• Rädisan26

Letrozolbehandling, resultat?

Hej!

Jag fick för ett halvår sedan reda på att jag har en lättare PCO. Jag är normalviktig och började i december med LCHF i försök att öka chanserna. Jag har ätit 5kurer med pergotime där jag 4 av 5 gånger fått ägglossning, senaste gången med Pregnyl som komplement. I december gjorde jag en äggledarspolning där allt såg bra ut. Hade då på dag 12 en äggblåsa på 16mm och en på 22mm så jag har haft god effekt av pergotimen men ändå inte blivit gravid. Spermatestet visar toppenspermier.

Så till saken, är nu inne på första kuren med Letrozol istället och är nyfiken på hur det har gått för er som använt Letrozol? Är det någon som använder det nu?

• Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?
  • Dakine

Här har jag lagt det snett över den vita bakgrunden för att man tydligare ska se att det skiftar någon ljust blått streck där under. Bara jag som ser? 

Här har jag lagt det så att alla strecken är lodräta. Alla "3" strecken. Två ovanför varandra, och sedan kontrollstrecket längst till höger. 

Tror det var alla jag hade ;) 
  • Dakine
    skogstjejen19 skrev 2015-02-24 13:34:09 följande:

Syns ju bra om man trixar

Ja, då syntes det klart tydligare.... Jag är inte så duktig på att trixa. Kanske kan vara något trots allt då.... åååh hoppas!! Men kan ju vara en skugga också. Är bara vänta och se. Skrattande
  • skogstjejen19
    Dakine skrev 2015-02-24 13:39:25 följande:
    Ja, då syntes det klart tydligare.... Jag är inte så duktig på att trixa. Kanske kan vara något trots allt då.... åååh hoppas!! Men kan ju vara en skugga också. Är bara vänta och se. Skrattande
    Hoppas verkligen det är plus å att det blir super starkt på fredag.

När jag väntade dottern blev mina tester alltid starkare på kvällen, mådde mest illa på kvällen så det var väl mest hormoner i omlopp på kvällarna :)
  • FirstOne

Jaha nu fattar jag.. Sorry :p

Det är hemskt pixligt på min iPhone men på en bild verkar pixlarna klumpa ihop sig precis över det andra strecket i svagt blåa färger :o

Själv ska jag banne mig hålla mig till på fredag (även om jag misstänker att symptomen är pga PMS)

Håller tummar och tår för oss båda!!

• Dakine
    Fick besked från progesteron blodprovet som jag tog förra veckan. Enligt det resultatet har jag inte haft någon säker ägglossning denna menscykel. Känner mig helt tom. Jag skulle ägglossa enligt läkaren i slutet på veckan, vilket jag också gjorde både i känningar och enligt äl-test. Fattar ingenting. Det blir nog inget plus då. FAN OCKSÅ! Nu ger jag upp. Jag orkar inte det här nå mer. 
  • FirstOne

Nej va tråkigt!!! Jag förstår att man bara vill ge upp. :( Var detta första pergotimebehandlingen? För då är det väll dubbel kur som gäller nästa månad? Det är kag inställd på till mig själv.. Eller kanske letrozol?

Hur stor var äggblåsan på senaste vul??

• Dakine
    FirstOne skrev 2015-02-24 16:21:14 följande:

Nej va tråkigt!!! Jag förstår att man bara vill ge upp. :( Var detta första pergotimebehandlingen? För då är det väll dubbel kur som gäller nästa månad? Det är kag inställd på till mig själv.. Eller kanske letrozol?

Hur stor var äggblåsan på senaste vul??

Ja det var första behandlingen. Vet inte om det blir dubbel. Jag skulle ta ett gravtest på fredag, för att sedan höra av mig så vi kan gå vidare beroende på vad det visar. 

Äggblåsan var på 17 mm på CD 11, alltså måndag den 9/2. Torsdag den 12/2 och Fredag den 13/12 fick jag glad gubbe på CB äl-test.
  • vera
    Cathy skrev 2015-02-23 20:03:47 följande:

vera; du kan ta hcg prov på Werlabs! Se mer här: http://www.werlabs.se/product.html/graviditetstest?category_id=12 Har inte själv tagit prov hos dem men vet att många i en annan tråd tagit prov hos dem och att det funkat bra och dessutom får man 10% rabatt om man nämner fertilitetsguiden.com

Wow! Tack för tips! Tog vanligt gravtest i morse o det var neg som vanligt. Är ledig en dag nästa vecka, ska nog gå o ta provet då om jag inte fått mens (eller plus) innan dess. Glad
  • efg

Igår vände äntligen mina äl-test och blev starkare igen! Så hoppas på positivt test idag eller imorgon! (Dag 15 idag, åt 5-9).

Ja har dock en fråga ang att ja sett att så många ändrat kost och ska gå ner i vikt för att de har pco / pcos. På nåt ställe läste ja till och med att de med pcos Är överviktiga. Detta gjorde mig förvirrad. Jag är inte överviktig och undrar då om de finns nån anledning för mig att lägga om kosten pga min pco? Tack för svar!

Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?