Kasperina skrev 2014-12-29 18:47:19 följande:
Jag tänker inte säga att allt är bra och att de allra flesta graviditeter går bra, för det vet du redan. Jag tänker inte heller berätta om mina egna upplevelser för det skulle inte hjälpa dig. Det jag kan göra är att ge dig 5 goda råd från någon som är expert både på ångest och att oroa sig men som har insett att det enda min oro skapar är obehag för mig själv och det är inte konstruktivt.
1. Sluta googla
2. Sluta googla
3. Sluta googla
4. Sluta googla
5. Stäng av datorn och ta en promenad eller sätt dig och meditera. Hitta på verkliga saker i livet att göra fram till KUB. OM det värsta skulle hända så är det trevligare att se sin gravida tid som ett fint minne än som en nattsvart oro!
Jag lärde mig detta den hårda vägen
Detta var fasen det klokaste jag läst på länge! :) och Rosen, jag förstår din oro. Jag förstår precis! Jag har varit precis där du är och som kasperina säger - sluta googla! Jag googlade sönder google och jag blev bara mer och mer orolig. Försök att inte leta fel och symtom. Sen är det väldigt enkelt att säga och betydligt värre att praktisera när man sitter och griper efter halmstrån. Jag har ett angelsound och det stillade min oro väldigt mycket, sedan är det nog upp till var och en att ta ställning till ev. Strålning. Jag tillhör väl den skaran som verkligen missbrukade den, använde den varje dag för jag var ju sååå säker på att fostret dött. Hon är helt frisk. Men som sagt, var och en får ta ställning. Jag håller alla tummar att det går vägen, OCH kom ihåg att det egentligen inte finns något som talar emot att det inte skulle göra det för dig. Det är normalt att ha symtom och normalt att inte ha symtom. Det är
t.om normalt att ha blödningar. Men fy fan, jag vet hur oron äter upp en. Försök att sluta googla så tror jag du kommer må bättre. Kram