• MaryJane89

Krossat hjärta

För nästan två veckor sen blev jag dumpad av killen jag dejtade i ca ett halvår. Det är andra gången vi dejtar, det var han som hörde av sig efter lite över ett år och ville ha mig tillbaka. Under det här året tänkte jag på och saknade honom varje dag, och han hörde även av sig ett flertal gånger.

Iallafall, allt var frid och fröjd, jag föll för honom (igen) samma dag vi träffades igen och jag fick träffa både hans mormor (som är mer som hans mamma) och hans vänner rätt snabbt. Han sa till och med att det varit ett misstag att han dumpade mig förra gången vi dejtade, att han hade ångrat sig och att han ville vara med mig. Men nu för snart två månader sen gick han in i väggen, hörde inte av honom så mycket, fullt förståeligt. Efter några veckor hörde han av sig, sa att han mådde bättre, och frågade om jag ville fortsätta ses. Självklart ville jag det. Det höll i cirka en och en halv vecka, sen var han tillbaka nere på botten.
     Och förra söndagen, efter att jag skickat ett sms där jag skrev att jag saknade honom och hoppades att han mådde bra, så blev jag dumpad. Han skrev att han inte ville dumpa mig men att det inte var schysst mot mig att han höll mig på halster sådär. Svarade att han inte skulle dumpa mig om han nu inte ville, att jag vill vara med honom ändå, och... Jag har fortfarande inte fått svar. Det gör så jävla ont och jag är fullständigt krossad. Det enda som betyder något är självklart att han mår bra, men jag vill bara ha honom tillbaka! Vad f-n ska jag göra? Jag vill ringa, smsa, åka dit och knacka på, bara vara där för honom, vad som helst men jag känner mig helt jävla handfallen. Kan inte sluta gråta, det känns som att jag förlorat min bästa vän. 
     Kan jag höra av mig? Borde jag göra det? Vågar jag hoppas på att han kommer tillbaka igen? Jag älskar honom verkligen, och det känns som att han är "the one"...

• Svar på tråden Krossat hjärta
  • Anonym (Äldre kvinna)

Hej maryjande! Jag tycker att du ska sluta slösa din tid på pojkar, jobba istället på dig själv , kärlek finns inte det är bara ett påhitt, sexualitet finns dock och det kan du hantera genom att ha så mycket sex som möjligt med olika män, du är fortfarande ung!

• Tow2Mater

Ja, åk dit och knacka på, bara vara där för honom om han tillåter det. Kanske han har en depression eller liknande. Se till att han soker hjälp om han behover.

• Anonym (Dumpad)
    MaryJane89 skrev 2015-01-02 03:48:02 följande:

För nästan två veckor sen blev jag dumpad av killen jag dejtade i ca ett halvår. Det är andra gången vi dejtar, det var han som hörde av sig efter lite över ett år och ville ha mig tillbaka. Under det här året tänkte jag på och saknade honom varje dag, och han hörde även av sig ett flertal gånger.

Iallafall, allt var frid och fröjd, jag föll för honom (igen) samma dag vi träffades igen och jag fick träffa både hans mormor (som är mer som hans mamma) och hans vänner rätt snabbt. Han sa till och med att det varit ett misstag att han dumpade mig förra gången vi dejtade, att han hade ångrat sig och att han ville vara med mig. Men nu för snart två månader sen gick han in i väggen, hörde inte av honom så mycket, fullt förståeligt. Efter några veckor hörde han av sig, sa att han mådde bättre, och frågade om jag ville fortsätta ses. Självklart ville jag det. Det höll i cirka en och en halv vecka, sen var han tillbaka nere på botten.
     Och förra söndagen, efter att jag skickat ett sms där jag skrev att jag saknade honom och hoppades att han mådde bra, så blev jag dumpad. Han skrev att han inte ville dumpa mig men att det inte var schysst mot mig att han höll mig på halster sådär. Svarade att han inte skulle dumpa mig om han nu inte ville, att jag vill vara med honom ändå, och... Jag har fortfarande inte fått svar. Det gör så jävla ont och jag är fullständigt krossad. Det enda som betyder något är självklart att han mår bra, men jag vill bara ha honom tillbaka! Vad f-n ska jag göra? Jag vill ringa, smsa, åka dit och knacka på, bara vara där för honom, vad som helst men jag känner mig helt jävla handfallen. Kan inte sluta gråta, det känns som att jag förlorat min bästa vän. 
     Kan jag höra av mig? Borde jag göra det? Vågar jag hoppas på att han kommer tillbaka igen? Jag älskar honom verkligen, och det känns som att han är "the one"...

Jag är själv i samma sits som dig och känner att mitt ex är den rätte.. Nu har vi inte haft någon kontakt på 2v förutom på julen och det är jobbigt.. Väntar på att han ska höra av sig då det oftast vart jag som tagit initiativet till det.. Men ovissheten tar död på mig, för det känns som att han aldrig kommer göra det för att han redan gått vidare och glömt bort mig..

Nu vet jag inte hur det tog slut första gången men ni har ju som sagt gjort slut innan så jag Tror inte att det är helt slut för er del, känner en del folk som har blivit tillsammans med sina ex igen (så därför hoppas jag på att jag och mitt ex blir tillsammans igen)
  • Anonym (Lool)

Äldre kvinna my ASS haha

Anonym (Äldre kvinna) skrev 2015-01-02 03:52:37 följande:
    Hej maryjande! Jag tycker att du ska sluta slösa din tid på pojkar, jobba istället på dig själv , kärlek finns inte det är bara ett påhitt, sexualitet finns dock och det kan du hantera genom att ha så mycket sex som möjligt med olika män, du är fortfarande ung!

