Ledsen, råd kring motsträvig pappa=(
Pappan stämde mig och la fram en massa gamla tjafs mellan oss som anledning till att han skulle vara bättre pappa. Han har nån slags ilska mot mig och hans tanke var att hämnas, försöka få ut mig ur barnens liv. Men han fick inte som han ville, han gick sen frivilligt med på att skriva avtal så tänkte han äntligen lagt det gamla bakom sig då...
Ska kontakta min Advokat, men vet inte riktigt vad hon skulle kunna bistå med om jag inte ska stämma honom då, men det vill jag inte. Är så trött på att vara i strid och vill ha lugn och ro för mig och barnen, ser att dottern får oro inom sig när vi inte är överens också
Nej , det är helt fel att det ska vara en bonus , att komma överens och samarbeta om barnen.
Det handlar om levande individer! Fast små. Självklart måste föräldrarna samarbeta för att barnen ska kunna fortsätta leva ett tryggt liv även om föräldrarna är skilda.
Har du varit i en rättssal , så är det just det som är det viktigaste i en vårdnadstvist att allt ska ske enligt "Barnets bästa ". I detta fallet är det pappans bästa som gynnas. Därför kan du nu vända dig till tingsrätten och ansöka om enskild vårdnad . Nu har du bevis på att pappan inte håller sig till sin del av överenskommelsen att samarbeta för "Barnens bästa." Du har en advokat, det är bra .Advokaten kan hjälpa dig att skriva en ansökan som du skickar till tingsrätten. Där ska det tydligt stå att pappan vägrar att samarbeta och att ni varit i kontakt med rätten tidigare. Detta är till fördel för dig att han krånglar. Som jag skrivit så sätter tingsrätten stort värde på samarbete mellan föräldrar .
Berätta inget för honom. Var tyst med det du gör, annars ger du honom tid att hitta på nya saker som han kan använda mot dig. Prata bara med dom du litar på och kan vara tysta. Det är viktigt för att du ska kunna hävda din rätt som mamma. Han har bestämt sig för att avlägsna dig som mamma. Hans beteende är inte sunt. Ta det på allvar. Du har ett försprång här , så ta vara på det..