Hane skrev 2015-01-04 22:54:04 följande:
Carnitas, såg precis att du verkar ju vara inne i varje tråd här och försvara varenda missbrukare. ok om det är din grej kör på, det behövs säkert. Men kom inte till mig och säg att jag inte bryr mig om människor eller min bror, för det gör jag. Men jag har ansvar för mina egna först och främst . Känner som sagt inte min bror, han har Hållt sig gömd från oss i flera år , hade säkert sina skäl , men vi är inte skyldiga till hans livsval . Ha det gott nu lnar diskussionen
Försvarar ingen, om du läser vad jag skriver så kommer även du förstå detta.
Folk gör horribla påstående, när det kommer till droger.
Då kommer jag tillbaka med saklighet, logik och fakta.
Ingen tjänar på stigmatisering och alla tjänar på reda ut vad som är vad.
Du har ju en perfekt tråd du kan läsa, om homon som är 17år och är så kär att han inte fattar att han är ihop med en fullfjädrad missbrukare.
Som skadar honom hela tiden.
Så kommer du rätt snabbt inse, att jag står för mina ord.
Att man ska se hur folk är, inna man dömer dom.
Du ser ju både på dig och "lugn och fin", att det inte finns någon process mellanen neutral uppfattning av en person.
Till fördöma den som ett svin.
Varför ska man hoppa över dessa steg, bara för att den råkar inta en drog.
Sen ska vi tillägga att det är jävligt få som blir missbrukare, och det är oftast här en konflikt kommer in.
Har inte ifrågasatt dig på om han är missbrukare eller inte, skulle kunna göra detta.
Då det är lite vagt kring detta missbruk ter sig, men väljer att inte göra detta.
Då kärnfrågan är av en helt annan art.