Inlägg från: Grönbönan |Visa alla inlägg
  • Grönbönan

Letrozolbehandling, resultat?

Hej! Jag hoppar in här. Har läst hela tråden tidigare och har för mig att ni pratat om hur långt det brukar va mellan sista tablett till ägglossning, men hinner inte leta rätt på det nu. Har det varit lika för er varje gång? Min gyn pratade om att cykeln kan skjutas lite och jag jag börjar bli rädd att vi kommer bli osynkade med försöken i nästa månad om det inte lyckas nu. Avslutade min första kur i söndags.

• Grönbönan

Tack för svar lectin och skogstjejen19 !

Är det någon skillnad för er med letrozol jämfört med vanlig ÄL? Blir det förskjutet eller kommer den tidigare eller som vanligt?

• Grönbönan

Okej, tack!

Jag verkar ha ägglossning rätt regelbundet med ÄL på dag 15-16 och lutealfas på 12 dar. Blir spännande att se hur det blir den här gången då.

• Grönbönan

Förstår att du undrar...Har inte fattat helt själv faktiskt. Har försökt i dryga 1,5 år och under utredning här under våren haft endel mellanblödningar, har trolig lindrigare endometrios, behandlats med levaxin och vidgat livmoderhalsen för att bättra på chanserna. Fattat det som att letrozol kanska kan bättra på oddsen lite mer med ev bättre äggtillväxt och även tjockare livmoderslemhinna att fästa i. Men skulle tro att det är IVF som ska till snart.

• Grönbönan
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-07-31 12:09:41 följande:

Ok, då förstår jag. Måste bara fråga om det var mellanblödningarna som låg till grund för diagnosen endometrios? Har nämligen själv haft mellanblödningar. Har för mig att de försvann efter en spolning och har iaf inte haft några under tiden med Letrozole. Men man funderar ju ändå lite på om det var/är ngt annat som ligger bakom dem... Som tex endo. Tycker att det borde ha kommit fram i så fall vid någon av alla undersökningar och ul som man gjort...

Hoppas att Letrozole skall hjälpa er. Önskar er ett stort lycka till!

Tack så mycket Alltidväntarmanpånågot! Sitter nu och väntar på om det lite molande i magen som jag känt senaste dagarna är mensen på gång eller inte...är nu på dag 10 efter ägglossning.

Lessen att det dröjt så med att svara om endometriosen. Jag har inte fått det diagnosticerat. Tror att det krävs titthålsoperation för att helt säkert veta. Men för mig misstänker man endometrios dels pga att jag alltid haft väldigt ont i magen under menstruation, i perioder mellanblödningar, trolig mindre endometrioscysta på höger äggstock (syntes vid UL) och väldigt ont vid undersökningar (spolning och vidgning av livmoderhalsen som kan tyda på endometrioshärd i anslutning till den). Men som sagt är det inte mer än bara troligt och det är inte heller någon allvarligare grad av endometrios. Hoppas det gav lite svar på dina funderingar!
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?