• Anonym (skiit)

anmäld till soc för att mitt barn har blöjor

Jag är så arg har blivit anmäld tll soc för att mitt barn fortarande har blöjor. Hon är snart fem och jag vet att det är sent men hon kissar forfarande på sig hela tiden. Vad ska jag göra? Jag kan ju inte ha kiss överallt???Det måste vara dagis som har anmält. Vad händer nu?

• Svar på tråden anmäld till soc för att mitt barn har blöjor
  • LängtansBlåaBlomma

Är det verkligen bara pga blöjorna? Det måste väl vara en oro kring situationen runt om, varför hon fortfarande har blöjor tex?

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Anonym (vet)

Dagis har väl tröttnat på att byta blöjor på ditt friska barn och ser att du inte gör något åt det.
    Soc kommer prata med dig och se till att du sätter ditt barn på potträning.

• Anonym (skiit)
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-30 14:13:41 följande:

Är det verkligen bara pga blöjorna? Det måste väl vara en oro kring situationen runt om, varför hon fortfarande har blöjor tex?

Så fatta jag det i alla fall när dom ringde. Att dom menar att jag är dålig mamma för att hon kissar i blöja
  • Anonym (skiit)
    Anonym (vet) skrev 2014-12-30 14:13:50 följande:

Dagis har väl tröttnat på att byta blöjor på ditt friska barn och ser att du inte gör något åt det.
    Soc kommer prata med dig och se till att du sätter ditt barn på potträning.

Är det allt? Tror dom inte vi rövat utan?
  • Anonym (vet)
    Anonym (skiit) skrev 2014-12-30 14:16:27 följande:
    Är det allt? Tror dom inte vi rövat utan?
    Japp. Det är allt. Tycker du tänker med röven.
  • Anonym (skiit)
    Anonym (vet) skrev 2014-12-30 14:19:20 följande:
    Japp. Det är allt. Tycker du tänker med röven.
    Prövat!!!
  • Anonym (Slöhet.)

Men det är ju så när man pottränar. I början KISSAR dom på sig överallt. Man får ha handdukar i soffan och plocka bort alla mattor och tvätta,tvätta,tvätta i början. Dock brukar dom efter ca 1-2 veckor ha fattat grejen och vara någorlunda torra. Tycker det verkar slött att inte potträna en 5ÅRING faktiskt.

• Anonym (hmm)

En femåring är ju ett jättestort barn, vid normala fall fullt kapabel att gå på toaletten själv. Det är också normalt med kissolyckor, men inte att de sker "hela tiden". Har du pratat med barnet om detta? Gör hon det med flit, eller ligger hon efter i utvecklingen? Om du själv inte orkar ta tag i det här, är det bra att du får hjälp.

• Anonym (vet)
    Anonym (Slöhet.) skrev 2014-12-30 14:23:58 följande:

Men det är ju så när man pottränar. I början KISSAR dom på sig överallt. Man får ha handdukar i soffan och plocka bort alla mattor och tvätta,tvätta,tvätta i början. Dock brukar dom efter ca 1-2 veckor ha fattat grejen och vara någorlunda torra. Tycker det verkar slött att inte potträna en 5ÅRING faktiskt.

Ja. Jag pottränade inte min son så i alla fall. Rekommenderar inte det till ts. Jag pottränade min son på pottan....
  • Anonym (hmm)

Man pottränar inte en femåring...

Svar på tråden anmäld till soc för att mitt barn har blöjor