• Anonym (Hjälp)

Gift och kär i min bästa vän

Hjälp, hur kunde det bli såhär...

Jag har varit mer eller mindre lyckligt gift med en fin man i 7 år å vi var rätt unga när vi gifte oss. Men sedan ett halvår tillbaka har jag verkligen kämpat för att älska honom, känns som vi utvecklas åt helt olika håll. Men för ett par månader sen hände något. Jag träffade en nygammal kompis, en killkompis, å det har jag saknat att ha. Vi började umgås å snacka om allt mellan himmel å jord å upptäckte att vi är nästan tvillinglika i sättet att tänka å se på saker. Märkte att mitt hjärta började bubbla varje gång jag tänkte på han men till slut va han allt jag tänkte på. Eftersom jag inte e så bra på att ljuga så åkte jag hem till min kompis å sa rakt ut att vi nog inte kan va vänner mer för jag känner mer än vänskap å det är ju inte bra.

Men då bara stirrade han på mig å berättade att han e helt galen i mig, han har aldrig känt så för nån i hela sitt liv å han kan inte tänka sig ett liv utan mig nu...

Han gör mig knäsvag men har aldrig känt mig så stark som i hans sällskap, han får mitt hjärta å fullständigt sprängas av kärlek å jag har heller aldrig känt såhär... Vi har inte varit otrogna fysiskt vill jag tillägga.

Det är så hemskt jag vet verkligen inte hur jag ska göra...ska jag stanna med min man? Vi har ett barn tillsammans så isåfall blir det för hennes skull. Men orkar jag hålla masken uppe år efter år å låtsas?

Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Gift och kär i min bästa vän
  • Anonym (signe)

Säkert jobbigt, kan bara föreställa mig situationen. MEN för det första kan det mycket väl vara nyhetens behag, man tror gräset är grönare...... sas. Nu är det så kort tid det handlar om ännu, om du ännu efter två år känner lika kan ni fundera mera. Sen, en annan sak - mina 47 år lärt mig det faktum att det är sällan bästa förhållandena där man tänker o känner likadant, o ser på saker likadant. I längden är dom inte optimala. Ni hade det dåligt före denna vän kom in i bilden, att då få uppmärksamhet o känslosvall gör ju knappast ert förhållande bättre. Ta distans, låt tiden gå och satsa på er FÖRST....

• Anonym (Anonym signatur)

Låter nog klyschigt men följ ditt hjärta, om du känner så starkt för någon annan så är det inte rättvist mot dig eller din man att du stannar kvar.

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (signe) skrev 2014-12-30 10:07:37 följande:

Säkert jobbigt, kan bara föreställa mig situationen. MEN för det första kan det mycket väl vara nyhetens behag, man tror gräset är grönare...... sas. Nu är det så kort tid det handlar om ännu, om du ännu efter två år känner lika kan ni fundera mera. Sen, en annan sak - mina 47 år lärt mig det faktum att det är sällan bästa förhållandena där man tänker o känner likadant, o ser på saker likadant. I längden är dom inte optimala. Ni hade det dåligt före denna vän kom in i bilden, att då få uppmärksamhet o känslosvall gör ju knappast ert förhållande bättre. Ta distans, låt tiden gå och satsa på er FÖRST....

Ska tillägga att min kompis känner jag sedan flera år, har alltid tyckt om han men vi har först nu lärt känna varann på ett djupare plan. Å vi tycker inte lika om allt vilket gör att vi ofta har både spännande å stimulerande diskussioner...
  • Förkunnaren

Det är alltid en dålig idé att stanna för barnets skull för vad lär du ditt barn då? Jo; att det ska försaka sin egen lycka och att man ska leva i bitter kärlekslöshet bara för att normen har bestämt att det ska vara så. 

Lär i stället ditt barn kärlek och vänskap och frihet genom att leva ditt liv.

Men! Innan du fattar ett beslut - tänk efter noga och länge så att du är säker på att detta inte är en tillfällig fling, när du väl är säker, ta då steget utan att tveka. 

• Anonym (Hjälp)
    Anna74a skrev 2014-12-30 10:09:23 följande:

Har också samma erfarenhet som ovanstående.

Som vem?
  • Anonym (Hjälp)
    Förkunnaren skrev 2014-12-30 10:12:44 följande:

Det är alltid en dålig idé att stanna för barnets skull för vad lär du ditt barn då? Jo; att det ska försaka sin egen lycka och att man ska leva i bitter kärlekslöshet bara för att normen har bestämt att det ska vara så. 

Lär i stället ditt barn kärlek och vänskap och frihet genom att leva ditt liv.

Men! Innan du fattar ett beslut - tänk efter noga och länge så att du är säker på att detta inte är en tillfällig fling, när du väl är säker, ta då steget utan att tveka. 

Skulle aldrig göra något förhastat, vill självklart vara säker. Min vän säger också att jag ska va helt säker på va jag vill, att han väntar på mig så länge som jag vill för han är helt säker. Frågade han va som i så fall skulle hända om jag lämna min man å då svara han: då ser jag fram emot att påbörja resten av mitt liv med dig...
  • Förkunnaren
    Anonym (Hjälp) skrev 2014-12-30 10:29:00 följande:
    Skulle aldrig göra något förhastat, vill självklart vara säker. Min vän säger också att jag ska va helt säker på va jag vill, att han väntar på mig så länge som jag vill för han är helt säker. Frågade han va som i så fall skulle hända om jag lämna min man å då svara han: då ser jag fram emot att påbörja resten av mitt liv med dig...
    He löves ju Skrattande då så. Men simma lugnt.
  • emliuled

Jag vet inte vad du ska göra. Men jag skulle aldrig kunna säga av mig halva tiden med min dotter för någon förälskelse.

Men, det är jag det. Jag skulle tänka både en och två gånger till innan jag lämnar. Är känslorna för din man helt slut? Skrattar ni ihop än? Älskar du honom än?

• Anonym (anna)

Vänta minst ett år till innan du gör något, för ert barns skull. Det gjorde jag. Fast jag lämnade inte min man för någon annan, utan för att jag mådde så dåligt i vår relation. Men jag väntade 1,5 år efter att jag känt att jag ville avsluta det hela. För barnets skull. Så att jag skulle vara riktigt säker och kollat upp alla möjligheter först. Det är jag riktigt glad för idag.

• Anonym (Anna67)

När man blir kär i någon och man är i ett förhållande så är det nästan alltid när något är fel i ens nuvarande förhållande. Det du saknar i din relation letar du på annat håll. Så inan du ens överväger göra något, fundera på om du vill fortsätta med din man eller ej,vill du ge upp det? för något du inte vet hur det kommer bli. Jobbar ni på er relation, dvs samtalr ni med varandra om hur era dagar varit, har ni gemensamma planer om framtiden mm?

Ni kanske behöver sätta er ned och prata om er relation, vad ni vill ha ut av relationen mm.Samtala är A och O i relationer. Finns ett bra kärlekstest du kan göra det tar upp alla aspekter i en relation och svaret du får ut är på ca 80-100 sidor om hur din relation är och hur du tycker din partner är mot dig. www.lovetestnow.com

Svar på tråden Gift och kär i min bästa vän