Inlägg från: Sandra_84 |Visa alla inlägg
  • Sandra_84

Letrozolbehandling, resultat?

Verkar som om jag har början på ett utomkvedshavandeskap. :( Var in på VUL igår, vecka 7-8 beroende om om man räknar från mens eller ÄL, och läkaren såg verkligen ingenting i livmodern. Jag går sönder! Vi som var så glada att vi äntligen hade lyckats och så blir det så här av allt.. Lämnade urinprov som visade starkt positivt prov. Blodprov lämnade jag också, fick svar i em att HcG-nivån låg på 1149 och med det värdet borde man ha sett nåt i livmodern.. Nytt blodprov på fredag för att se hur värdet är då..

• Sandra_84
    skogstjejen19 skrev 2015-08-19 12:10:32 följande:
    Sen är inte hcg-nivån låg om du är i vecka 6 behöver ju inte vara många dagar senare för att vara i vecka 6
    Ja beroende på vilken vecka du var i när du var in.
    Räkna från sista mensens första dag eller äl
    +14 dagar cirka.

I vecka 6 är nivåer på 1000 inte orimligt. phpPmPViP37230.jpg
    Min senaste mens första dag var 28 juni. Och ÄL var den 17 juli. Enligt ÄL skulle jag ha varit i vecka 7 (6+4) igår när vi gjorde VUL. Tittar man efter senaste mens skulle jag ha varit i vecka 8 (7+2). Så jag är så förvirrad och ledsen.. hCG-värdet måste ju minst ha fördubblats, och lite till, på fredag om det är en normal graviditet. Alltså ca 3500. Får nog be om ett nytt VUL så vi kan se om nåt dyker upp i livmodern eller om dom kan se vart det befruktade ägget annars sitter fast. För sånt borde man kunna se eller?
  • Sandra_84
    skogstjejen19 skrev 2015-08-19 12:45:26 följande:
    Jag var i vecka 6+4 när jag var på första vul och läkaren såg inget som tydde på en normal graviditet, sen i vecka 8+4 så var det en liten böna
    Tyvärr tog dom aldrig hcg prov pga att det vid första vul inte syntes något, annars hade vi kunnat jämföra dom värdena.
    Håller tummarna super hårt phpi5wB8q18886.jpg
    Hoppas att det är så som du hade! Men överallt jag har läst så ska det synas åtminstone en hinnsäck i vecka 7..

Är det Gävle sjukhus det står på din bild? För det är där jag går..
  • Sandra_84
    skogstjejen19 skrev 2015-08-19 14:18:24 följande:
    Jo men ett par dagar hit och dit gör massor så här tidigt.
    Vilken läkare träffade du? Det var Tanja som sänkte mig totalt mitt första vul.
    Igår var det Marius vi hade.

Ska bli intressant att se värdena ligger på när svaren kommer på fredag. Är det en liten stegring är det X. Men oavsett vill jag be om ett nytt VUL så man kanske kan lokalisera Xet isf.
  • Sandra_84
    Lectin skrev 2015-08-19 15:10:35 följande:

Jösses Sandra_84! Förvånad Jag håller verkligen alla tummar för att det är som för skogstjejen!

Tack! Det hoppas jag också! Men har tyvärr inga större förhoppningar.. Då inget syntes, inte ens en hinnsäck, och att jag har verkligen noll gravidsymtom så är nog nåt knas.. :(
  • Sandra_84
    skogstjejen19 skrev 2015-08-21 07:38:42 följande:
    Lyckatill idag <3
    Tack!

Har lämnat blod iaf. Väntar på att en läkare ska undersöka mig, sköterskan tyckte att det vore en bra idé. Känns rätt skönt faktiskt.

Sköterskan sa att om det sitter i en äggledare brukar dom ta bort den i förebyggande syfte, så det inte riskeras att fastna i den igen vid framtida graviditeter.
  • Sandra_84

Idag så hittades ägget i höger äggledare.. :( Så på tisdag ska jag in och opereras, om inget akut inträffar innan dess såklart, och då tas äggledaren bort.

Ändå skönt på nåt sätt att ha fått det bekräftat och även snart åtgärdat. Efter det kan man blicka framåt. Efter att jag har återhämtat mig från operationen och vi känner oss redo så var det bara att ringa till fertilitetsmottagningen så ska vi sätta igång processen med IVF.

• Sandra_84
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-08-22 07:02:35 följande:
    Beklagar verkligen. Så tråkigt!!! Har du haft ont el någon symptom öht?

Men som du skriver, så skönt att ni inte behöver vänta en massa. Min svägerska har gått genom samma sak och de fick inte hjälp så snabbt utan man resonerade då att hon hade ju en till äggledare kvar. Och det var först när den oxå var borta som de fick ställa sig i kö och två år senare efter det kom det igång. Sedan gick det visserligen snabbt... Håller tummarna för att du ligger på förlossningen om ett år med er baby nyfödda i din famn:)
    Har varken haft ont eller nån blödning. Inga symtom alls.. :/
  • Sandra_84

Åkte in till akuten igår efter samtal med 1177, mindre blödningar och lite känningar. Blev inlagd igår kväll och idag blev jag opererad. Skönt att ha det gjort nu iaf.

Nu är det bara att blicka framåt! Dock utan Letrozole.

Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?