Inlägg från: Gabiriella |Visa alla inlägg
  • Gabiriella

orolig för MA

Hej,

Jag drabbades av MA för ungefär ett år sedan. Upptäcktes i vecka 12.. Jag tycker att du/ni ska försöka att slappna av. Jag fick små, små blödningar/rosa flytningar titt som tätt mellan vecka 6-11 och hade inte mkt mer symptom än lite större och ömma bröst.

Jag kände hela tiden på mig att något var fel.

Be om ett ultraljud i vecka 10-12 och ta det lugnt tills dess. Så länge du inte blöder så finns det ingen anledning att stressa upp sig, eftersom det finns dom som inte känner graviditeter så mycket.

• Gabiriella
    MissHannie skrev 2014-12-28 18:46:49 följande:

Kände du att du inte var gravid när du fick dessa flytningar eller kände du det innan? Ne jag är arg på mig själv att jag nojar så :/ det är trots allt barn man väntar på o inte missfall. Men kan inte hjälpa mig själv att fundera ibland

Jag sa under hela graviditeten att jag inte kände mig gravid.. Alla gratulerade och sa att jag skulle vara glad för att slippa illamående mm. Min mans mormor sa samma sak som varit barnmorska i 50 år :)

Allting kan vara bra fast du har lite symptom!

När jag gick på ultraljud i vecka 12 så visste jag att något skulle vara fel och det var pga blödningarna.

Hade jag inte fått dom så hade jag nog fortfarande trott att jag var gravid men varit "fascinerad" över hur lite det kändes!
Svar på tråden orolig för MA