Inlägg från: Mysterium |Visa alla inlägg
  • Mysterium

    Ni som blivit bedragna förut...

    av tidigare partners, har ni svårt med tillit/hjärnspöken även med er nya, trogna partner?

    Jag lever med en underbar kille som jag älskar mer än något annat, vilket dessutom är besvarat. Men jag har tyvärr blivit bedragen tidigare av flera av mina ex och är sen dess väldigt trasig och skör när det gäller självkänslan. Så denns rädsla om att bli sårad igen vill inte försvinna... Jag litar på min pojkvän, men ändå finns tankarna där och gnager.

    Är det någon som känner igen sig? Jag känner mig otroligt ensam i det här då jag inte vill prata med honom om detta, med risk för att det ska låta som att jag anklagar honom för att ha varit otrogen. Han vet dock om min rädsla och mina tankar.

    Så, är det någon som krigar med sina hjärnspöken också? Hur gör ni? Så tacksam för svar.. Kram

  • Svar på tråden Ni som blivit bedragna förut...
  • Mysterium
    Anonym (Tyvärr) skrev 2015-01-02 14:08:10 följande:

    Det är svårt att komma över känslan och för min egen del så kommer misstankarna att alltid finnas där. Jag är lyckligt gift sedan många år tillbaka med den mest fantastiska kvinnan på hela jordklotet. Vi har 3 barn där äldsta är 14. Hon har aldrig tittat åt något annat håll och vi har det jätte bra på alla sätt och vis. Men faktum kvarstår att jag har ett behov av att ha koll men gör det mycket diskret utan att hon märker av eller vet om det. Jag vet att det är fel och det är snart 20 år sedan mitt ex bedrog mig. Jag har dessvärre inga goda råd mer än att förstår hur du känner.


    Det känns skönt att höra att man inte är ensam..

    Du säger att du har ett behov av att ha koll. Hur då?
  • Mysterium
    Anonym (Tyvärr) skrev 2015-01-03 10:46:50 följande:

    Jag vet alltid var hon är och gör samt läser av mobilen emellanåt. Ingenting jag rekommenderar eller känner mig särskilt stolt över men nödvändigt för mitt vidkommande.


    Jag förstår att du gör det, även fast jag själv inte skulle kolla igenom telefonen så har tanken ibland kommit till mig också. Det är nästan som att jag letar efter tecken på att han är otrogen och då kan det lätt bli att jag målar upp egna 'tecken' bara för att jag är så trasig.

    Hoppas att du någondag kan släppa det behovet, för bådas bästa.
  • Mysterium
    molly50 skrev 2015-01-06 15:37:50 följande:

    Jag blev bedragen av mitt ex och det dröjde flera år innan jag vågade träffa någon ny.

    Och sedan träffade jag min nuvarande.

    Och det tog tid innan jag vågade börja lita på honom.

    Jag kunde reagera på långa hårstrån i duschen tills jag insåg att det var mina egna osv.

    Sådana småsaker.

    Men jag var ärlig och sa som det var att det var mina hjärnspöken och att jag inte var ute efter att anklaga honom för något.

    Och han hjälpte mig igenom det genom att hela tiden tala om att jag kunde lita på honom och dessutom visa det genom att alltid finnas i min närhet och alltid visa och prata om sina känslor för mig.

    Och idag litar jag på honom till 110% och får nästan knuffa ut honom för att han ska komma ut på nå´t skoj med grabbarna t ex.


    Vad starkt av dig att våga lita på någon annan igen, det är stort! :)

    jag tycker det är lite märkligt för att i början av vår relation hade jag inte dessa tankar, jag var så nyförälskad och kunde inte tänka åå något annat än honom. Det är nu, dom senaste månaderna, som det blivit som 'värst'. Vad kan det bero på egentligen? Skulle vara så skönt om dessa tankar kunde kommit ibörjan så jag slapp dom nu..
  • Mysterium
    tiksmodnar skrev 2015-01-03 00:36:47 följande:

    Jag har blivit bedragen mer än en gång och det har i princip gjort att jag har väldigt svårt att lita på kvinnor öht nuförtiden. Vilket såklart orsakar en massa problem.


    Jag har också blivit bedragen mer än en gång, det är så fruktansvärt jobbigt.. Vad är det för problem du menar? Har du svårt att gå in i nya relationer? Skickar en stor kram!
  • Mysterium
    Anonym (Lina) skrev 2015-01-04 00:17:46 följande:

    Jag har blivit bedragen. Nu är jag singel, börjat dejta, både ons ok kk.