• PelleX

Det är möjligt jag missuppfattar men ni har varit tillsammans och det låter som ni kommuniserat via SMS. Han går igenom en krise och du har inte varit hos han. Han dumpar dig med ett SMS och du svarar med ett SMS och sitter och väntar på svar. I tillägg så har han inte dumpat dig utan " för dig " för han antagligen känner sig så värdelös. Älskar du honom så åker du till han och tar hand om honom. Ni är dom viktigaste i varandras liv när ni är tilsammans. SMS,a gör man med medel vänner och kanske tom ovänner. Packa våskan för du skall vara hemifrån i helgen och starta ett gott nytt år.

• Jenax

Jag tycker helt klart att du ska ringa och prata med honom. Red ut vad det är han känner och varför han vill göra slut. Är det för din skull för att han känner att han inte är tillräcklig när han inte mår så bra. Eller är det för att han känner att han inte klarar av att vara i en relation när han mår som han gör.
    Prata ut om era känslor, kanske behöver han bara höra att du finns där för honom och att du vill stötta honom. Kanske behöver han ta tag i sina problem och komma på fötter igen innan han kan ge dig det du vill ha.
    Hur som helst tycker jag att du ska ringa och visa att du bryr dig om honom! :)
    Lycka till!

• MaryJane89

Jag vill så gärna höra av mig, men eftersom han inte ens svarat på mitt sms så känner jag att jag alternativt skulle göra bort mig, att han inte bryr sig, eller att jag skulle störa, vara i vägen...

• Anonym (-)

Fy, va jobbigt!
    Känner verkligen igen känslan.

Är han lika gammal som du? Jobbar han och så? Han kanske har det tufft på jobbet, eller deppad för att han inte har något jobb?

• MaryJane89
    Anonym (-) skrev 2015-01-02 18:35:24 följande:

Fy, va jobbigt!
    Känner verkligen igen känslan.

Är han lika gammal som du? Jobbar han och så? Han kanske har det tufft på jobbet, eller deppad för att han inte har något jobb?

Han är sex år äldre, och blev sjukskriven från jobbet när han gick in i väggen men pluggar på universitet samt tar hand om sin son typ 80% av tiden...
  • Cis

Han kanske lider av återkommande depressioner? Åk dit och fråga varför han gör så här? Väldigt märkligt beteende om han i övrigt verkar vara en bra kille och ni haft det stabilt tillsammans. Du kanske förlorar lite stolthet på att åka dit, men inte mycket mer än så. Men ger han dig inte bra skäl att stanna kvar så gå så du inte förlorar all din stolthet.

Kram

• Anonym (-)
    MaryJane89 skrev 2015-01-02 19:07:55 följande:
    Han är sex år äldre, och blev sjukskriven från jobbet när han gick in i väggen men pluggar på universitet samt tar hand om sin son typ 80% av tiden...
    Okej. Tänkte om han var jämngammal, eller tillochmed yngre. Det hade ju ev. kunnat förklara lite. Om du förstår hur jag menar.

Alltså jag känner igen mig från båda sidor.
    Nu har ju inte jag någon som helst aning om hur just din kille är, men så här var det för mig:

Jag pluggade på distans samt hade lite ströjobb, samtidigt som jag hade skitdåligt samvete för att jag missade så mycket tid med mitt barn.
    Jag gick också in i väggen. Gjorde slut, helt iskallt, med min dåvarande särbo, sluta ströjobba och tog ett års paus i pluggandet. Därefter mådde jag MYCKET bättre och jag tog tillbaka mitt ex men insåg snart att vi egentligen hade två helt olika liv, iom att jag hade barn och inte han.
  • MaryJane89
    Cis skrev 2015-01-02 19:12:26 följande:

Han kanske lider av återkommande depressioner? Åk dit och fråga varför han gör så här? Väldigt märkligt beteende om han i övrigt verkar vara en bra kille och ni haft det stabilt tillsammans. Du kanske förlorar lite stolthet på att åka dit, men inte mycket mer än så. Men ger han dig inte bra skäl att stanna kvar så gå så du inte förlorar all din stolthet.

Kram

Jag tror ju att det är depression blandat med stress. Han mådde dåligt redan när vi träffades första gången, men inte så här. Sen har han en släkt som lämnar en del att önska, och även där tar han på sig ansvar. I somras tog han hand om sin morfar (som har Alzheimers) i en vecka samtidigt som han jobbade och hade sin son, och han har även sin svårt autistiska 13åriga bror lite då och då. Hoppas bara han någon dag inser att han är så jävla bra som han är och inte behöver (eller kan!) ta på sig allas problem hela tiden.
  • PelleX

Låter som en kille som tar på sig för mycket ansvar. Alldeles för snäll. Du verkar vara en inbiten SMS vän. 90% av kommunikation består av hörsel och synsintryck. Du har inte en chans att förstå han med dina SMS. 
    Har du råd med att göra bort dig? Hur mycket kostar det att ringa ett samtal eller träffa den man älskar och i värsta fall få en avvisning? Hur stor chans är det för det? Skall man lyckas i kärlek så måste man våga. Vill man misslyckas så sitter man och väntar på en SMS som kanske inte heller ger något svar. Vi pratar om ett telefonsamtal.........

Svar på tråden Krossat hjärta