• fialotta28

Viktnedgång och träning

Jag är gärna på. Min man är personlig tränare och med hans hjälp har jag tappat 10 kilo under sommaren/hösten men nu under julen har jag lagt på mig tre av dem. Vill bli av med dem snabb som ögat. Jag gick ner genom hård löpträning, vanlig kost och tre*fem kilomete promenad i veckan. Disciplinen är allt annat än bra men igår (första) tog jag nya tag och nu ska jag klara det.

• fialotta28

Jag tränar löpning fyra dagar i veckan, blandar intervaller, tempoträning och distans. Men utöver det så cyklar jag till jobbet. Jag vill gå ner fem kilo och så vill jag bli fastare i kroppen.

rere88 skrev 2015-01-02 05:11:28 följande:

Jag är usel när det kommer till o få mig själv att träna och har också ett sjukt sockerberoende som jag lätt ger vika för.

igår kväll satte jag upp ett mål att inte äta godis el dricka läsk innan 1/5 .. undantaget med läsk om man är på kalas eller dylikt men inget hemma.

Jag behöver tappa 15kg och på 4månader ska väl det vara möjligt?!

Jag har sneda knän som gör ont vid löpning så kan mest satsa på cykling, promenad o styrketräning

Det är definitivt inte omöjligt men det kommer krävas hårt jobb och stenhård disciplin. Heja dig!!!

Viktuppdatering en gång i månaden tycker jag är bra.
  • fialotta28

Usch idag på jobbet föll jag kapitalt. Tårta, jordgubsmousse och alldeles för mycket mat. Det är tur jag tog en promenad idag på lunchen på en timme och sen ska jag cykla till och från jobbet imorgon. En nätt cykelrunda på två mil....

• fialotta28
    Fröken W skrev 2015-01-03 23:01:15 följande:

Inte lätt att motstå! Men du kompenserar för det imorrn på cykeln! ????????

Ja det gör jag. Eller en del av det i alla fall. Förbränner tyvärr inte allt som jag tryckte i mig krävs lite till.
  • fialotta28
    2015utmaning skrev 2015-01-04 00:06:25 följande:

Jag har också ett hemskt sockerberonde... Skulle kunna leva på läsk och godis, chips och ostbågar =/

Men jag ska ta tag i det från den 7/1. Jag ska styrketräna och motionsträna tänkte jag.

Vill gå ner 9 kg

Välkommen hit. Godis är min last också.
    rere88 skrev 2015-01-04 10:57:39 följande:

Har precis varit ute o gått i det fina vädret.

3,28km på 33,40min, brände 49kalorier enligt appen.

bränner lite i låren o svetten rinner... såå skönt :)

Lätt det blir en längre promenad nästa gång :D

Bra gjort.
    rere88 skrev 2015-01-04 19:22:31 följande:

Någon här som testat appen lifesum (shapeup)?

Undrar hur bra den stämmer

Nopp det har jag inte. Jag använder Runkeeper. Den fungerar riktigt bra.

• fialotta28

Jag vill ta tag i mig själv, dels på grund av missnöje med kroppen efter graviditeter. Jag känner mig degig så behöver muskla upp mig. Men så är jag fotbollsdomare och då måste jag också vara i bra form.

• fialotta28
    nytt eller gammalt skrev 2015-01-05 10:10:00 följande:

Jag hänger gärna med här också! Har haft en jobbig höst = tröstätning = ca 5kg som satt sig på fel ställen... Är inte överviktig om man ser till bmi, men har en fettprocent på gränsen till övervikt när jag mätte för inte längesen. Jag behöver alltså både bli av med fett och träna. Jag ser inte så himla snygg ut nu tyvärr.

Har kommit in i en bra rutin nu är jag varit ledig med träning varannan dag, det svåra blir att fortsätta när jobbet kommer igång igen.

Jag tänker gå på Friskis o Svettis, dels på gymmet (styrka plus kondition), dels ett pass med Core varje vecka. Sen tänkte jag prova spinning med, har aldrig gjort det! De har ett bra första pass nästa vecka.

Jag använder Lifesum för maten och Runkeeper för träning. Om man har gratisversioner av båda (som jag har) kan man inte föra över träningen mellan apparna utan jag lägger i träningskaloriena manuellt. Har använt Lifesum för flera år sen och det funkade bra, men jag har för mig att träning ibland blev väldigt högt på kalorier på Lifesum.

Ni verkar ha kommit igång bra här :) kul!

Välkommen hit!
  • fialotta28

Jag har tänkt tappa kilon genom att äta vanlig mat men mycket mindre portioner. Jag behöver kolhydraterna för att orka träna på den nivån jag gör: löpning fyra dagar i veckan, cykling till och från jobbet (2 mil tur och retur) och så kör jag också styrketräning men inte på gym utan med min egen kropp som vikt.

Svar på tråden Viktnedgång och träning