• Paincake

Ryska kattnamn?

Hejsan!
    Jag har fått hem mina kissebäbisar, två honor, och den ena kissen har bestämt att hon ska heta Mischa (där hade jag ingen talan ).
    Men vad i all världen ska den andra heta? Jag skulle gärna vilja att hon också hade ett lite rysktklingande namn. Hon är en liten grå tiger som ser ut att heta Lisen, men det vill jag inte att hon ska heta
    Några förslag?

• Svar på tråden Ryska kattnamn?
  • Paincake

Puffar upp!
    Tack för alla namn, men ge mig gärna fler förslag
    Finns det inga söta, ryska smeknamn?

• mama bear

kanske inte ryskt men Ninija?????

• Lady Namárië

Barnen i vår ryskabok (för lääänge sedan) hette Sascha (som förstås var en kille), Mascha och Natascha...

Så Mischa och Mascha, kanske?

• princess of woolfs

Irina, Vanja...

• SandraJ

Kalinka kanske? har en rysk kompis som heter Inna.

• Paincake

heh, Katt-inka.
    Nja, har inte hittat någe än som funkar på kattens mentalitet Hon var den blygaste i kullen men när hon kom hem visade sig att det var hon som var först upp i gardinerna :-O, snabbast runt i lägenheten och tar för sig ordentligt. Dutti kisse

• Dandie

Laijka. Iof ett hundnamn kanske men iallafall ryskt(tror jag)

• giz

min brors katt heter piskar........ ganska grymt när man fick reda på vad det betyder på ryska men det visste ingen förns efteråt.......
    att katten heter piskar är för att den piskar med svansen =)

ni som inte vet vad piskar betyder kan jag avslöja att det betyder h*ra.
    nu har dom ju problemet att katten är 3 år och invand med det namnet och ja det är som det är =)

• missapril

Giz!
    Är ryska själv...har aldrig hört talas om att "piskar" betyder h*ra på ryska, däremot om du säger peskarj så blir det en sorts fisk:))

• giz

hahaha oki...... well jag vet inte...... det var en rysk som tala om det för min bror..........

• Paincake

Tack så grymt mycket för alla fina förslag, men nu börjar hon lyssna till Lisen och på vaccinationskortet står det även så

Pussar på det yllihop!

Svar på tråden Ryska kattnamn?