Inlägg från: mammave |Visa alla inlägg
  • mammave

Dåliga siffror kub, fler?

Hej!
    Vet precis vad du går igenom :( Jag hade dåliga siffror med sonen, som nu ligger brevid mig i sängen och sover sött och är frisk. Det var en hemsk tid och jag mådde uselt pga av ett test som inte borde få göras, anser jag. Vill man ha reda på kromosomfel finns det bara mkp eller fvp. KUB säger absolut ingenting om ditt barn, bara om sannlikheten i allmänhet och din sannolikhet blev att du har 13 på 14 chanser att din bebis är frisk. Jag gjorde fvp och kunde sen släppa det, men tiden innan provsvar var hemsk. Hoppas dagarna går fort och att du får ett glädjande svar och slipper det som du nu oroar dig för.

• mammave

Det var blodprovet som drog ner resultatet och det var väl inte riktigt lika siffror som dina, men det spelar egentligen ingen roll. Men eftersom som kag känner igen dina tankar förstod jag att de frågorna skulle komma. Jag har även två nära kompisar som har fått ungefär dina siffror (och båda två hqr idag två små friska ettåringar.

Jag vill ha fler barn, men kmr absolut inte göra kub!

Har även en bekant som fått dåligt två!! ggr på kuben. Förstår inte hur hon kunde göra det igen. Som du hör är det ganska vanligt med dåligt resultat och friska bebisar. Och det motsatta finns också, jättebra siffror och en sjuk bebis (jag har läst hela internet under den period jag var mitt i det).

När ska du göra mkp el fvp?

• mammave

Åh, vad skönt ändå och vad bra att ni fick mkp på en gång. Jag fick vänta tre v tror jag det var på fvp och sen en v på svar. Skriv gärna i em vad hon sa. Håller tummarna!

Svar på tråden Dåliga siffror kub, fler?