Letrozolbehandling, resultat?
Hej allihop! Jag har suttit i flera dagar (till och från) och läst igenom hela tråden från början till slut. Det har varit väldigt intressant att läsa allas upplevelser, det har gett stöd och insikt i vad som kanske komma skall för min del.
Min historia börjar med att jag och min sambo bestämde oss för att vi ville skaffa barn. Jag slutade därför med mina p-piller (cilest) 10 juli 2015, fick min pillermens som vanligt. Men efter det kom inte mensen igång, fick lite brunaktiga flytningar i slutet på augusti men behövde inte tampong. Knappt trosskydd. Sen var det helt lugnt fram till 23 november så jag fick en liten blödning som pågick i 5 dagar men det var oerhört lite. Hade bokat tid hos gyn innan detta och fick order om att ringa om jag fick mens. Så det gjorde jag och sköterskan sa då att hon inte tyckte jag skulle komma även om jag försökte säga att jag ville komma ändå, men hon avbokade tiden och sen kom jul och alla ledigheter. Efter att jag slutade med p-piller har jag fått många biverkningar i form av viktuppgång, större bröst, humörsvängningar, mer finnar, fett hår osv. Mådde bättre när jag åt p-piller än nu när jag slutat. Fick också reda på att en av mina nära vänner blivit gravid efter 2,5 års försök. Det blev ett wake-up call för min del och jag bestämde mig då för att kontakta en privat gyn och verkligen kräva hjälp. Var på min undersökning tis 11/1 där jag berättade om mina problem och det gjordes ett vul där gynekologen såg cystor i äggstockarna som han sa såg "PCO-liknande ut". Jag fick kämpa för att inte grina. Det togs prover och jag fick provera jag ska äta i 10 dagar och efter det en dubbeldos letrozol. Sen ska jag tillbaka på vul och få svar på proverna. Lite märkligt dock för han sa att min högra äggstock som ut som att den snart skulle släppa ett ägg, min tanke efter att ha löst allt detta vore kanske att undersöka vidare, men jag antar att de har koll. Jag hoppas verkligen att det visar sig att jag får ägglossning efter letrozol och ännu mer att jag får uppleva en graviditet inom en snar framtid.