    Nu har det ramlat in en man som vill ha nåt seriöst. Jag vill inte ha något seriöst än. Vi har bara träffats en gång, men jag vet var han står och vad han vill.

    Det jobbiga nu är att jag känner ingenting för någon karl. Kan tycka att en kk jag har är bra för han har stor kuk och det är skönt att ligga med honom. Jag vet att han ligger med andra, och jag känner ingen svartsjuka alls. Har en kk till som i din tur har två kk. Känner inget. Nu är det ju sunt att inte känna svartsjuka, speciellt inte på kk.

    Men det är som om det inte går att få känslor för någon. Och det stör mig inte heller , än...

    Sen vill man ju kanske inte vara ensam i resten av livet, men det känns otroligt långt att ens träffa någon seriöst. Det där med att lita på någon kommer bli svårt igen...

    Å andra sidan så har jag nog inte lekt färdigt än heller, så då kan man ju inte gå in i nåt seriöst ändå.

    Äsch va snurrigt det blev...

    Och långt....


    Som du säger, du har kanske inte lekt färdigt än och framförallt så kanske du inte läkt ihop helt. Någondag, när du är redo, kommer du bli benägen till att få känslor för en annan människa igen. Det kommer när det kommer. Njut av bra sex just nu!

    Tilliten för du jobba med sen tillsammans med din framtida partner, såsom jag försöker göra med min kille nu. Men det är svårt som tusan..
  • Mysterium
    molly50 skrev 2015-01-06 21:19:26 följande:

    Tack!

    Jag trodde själv att det skulle bli svårt då han dessutom bedrog mig med en av mina bästa vänner.

    Jag kunde inte lita på mina vänner heller i början och gjorde mig nästan osams med en av dem.

    Men det läste sig till slut.

    Jag sökte hjälp hos en samtalsterapeut för att få ur mig alla mina mörka tankar och lära mig att hitta tillbaka till mig själv och börja älska mig själv igen och inse att jag faktiskt var värd en bra man även jag.

    Det kanske var just det at du i början var uppslukad av dina känslor när du befann dig i det rosa skimret som man gör i början.

    Sedan gick det tillbaka till vardagen igen och du började komma på andra tankar.

    Kanske skulle du prova med att gå till en samtalsterapeut och få prata av dig allt du med?

    Det hjälpte i alla fall mig.


    Jag och min kille satt faktiskt och pratade om detta idag. Vi pratade om min självkänsla och vad han kunde göra för att få mig att må bättre i mig själv. Samtalsterapeut skulle nog faktiskt vara jättebra för mig. Jag har ändå en del väldigt mörka tankar som jag faktiskt inte vill dela med mig av till min kille. Tack så himla mycket för tipset, ska försöka få tag på något nummer att ringa nu i veckan
  • Mysterium
    Kevlarsoul skrev 2015-01-06 23:03:49 följande:

    Vet du TS, jag har också varit med om att bli bedragen. Jag fick reda i höstas att ett ex jag varit med under ca 3 år, men haft kontakt med i fem år (dom två sista åren sågs vi inte men hade kontakt via telefon) har levt ett dubbelliv hela tiden. Det sjuka är att han har manipulerat mig totalt, och sedan visade det sig att allt var bara ett spel. 

    Och jag känner såhär... Man måste förstå en grej; man kan inte ha kontroll. Och man kan heller inte äga någon. Du kan bli utsatt för det igen, och jag kan också bli utsatt. Alla kan bli utsatta för oärliga människor och vi kan inte kontrollera det så att vi liksom blir immuna från det. Det är också viktigt att förstå att det inte ligger i hos dig som har blivit bedragen. Folk gör val, och som våra ex då så gjorde dom valet att bedra oss. Släpp det, på riktigt. Trots att jag fick reda på detta i höstas så vill jag aldrig någonsin utsätta mig själv för att må dåligt och till och med påverka min relation med min framtida partner som säkert skulle kunna vara den bästa för mig och jag för honom. Det är inte värt det. Låt inte andras val förstöra dig ännu mer och fortsätta förstöra dig och din framtid - det har dom redan gjort, och man får må dåligt en period, men det räcker nu.

    Det finns otroligt fina människor och du har säkert en jättebra partner. Njut av tiden som är i dag... Gör det bästa av det.

    Lycka till


    Wow... Dina ord prickade mig rakt i hjärtat. Jag vet inte mer vad jag ska säga än TACK! Du har så rätt.
Svar på tråden Ni som blivit bedragna förut...