Barnvänliga områden
Hej!
Vi ska köpa en trerummare i Sthlms-området och har en budget på 2.3 miljoner, det betyder att vi kollar lägenheter med utgångspris runt 1.8 och uppåt. Vi vill bo ca 30 min med tåg från tcentralen och i ett område som är relativt lugnt och barnvänligt. Det är viktigt med dagis i närheten och då vi inte har bil fn bör det vara lättillgängligt och ha bra buss-och tågkommunikationer. Natur och grönområde samt ett litet köpcentrum är ett plus.
Vi bor fn i Upplands Väsby och det är ok, men jag känner ändå att det är lite långt ifrån stan och det finns inte mycket för min lilla två-åring att göra. Vi måste alltid ta oss härifrån ifall vi ska till lekpark eller lek och bus etc. Jag har kollat på Kallhäll och Trångsund, finns det någon här som har erfarenhet av dessa områden? är något att föredra framför det andra?
Mitt enda krav är att området ska vara underhållet och inte se ut att förfalla alldeles (är det för mkt att kräva kanske? ). Jag vill kunna känna mig säker när jag kommer hem om kvällarna från jobbet.
Hoppas någon här kan hjälpa mig och ge råd. Fråga gärna om något är oklart, så svårt att få ner på pränt vad man är ute efter.
Tack på förhand.
Lina