• Tamses

Letrozolbehandling, resultat?

Hej tjejer, ny här och nyss fått reda på att jag har PCO och var igår hos gyn och fick pergotime utskrivet och tog första tabletten idag! 

Känner mig dock så vilsen, som om vi knappt fick någon information alls utan det var mest, här är receptet, ta första tabletten på dag 5 och ät sen i 5 dagar därefter ska ÄL vara på ca dag 14-15 och så testar vi detta i 3 månader och har inget hänt tills Maj så ringer du då och bokar ny tid... 

Så, ni med erfarenhet, vad kan jag förvänta mig? Biverkningar? Hur viktigt är det att ta det på exakt dag 5? Ska dom tas vid ungefär samma tidpunkt om dagarna? Tillskott man kanske borde äta? Andra tips?

/Förvirrad helt enkelt!

• Tamses

Jag har precis ätit min första kur och har sedan i onsdags tagit äl test, då var det dag 12 i cykeln, och då visade den ett sträck, inte fullt så stark men nästan, lite ljusare i torsdag och nu fredag-lördag är dom nästan obefintliga.. är idag på dag 15..

Min mens slutade i söndags då jag även tog sista tabletten, alltså dag 9.. men visst borde jag inte haft äl mellan sön-tis? Är det inte lite tidigt? Man har väl oftast äl senare med pco/pergotime ? Kan jag ge upp hoppet eller kan jag fortfarande ägglossa?

Första gången men äl test så är ju helt ny på detta!

• Tamses

oh jag har även idag och igår haft ont väldigt långt ner i magen, spänner liksom, eller som man är hård där, svårt att försklara, väldigt obehagligt.. någon som haft liknande?

• Tamses
    efg skrev 2015-03-18 11:15:26 följande:

Tack! Ja de känns verkligen fantastiskt!

Pos äl-test dag 23-24 och antagligen äl dag 25, bekräftat med äl test, temp och massa känningar! :)

Kan tillägga att vi endast hade sex dag 23 och natten till dag 25 också! (För er som var som mig och nojar över att ni inte har sex kontakt hela tiden!)

Grattis igen! Vilken cd plussa du på? :)
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?