• boobies

Får panikångest av min väns son.

Hej!
    Jag har haft ett stressigt år, pluggar 100% på distans samtidigt som jag är hemma med två små barn under 2 år. På senaste tiden har sömnen uteblivit flera nätter och det har resulterat i att jag fått panikångest varje gång någon av barnen gråter och min sambo får komma och ta över. Jag blir stel som en pinne och vet inte vart jag ska ta vägen. Nu har jag under julen fått vila mycket tack vare att älsklingen har tagit barnen och jag känner mig nästan helt bra igen.
    Men vi har en ensamstående vän som har en son på 8 månader, hon har det rätt tufft själv då hennes son är en riktigt skrikunge. Han låtsatsgråter så fort han inte får som han vill och hon låter ju såklart honom göra vad han vill. När hon sitter med honom vid matbordet så kan hon låta honom slänga sig över min mat och låta honom kladda omkring i den. Förutom att jag är extremt känslig och skulle inte ens tycka det var trevligt om mina egna barn gjorde så, så tycker jag det är otroligt otrevligt. Hon kan komma hem till oss och låta honom skrika tills nån av oss plockar upp honom och vi blir helt plötsligt trebarnsföräldrar. Hon är medveten om hur jag mått på sistone och jag har sagt att jag även får panik när hennes son gråter och gnäller, men hon verkar inte bry sig.
    Nu ikväll var hon här med honom och han bara skrek, och hon klagade på att hon mådde dåligt osv, och allt jag kunde tänka på var att jag fått tillbaka panikångesten, att det är hennes son som gör mig deprimerad och får panikångest. Imorgon ska dem vara här och jag vette 7ton hur jag ska orka, jag mår så dåligt just nu att jag bara vill ta mitt pick och pack och springa ifrån alla barn och allt skrik och bekymmer. Kommer såklart inte göra det, men jag mår fruktansvärt dåligt och vill bara försvinna. Känns så dumt när jag knappt klarar av att ta hand om mina egna barn och sen slänger hon alltid över honom till mig hela tiden. Vad ska jag göra? Hur ska jag säga detta på ett bra sätt? Eller finns det ens något bra sätt?

• Svar på tråden Får panikångest av min väns son.
  • Filiplopp

Säg bara att du är sjuk. För det är du ju. Du orkar inte med besök när du mår så dåligt.

• Filiplopp

Säg bara att du är sjuk. För det är du ju. Du orkar inte med besök när du mår så dåligt.

• boobies

Jag har sagt det flera gånger men då säger hon bara "vi är i samma sits så då kan vi behöva varandra" ????

• modsey

För det första kan inte ett barn på 8 månader låtsasskrika för att som som hen vill..
    Och vill/ orkar man inte umgås med någon så gör det enkelt och säg bara det; att du inte kan/ orkar och törs du inte så skyll på att ni är sjuka då...

• Mammablå

Eller dra till med något varje gång hon vill ses

Idag passar inte vi ska..

Nej imorgon kan vi inte XX kommer över

Vi är tyvärr sjuka

Idag ska vi städa så de passar inte

Jag och mannen ska va själva idag..

Alltså de finns ju tusen undanflykter om man vill.;)

• Tow2Mater

Bara säg NEJ till din vän. Vänner forstår. Forstår hon inte, är hon inte din vän, och du kan sluta träffa henne och hennes barn.

• jenny99

Du ska undvika allt som kan orsaka stress,i detta fall ditt väns barn.Så säg nej.

• boobies

Kan inte en 8-månaders låtsatsgråta? Då är denna bebisen en på miljonen. Man märker tydligt när han är ledsen och när han bara låter för att få det hen vill (bli uppburen, få leka med en viss leksak, tutte osv). Han gråter så han klämmer fram det och det kommer inte en enda tår och han slutar tvärt att gråta och kan bryta med ett leende, men när han är ledsen så sprutar tårarna åt alla håll.

Svar på tråden Får panikångest av min väns son.