Inlägg från: skogstjejen19 |Visa alla inlägg
  • skogstjejen19

Letrozolbehandling, resultat?

Cathy skrev 2015-05-13 13:53:27 följande:

skogstjejen; jag förstår precis hur du menar...är också rädd att mina besvär (som tyder på reumatism men proven visar inget) kommer att göra det svårt för oss att få till ett syskon.Har redan ökat mina immunmediciner och inte ens det verkar hjälpa. Men du har som 'tur' din medicin och nu är dina besvär borta så jag hoppas för dig!

eagle; letrozol har en kort halveringstid och blir inte 'kvar' i kroppen som pergo så mest sannolikt är att din cykel blir som den var innan letrozol. Möjligen lite kortare?  

Mina prover visade inget i början heller, reumatologen tryckte på att man ska ta proverna första dagen man märker att smärtan blir värre.

Och när vi gjorde så då fick vi äntligen till det.

Men man vill ju inte springa å ta prover hela hela tiden...

Hoppas dom får ordning på dina smärtor <3

Och ditt immunförsvar så en liten flyttar in <3
  • skogstjejen19
    MissBeesly skrev 2015-05-17 14:50:24 följande:

Här kommen en sen uppföljning Från mig. Har genomgått en fjärde behandling med letrozol och ovitrelle och idag plussat svagt 13 dgr efter sprutan. MEN - mina symtom med ffa ömma bröst har avtagit sedan några dagar så jag är minst sagt pessimistisk! Böff!

phpEinumn25090.jpg

Grattis!!
  • skogstjejen19
    hoppas 2014 skrev 2015-05-28 12:24:02 följande:

På måndag är det BIM och jag analyserar alla tecken.. mår illa men samtidigt känns det delvis som inför mens. Denna kuren va jag aldrig o gjorde vul men fick utslag på ägglossningstest er så ja borde haft ägglossning. .

Hur går det för er andra?

Bim på tisdag, noll och inget symtom :(
  • skogstjejen19
    Symetrical skrev 2015-05-30 06:22:22 följande:

Jag har precis börjat med letrozol och tog min femte och sista tablett igår. Fått lite biverkningar, men inte så allvarliga. Upptäckte dock igår på förmiddagen att jag blödde lite när jag var på toaletten och har nu gjort det sedan dess. Är på cd 10 idag.

Är det någon annan som upplevt detta, eller vet om det är normalt?

Har inte blödigt, kanske bäst att ringa läkaren som skrivit ut tabletterna åt dig?
  • skogstjejen19

Oj förlåt :) appen har inte fungerat på flera veckor känns det som :(

Fick min mens precis på dagen och är på dag 7 nu. Så snart dax att börja ältesta. :)
    Börjar faktiskt bli less på det nu men kan inte strunta i det heller...
    Hur går det för er andra?
    Kram

• skogstjejen19
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-06-01 23:38:22 följande:

Hej. Har följt denna tråd ett tag nu utan att skrivit något. Stort grattis till de som lyckats bli gravida!

Nu hoppar jag in här m en liten fråga, eller ett par frågor snarare... Har ätit Letrozole nu i tre månader. På ett instruktionspapper jag fått från min läkare står det att man kan gå under behandlingen i 2-3 mån/kurer och på nätet står det allt från 6 mån till upp till 1 år. Vad gäller egentligen? På min klinik har man precis börjat m letrozolbehandling så de kan va så att de är lite försiktiga m det hela...

Själv har jag/vi ett barn sedan tidigare. Kom till så fort vi bestämt oss och tittade ut 2011. Redan när han va kring året beslutade vi oss för att försöka oss på ett syskon. Jag önskade mig många barn tätt. Men så blev det inte riktigt.. Nu har det gått 2,5 snart 3 år och inget händer. Utredning visar tendenser till pco och jag har en sparsam övervikt men väger lika mkt nu som förra ggn jag blev gravid. Har ätit pergotime vid två tillfällen men allt blev bara konstigt. Med Letrozole har iaf cykeln gått från 35 till 28 och ul har bekräftat ägglossning, så även blodprov. Och idag var ytterligare en sådan dag då världen rasade lite... Funderar på att sluta m Letrozole under någon månad för att skapa mindre stress kring det hela. Känner mig inte stressad men det kan ju ligga undermedvetet. Har dock inte riktigt bestämt mig. Hur många månader har ni ätit letrozol och till er som blev gravida, hur många kurer m letrozol blev det fram tills det tig sig? Tacksam för svar:)

Är på min 5e månad letrozole...
    Känns tröstlöst...
    Suck
  • skogstjejen19
    Lectin skrev 2015-06-10 16:43:43 följande:

Hej på er!

Är det någon här som haft flera äggblåsor som mognar ut samtidigt av Letrozol? Jag åt dubbel dos för första gången den här rundan och på ul igår (cd 11) syntes en blåsa på vardera äggstock som börjat växa till. Jag ska in imorgon igen för att se om båda fortsätter växa men är nyfiken på om någon annan varit i samma sits eller vet vad som då brukar hända.

1-2 skulle jag säga är normalt.
    Vet att vid 3 och uppåt får man oftast sexförbud.
    Men nån annan kanske har annan info
    :)
  • skogstjejen19
    Cathy skrev 2015-06-10 10:51:21 följande:

skogstjejen; ja suck. Förra månaden skippade vi helt för jag fick plötsligt äl typ dag 6 smile4.gif Gick inte att missta sig på den med all ryggvärk och magvärk...har fått tidig äl alla månader med letrozole och har nu skippat den. Så är lite tröstlös samtidigt som jag vet att tidig äl kan ge mycket sämre ägg så ska försöka med menopur tänkte jag. Lycka till, hoppas detta blir din månad! Hänger kvar här iaf.

Tack de samma <3
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?