Letrozolbehandling, resultat?
Tack för svar lectin och skogstjejen19 !
Är det någon skillnad för er med letrozol jämfört med vanlig ÄL? Blir det förskjutet eller kommer den tidigare eller som vanligt?
Tack för svar lectin och skogstjejen19 !
Är det någon skillnad för er med letrozol jämfört med vanlig ÄL? Blir det förskjutet eller kommer den tidigare eller som vanligt?
Okej, tack!
Jag verkar ha ägglossning rätt regelbundet med ÄL på dag 15-16 och lutealfas på 12 dar. Blir spännande att se hur det blir den här gången då.
Förstår att du undrar...Har inte fattat helt själv faktiskt. Har försökt i dryga 1,5 år och under utredning här under våren haft endel mellanblödningar, har trolig lindrigare endometrios, behandlats med levaxin och vidgat livmoderhalsen för att bättra på chanserna. Fattat det som att letrozol kanska kan bättra på oddsen lite mer med ev bättre äggtillväxt och även tjockare livmoderslemhinna att fästa i. Men skulle tro att det är IVF som ska till snart.
OMG! Idag på BIM+2 plussade vi! <3 Helt oförberett! Chocktillstånd och lyckorus på samma gång! <3
Japp, vårt första! Sååå efterlängtat! <3 Hoppas bara att den vill stanna kvar.
Ja, det var på sjätte och sista omgången innan vi skulle behövt gått vidare med IVF. Jag hade inga förhoppningar alls då jag låg sjuk i 1,5 vecka ungefär under tiden det nån gång ev skulle ske en befruktning. :)
Grattis Sandra. Va kul att du plussa :)
Jag är på min 4 kur. Hoppade över 2 månader. Första månaden fick Jag äl precis samma som med letrozol dag 17. Andra månaden dag 26.
Har kombinerar med metformin dennA månad. Hoppas de hjälper.
Hej. Har i en annan tråd blivit tipsad om ivfpodden.se och nu vill jag tipsa er om denna. Det är en barnmorska och en fertilitetsläkare från Sofiahemmet i Sthlm (tror jag) som i varje avsnitt tar upp ett tema som berör barnlöshet. Allt från utredning, pco till ivf och adoption. De bjuder även in par som delar med sig av sina erfarenheter. Mkt bra tycker jag.
Ja, det va lite svårt att se... Om du brukar göra så här och du ser mer sträck denna gång än annars så kanske det faktiskt är nåt. Det kan väl inte va hela världen om det blir dag 4-8. Någon månad gjorde jag så, fick mens typ 23:15 och räknade dag 1 som nästa dag. Fick äl en dag senare bara och likadant m mensen. Eller som någon skrev tidigare att de tog 5-9. Kan ju va värt å testa det kanske så du inte riskerar en ev graviditet... Eller om ni bor nära ett kvällsöppet apotek så kanske du kan ta ett cb-test som inte ger så mkt tolkningsmöjligheter. Det borde ju visa utslag även om det är kvällsurin eftersom du har gått över bim-dagen. Håller tummarna för att det är en liten bebis därinne!!!
Själv tog jag ju inget Letrozole denna månad och går nu å väntar på äl. Är på dag 15 idag å har kanske lite känningar i magen men knappt några andra symptom. Va lite gråtmild för två dagar sedan och brukar bli det tre dagar innan så ska ta ett äl-test imorn. Hade tänkt att inte göra det utan bara sexa på men vill va på den säkra sidan nu när det är första månaden utan Letrozole. Skall ha övernattande besök nu om ett par dagar i en vecka. Hade vart skönt om äl kom innan dess!
Tack Grönbönan för ditt svar. Jag får nog lite på läkarna att jag nog inte tar Endometrios även om det är svår diagnostiserat om jag förstått saken rätt.
Idag kom min äl. Kände tydligt av det och tog ett test som visade glad gubbe. Utan Letrozol blev det således äl på dag 18 istället för på dag 14. Känns ok. Lite bättre än före Letrozol om jag kommer ihåg rätt. Nu håller vi tummarna väldigt mkt att det ska ta sig och att en frisk liten bebis tittar ut om 8-9 mån:)
Tack!
Har lämnat blod iaf. Väntar på att en läkare ska undersöka mig, sköterskan tyckte att det vore en bra idé. Känns rätt skönt faktiskt.
Sköterskan sa att om det sitter i en äggledare brukar dom ta bort den i förebyggande syfte, så det inte riskeras att fastna i den igen vid framtida graviditeter.