• Susyloo

Letrozolbehandling, resultat?

Hej, jag hoppar in här jag också!

Jag påbörjade min andra enkeldosomgång med Letrozol igår. Idag när jag vaknade var jag fruktansvärt yr och är fortfarande. Är det någon mer som känt av detta i samband med Letrozolkur. Förra kuren hade jag bara lite huvudvärk.

Har ett barn på 4 år sedan innan och vi försökte i 1,5 år innan jag blev gravid med henne och nu har vi försökt i 2 år. Hoppas att det är ägglossningen som är felet och inte nåt annat också.
    Jag vill så gärna att det ska ta sig nu. Jag blir bara mer och mer stressad över att det kommer bli så stor åldersskillnad på barnen (om det ens blir ett till).

• Susyloo

Nej vi fick inte någon assistans vid förra graviditeten. Det gick tillslut av sig självt.

Nu har jag suttit och räknat lite mensmatte och kom fram till att jag dessutom förmodligen har en lutealfas på ca 10 dagar. Läste någonstans att Letrozol kan kan ge senare ägglossning, så det kan ju vara en förklaring...
    Det gynnar ju inte chanserna att bli gravid.

• Susyloo
    varningsljus skrev 2015-09-16 17:39:13 följande:

Hej!

Jag hänger gärna på här.

Har ätit min första letrozolekur denna månaden och ska på vul imorgon, cykeldag 13.

Har ätit pergotime två månader innan men utan att lyckas bli gravid.

Jag har haft lite svårt att förstå skillnaden mellan pergotime och letrozole. Någon som vet och kan förklara?

Om du googlar på "letrozol" och "pergotime" så kan du gå in på Carl von linne klinikens hemsida och läsa. Där förklaras det tydligt!
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?