Inlägg från: s88blomman |Visa alla inlägg
  • s88blomman

Letrozolbehandling, resultat?

Hej allesammans!

Hoppas att det har gått bra för er med era behandlingar. 

Här är ännu en till som vill ha hjälp och råd.

Ska starta min andra kur med letrozol om några dagar. Väntar på en blödning efter avslutad primolut nor kur.

Jag och min sambo har försökt med syskon sedan i våras. Vi har en gemensam dotter på 1,5 år. Hon var väl något att ett turskott då vi inte visste att jag hade sådana problem som jag verkar ha. (Hon tog bara ett halvår att få fram.)

Så min senaste ÄL var oktober 2013. 

Sedan i somras har vi försökt få igång min tröga kropp med primolut behandlingar(tre stycken). och testat en enkelkur med letrozol helt utan resultat. Så nu håller vi tummarna på att en dubbel kur är vad min kropp behöver. 

Jag går hos en privat gynekolog där jag bor och hon är lite ny i behandlingen också. 

Så jag är tacksam för all hjälp, vägledning och positiva historier jag kan ta del av! 

Nu håller vi tummarna för en 2016års bebis! 

• s88blomman

Efter min andra omgång då jag fick ta dubbel dos med letrozol har jag kommit så långt att...
    Förra tisdagen när jag var på vul hade jag en blåsa på 20,8*28,9, Bra storlek men den verkade inte vilja släppa av sig själv. Fick ta en spruta med ovitrelle samma kväll. Har nu i ett antal dagar haft molvärk och öm i brösten samt ökade flytningar i några dagar(har varit snustorr för övrigt). Så nu vet jag varken ut eller in. Är det gravsymtom eller är detta vanligt mellan äl och mens? Jag har ingen äl eller mens av mig själv. Sekondär amenorre tror jag gymekologen säger att jag har?! 
    Har fått bekräftat med blodprov att jag faktiskt ägglossade den här gången!! (Första gången sedan nov 2013, när dottern blev till!)

Jag testade negativt idag. (samt för några dagar sedan då jag ville kolla att ovitrellen hade gått ur kroppen så jag kunde glädja mig åt ett ev plus).
    Det är väl kanske  för tidigt att se. men jag är en test narkoman. Och vill kunna ta mig ett glas vin med gott samvete så jag kollar hellre en gång för mycket. 

Hur ska kroppen fungera mellan äl och mens? Eller hoppas jag bara för mycket då jag vet att chansen finns att min kropp spelar mig ett spratt?!

• s88blomman
    Jossefinelinnea skrev 2016-01-27 10:32:14 följande:

Någon som ätit dubbel dos av letrozol o inte fått någon reaktion från äggstockarna? Var på koll igår på dag 13 o det hade inte hänt mycket tyvärr. Blir så ledsen för jag trodde verkligen på denna medicinen efter allt positivt jag läst. Ska tillbaka på måndag, försöker hoppas på att de växt till sig lite då...

Fick du enkeldos eller dubbeldos? Jag reagerade inte alls på enkeldos. Har denna månad tagit dubbel med bra respons. Ett moget ägg som fick hjälp av ovitrelle för att släppa, väntar nu på att se om det blir tant röt eller plus på stickan.
  • s88blomman

En fråga som jag kom på. Har ni provat olika dagar med letrozol? Dag 3-7 eller 5-9? Jag har ätit 5-9 och fick ta ovitrelle på dag 17 då ett moget ägg fanns men inte ville släppa. Får man tidigare äl av 3-7 månne? Ju kortare cykler ger ju fler befruktningstillfällen! 

• s88blomman
    nepe skrev 2016-01-28 20:22:48 följande:

1 stor och fin äggblåsa på nästan 20 mm syntes idag :D såå glad!!

Vad kul!
    Trodde de att du skulle ägglossa själv eller behöver du ta ovitrelle eller liknande? Har du tagit några ägglossningstest?
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?