• Nydahl

en positiv tråd bf september

Hej alla :) vill starta en tråd för oss som har bf i september där vi kan prata, lägga upp magbilder och planera in för kommande barn :)
    Jag har bf 5 september och detta är vårt 3:e barn, har två pojkar på 8 och 5 :)

• Svar på tråden en positiv tråd bf september
  • Lissing

Jag

har varit beroende av nässpray Nasin i massor av år, tar det dagligen

och nattligen och har fått två friska barn. Tänker inte sluta med det nu

under tredje graviditeten heller.

081118, 100703, BF 150912
  • kvinna86
    niinnii87 skrev 2015-01-20 14:24:38 följande:
    Jag har inte heller några kräkningar men mkt illamående. Å som butiksbiträde med mkt kassaarbete så är de en utmaning med illamåendet. Men jag dricker bubbelvatten å har mariekex nära till hands som faktiskt hjälper väldigt bra måste jag säga! Kanske inte funkar för alla men för mig funkar det utmärkt!
    Jag mår också väldigt illa hela dagarna och jobbar med kunder. Jag har en vattenflaska tills hands hela tiden för att få det att fungera. Hoppas man slipper spy bara. Riktigt tufft när man ska äta då det känns som att det bara ska komma upp.
  • vangbang
    ettnyttliv2014 skrev 2015-01-19 13:02:15 följande:

Hej!

Jag är 6(5+4) och är så sjukt glad, om än rätt nervös :)

härligt å se lite fler som mest vill glädjas och inte bara sprider skräck (jag kommer på tillräkligt med hemskheter på egen hand..)

Inskrivning sker 10/2, hälsosamtalet (som jag inte riktigt vet vad det ska vara bra till?) är 3/2. Blir spännande att komma sent till jobbet två veckor i rad, skyller på tandläkarbesök vid första tillfället, andra får jag väl gå på återbesök:P

kika gärna in på min blogg som uppdateras några gånger i veckan!

Hej! Jag hoppar också in! Jag är också 5+4 idag! Med andra barnet. Det kommer att vara ganska exakt två år mellan dem :)
  • vangbang

Hej Alla! Jag hoppar också in här!

Jag har bf den 19 sep o e 5+4 idag! Detta e andra barnet o det kommer vara ganska exakt två år mellan våra små :) Vi har första besöket hos barnmorskan den 4 feb! :) Spännande. 

• in the making

Jey då var illamåendet här, fast efter blödningar i helgen så är jag glad över illamåendet!

• niinnii87
    kvinna86 skrev 2015-01-20 19:33:05 följande:
    Jag mår också väldigt illa hela dagarna och jobbar med kunder. Jag har en vattenflaska tills hands hela tiden för att få det att fungera. Hoppas man slipper spy bara. Riktigt tufft när man ska äta då det känns som att det bara ska komma upp.
    Jag kan knappt äta under dagarna, vissa dagar. Mår bara illa av tanken på mat. Men mot kvällen är jag så hungrig att jag måste äta å tänker inte ens på illamåendet.. :(
  • kvinna86
    niinnii87 skrev 2015-01-20 20:30:45 följande:
    Jag kan knappt äta under dagarna, vissa dagar. Mår bara illa av tanken på mat. Men mot kvällen är jag så hungrig att jag måste äta å tänker inte ens på illamåendet.. :(
    Jag har också väldigt svårt att äta men tvingar i stort sett i mig maten för att ha ork att jobba och klara av dagen. Men det går långsamt att äta.. Är även sjukt trött och somnar på soffan när jag kommer hem från jobbet.
  • Nydahl

Dom har tyvärr inte den nässprayen i Danmark :( jag är super förkyld och hoppas jag ska kunna sova lite i natt trots att jag inte kan andas ur näsan alls :(

• Wooden

Usch, det är bland det jobbigaste jag vet! Har du varit på Apoteket och frågat om det finns nåt du kan ta?

• niinnii87
    kvinna86 skrev 2015-01-20 20:59:51 följande:
    Jag har också väldigt svårt att äta men tvingar i stort sett i mig maten för att ha ork att jobba och klara av dagen. Men det går långsamt att äta.. Är även sjukt trött och somnar på soffan när jag kommer hem från jobbet.
    Känner igen tröttheten. Jag å barnen va lediga igår. Hade världens värsta huvudvärk.. Å barn som ska ha lunch å underhållning.. När dom stora måstena va gjorda sa till barnen att dom fick kolla på film medans jag la mig för att vila.. Jag sov i 2 timmar.. Å somnade dessutom som en stock på kvällen sen igen.. Brukar ha svårt för att somna annars om jag vilat. Å vilka underbara barn jag hade sen då.. Som lät mig sova så länge... Är ändå en 4åring å en 6åring... (Man sover ju iofs inte så djupt med två barn hemma så jag hörde ju allt dom gjorde..)
Svar på tråden en positiv tråd bf september