• rere88

Viktnedgång och träning

Jag är usel när det kommer till o få mig själv att träna och har också ett sjukt sockerberoende som jag lätt ger vika för.

igår kväll satte jag upp ett mål att inte äta godis el dricka läsk innan 1/5 .. undantaget med läsk om man är på kalas eller dylikt men inget hemma.

Jag behöver tappa 15kg och på 4månader ska väl det vara möjligt?!

Jag har sneda knän som gör ont vid löpning så kan mest satsa på cykling, promenad o styrketräning

• rere88

Jag satsar på att cykla eller promenera de dagar jag inte rider hästen eller bowlar första 2v

Sen tänkte jag lägga till lätt träning inomhus 15-20min 3-4dagar i veckan

sen när jag fått upp flåset på cyklen ska jag cykla till o från stallet när jag ska rida

och öka inomhusträningen till medel

sista månaden ska jag cykla till o från stallet varje dag utom när det regnar eller blåser för mkt (som idag)

Och få upp inomhusträningen ett snäpp till

Hade också velat gå till gym men har inte råd så får bli hemma-gym för mig ^_^

Ska vi skriva varje gång vi tränat o uppdatera vikt-status eller hur hade du tänkt dig? :)

• rere88

En gång i månaden är kanske lagom. :)

Idag blir det ingen träning för mig då det är stormvindar.

Min första vikt-status

Nuvarande vikt: 82,4kg

Mål: 67kg

• rere88

Idag tömkörde jag min häst 30 min (motsvarar 30min snabb promenad )

Hungerkänslorna har redan kommit till mig... suget är jobbigt :(

Köpte ett hopprep på intersport idag i hopp om att bränna fett med hjälp av det. Någon som har tips när det gäller hopprep? :)

• rere88

Har precis varit ute o gått i det fina vädret.

3,28km på 33,40min, brände 49kalorier enligt appen.

bränner lite i låren o svetten rinner... såå skönt :)

Lätt det blir en längre promenad nästa gång :D

• rere88

Någon här som testat appen lifesum (shapeup)?

Undrar hur bra den stämmer

• rere88
    2015utmaning skrev 2015-01-04 23:43:02 följande:

Jag använde den förra året, såg skillnad på kroppen efter 2 veckor. Rekommenderar starkt. Dock är den ju gjord för att du ska motionera också, annars blir det för lite att äta tycker jag iaf.

Jo det var mest träningen jag tänkte på för enligt mapmyride så brände jag 49kalorier men enligt lifesum brände jag 134kalorier och det är ju stor skillnad. Antar att en "normalviktig" person kanske bränner mindre och att lifesum visar mer pga min vikt?
  • rere88

Härligt o se att många vill ta tag i sin livsstil.

Jag gör det enbart för min egen skull då jag är mkt missnöjd med min kropp.

varför gör ni det? :)

201tag imaning skrev 2015-01-05 02:45:45 följande:

Ja det var verkligen skillnad. Varför blev det så?

Jag har testat Lifesum mot Endomondo, Runkeeper och min stegräknare och tycker att de visar jämna ressultat. Visst kan det skilja ibland, men man kan ju lägga in manuellt, så säger den ena 150 kcal och lifesum 200 kcal så brukar jag ta ett medelvärde av det

Tänkte börja med den igen den 14 januari då jag ska starta allt, då får jag tid att planera plus att jag åker bort 10-13 och vill inte hålla stenhård koll då

Det undrar jag också. Ska köra runkeeper nästa gång o se vad den säger om kalorierna.

Härligt o se att många vill ta tag i sin livsstil.

Jag gör det enbart för min egen skull då jag är mkt missnöjd med min kropp.

varför gör ni det? :)
  • rere88

Jag har lifesum men jag kan inte ändra hur mycket jag ska äta varje dag.

den står på 1585 per dag men jag ligger under det..

idag har jag skrittat i skogen med hästen (kan inte trava/galoppera pga skadad svanskota :( )

Och så spelade jag kinect sport

inte så aktiv idag men det tar vi nog igen imorgon.

• rere88

Svetten rinner o det bränner i benen.

precis varit ute o gått 3,94km på 41.13min med en backe med 17m stigning.

Enligt runkeeper har jag bränt 238kalorier. :)

Svar på tråden Viktnedgång och träning