• DianaHemm

Är mina barns namn WT?

Jag bor i USA med min amerikanska man! Vi hade inga planer på att flytta tillbaka till Sverige när vi fick barn så vi hade inte nån större tanke på namn som passade på både svenska och engelska när vi döpte dom.

Vi har tre döttrar.

Våran första kom 2002 (blir 13 i feb) som heter Candice,

Våran andra kom 2006 (blir 9 i mars) som heter Laura,

Och våran tredje som kom 2013 (blir 2 i mars) som heter Colette.

Nu har jag fått ett jobberbjudande i Sverige (kontrakt på 2 år så flyttar tillbaka till Amerika jan 2017) som vi inte kan tacka nej till!

Jag pratade med en bekant (inte vännina, endast bekant!) i Sverige om detta pch det första hon sa va det att våra barn kommer bli klassade som white trash barn?!?! Vem säger nått sånt??? Våra barn har "vanliga" amerikanska namn och med tanke på vårat efternamn märks det ju att vi är från USA!

Men kommentaren kan jag ändå inte släppa!! Kommer folk stämpla mina barn som WT barn?

Ville mest bara skriva av mig :(

• Svar på tråden Är mina barns namn WT?
  • Detoxtjejen

WT-namn i Sverige är typiskt lite amerikanska namn... Laura är inte ett sånt namn och förmodligen inte Colette heller. Detta är ju dock endast när man talar om svensk barn utan amerikansk härkomst, så oroa dig inte.

• Seven Costanza

Nej absolut inte med tanke på att ni har ett amerikanskt efternamn plus att folk kommer ju få veta att barnens pappa är amerikan. Ska jag vara helt ärlig tycker jag att även från en amerikansk synvinkel är Candice och Colette kanske på gränsen, medan Laura är klassiskt och fint.

• fluu

Svara som ovan.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Snällspiken

Ni kommer säkert undan med era namn eftersom ni är amerikaner och de flesta tycker garanterat att det är kul :) Det är stor skillnad på om en amerikan eller en svensk väljer namnet "Candice". 

• DianaHemmm

Kom inte in på mitt andra konto så gjorde ett nytt men det är jag som är TS!

Men åå va snälla ni är!! Nu känns det mycket bättre! Har verkligen oroat mig för detta men känns mycket bättre nu! Tack <3

• DianaHemmm
    Seven Costanza skrev 2014-12-29 10:18:32 följande:

Ska jag vara helt ärlig tycker jag att även från en amerikansk synvinkel är Candice och Colette kanske på gränsen, medan Laura är klassiskt och fint.

Vill bara förklara nått om dom namnen! Candice tyckte jag lät som ett "porrnamn" förut, men min man insisterade på det namnet då hans bortgångna mormor hette det! Och Colette kommer ifrån min franska farmor! Så det är inga namn ci "valt" om du förstår hur jag menar :)
  • frökenelisabeth

Din väninna har fel. WT är väl i så fall om en svensk väljer amerikanska namn endast för att det ska låta lite häftigt. Är ju inte alls fallet för er. För övrigt är det väl WT om något att döma andra för deras namn...

• DianaHemmm
    frökenelisabeth skrev 2014-12-29 16:45:14 följande:

Din väninna har fel. WT är väl i så fall om en svensk väljer amerikanska namn endast för att det ska låta lite häftigt. Är ju inte alls fallet för er. För övrigt är det väl WT om något att döma andra för deras namn...

Men va snäll du är <3 <3
  • Donum

För mig är Colette franskt och Laura inte alls typiskt amerikanskt. Jag tänker faktiskt Sydamerika när jag hör Laura. Candice är kanske på gränsen men det spelar ju ingen roll. Ni har en tydlig amerikansk koppling. WT syftar, som nämnts, på helt svenska barn som får anglosaxiska namn utan att själva ha någon anglosaxisk koppling.

I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Dixie

nej, ni har ju en "ursäkt" för att välja amerikanska namn!! 

Svar på tråden Är mina barns namn WT?