäll)
    Anonym (En mor) skrev 2014-12-29 14:26:58 följande:
    Inte någon av oss vet vad som verkligen hände, men hur hade det sett ut i en omvänd situation? Tänk din son åker ut på jobbet bara för att någon tjej känner sig störd av honom. Skulle du vara lika entusiastiskt då?
  • Förkunnaren
    Froststar skrev 2014-12-29 14:26:41 följande:
    Beroende på hur man säger det. Känner du inga yngre personer? Dagens jargong kombinerat med beteende kan betyda något helt annat än när man bara rycker loss en mening och skriver ner det. 

Om hon var flörtig eller annat eller inte direkt nog så kan visst killen misstolka. Jag tror nog att du kommer från en väldigt annorlunda generation och det såg väldigt annorlunda ut på din tid. 

Det bästa är att säga vad man vill och inte klart och tydligt. Hur kan du argumentera mot något sådant? Vill man något säger man det annars säger man att man inte vill. Det där med fina flickor, ner med blicken, mumla något ohörbart, etc, hör ett annat århundrade till.
    Men lyssna nu: det spelar ingen jävla roll om hon var flirtig eller hade för kort kjol eller var fucking NAKEN inne på ICA - det är fortfarande inte okej.
  • Förkunnaren
    Anonym (En mor) skrev 2014-12-29 14:26:58 följande:
    Om han åkte ut från jobbet så skulle jag utgå från att hans chef fattat ett väl överlagt beslut, och om han hade antastat någon så skulle jag personligen ge honom en omgång.
  • yngre generationen

Till alla er muppar som menar att det är TS fel för att hon är tjej.

Det TS beskrivit klassas som sexuella trakasserier och de flesta chefer låter anställda som sysslar med sånt gå.

• Froststar
    Förkunnaren skrev 2014-12-29 14:22:10 följande:
    Lågt gjort? På vilket sätt? Jag hade gjort exakt samma sak. Tycker du att det är okej att random killar trycker sig mot främmande tjejer? Skulle du ha tyckt att det var OK om någon gjorde så mot dig? Din attityd är precis det som gör att det alltid blir kvinnans eget fel att hon blir våldtagen. Även om TS hade uppträtt "sexigt" så är det fortfarande INTE OKEJ att antasta någon.Fy skäms - för dig.
    Läs vad jag skriver och sluta fantisera. Man säger rakt ut vad man vill och inte vill. Istället för att komma med märkligheter, lekar, tvetydigheter, o.s.v. Läs innantill, tack.

En kvinna som inte säger nej till sex och sedan kommer med att hon inte ville är precis lika illa. Alltså tror ni att folk är tankeläsare? Säg rakt ut vad ni vill, för i helv*te. Hur svårt kan det vara istället för att leka typiska idiotiska kvinnliga lekar?

Var har jag skrivit att hon "uppträtt" sexigt? Lär dig läsa, tack för det är fruktansvärt irriterande med folk som ljuger ihop saker.
Svar på tråden Killen i kassan på Ica stör mig!