Inlägg från: Sofiato88 |Visa alla inlägg
  • Sofiato88

Letrozolbehandling, resultat?

Hej!

Jag går gärna med här, har läst hela tråden och känner igen mig så mycket i er plus att det känns skönt att man inte är ensam.

Jag har en son på 3 år sen innan med en annan man, jag och min nuvarande man har försökt att få ett plus på stickan i 14 månader. När jag blev gravid med sonen så hade jag käkat p-piller i nästan 10 år, blev gravid på en gång (fick mf), blev gravid igen på en gång (fick mf) och tredje gången så blev jag gravid innan jag fick tillbaka mensen och fick behålla honom :)

Vi sökte hjälp i april då jag hade så kort lutealfas plus att jag hade mycket blödningar mellan mensen, fick som svar på att jag har en lättare variant av pco och fick börja med letrozol.

Från en menscykel på ca 20-25 dagar så blev den stadig på 28 dagar utan blödningar mellan och med fina ägglossningar (en till två ägg), är inne på vår femte kur av letrozol och sista tabletten var igår. Nu fått en liten blödning trots att mensen slutade helt i lördags. Ska på vul på fredag. Har blivit ställda i kö till ivf

• Sofiato88

Blödningen är kvar till och från här, vaknade dessutom med två stora körtlar i ljumskarna som är stora ca 1,5 cm som gör svinont. Ringde till kliniken där vi går och rådfrågade, men hon tyckte att jag ska komma in på koll i alla fall på fredag men risken är stor att slemhinnan inte är tillräckligt bra pga blödningarna :( blir så fruktansvärt trött på det här

Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?