• Rädisan26

Letrozolbehandling, resultat?

Hej!

Jag fick för ett halvår sedan reda på att jag har en lättare PCO. Jag är normalviktig och började i december med LCHF i försök att öka chanserna. Jag har ätit 5kurer med pergotime där jag 4 av 5 gånger fått ägglossning, senaste gången med Pregnyl som komplement. I december gjorde jag en äggledarspolning där allt såg bra ut. Hade då på dag 12 en äggblåsa på 16mm och en på 22mm så jag har haft god effekt av pergotimen men ändå inte blivit gravid. Spermatestet visar toppenspermier.

Så till saken, är nu inne på första kuren med Letrozol istället och är nyfiken på hur det har gått för er som använt Letrozol? Är det någon som använder det nu?

• Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?
  • eagle87

Ja testade idag äl+10 men fick negativt. :( har bim på fre.... Hoppas så jävla mkt mensen inte kommer. Vill inte behövA ta letrozol igen. Även om biverkningar inte va så farliga så va de ändå psyskist påfrestande med allt sex, tester, temp flytningar etc. Har dessutom försökt snart ett år :(

• skogstjejen19
    efg skrev 2015-03-08 21:56:35 följande:
    Har mensen kommit? Hejar på att du får ett plus imorgon!!

Själv väntar jag nu på bim.. Hur tidigt är "rimligt" att börja testa egentligen? Så förväntansfull! :)
    Inget plus och ett ej gravid på ett digitalt :(

Jaja vad hade jag väntat mig.....

Invänta mens och ta nya tag, eller nå.

Blir bara så arg på TL's skit tester som luras och ger svaga streck, rumptester!!!

Kommer aldrig mer handla från deras skitsida....

Arg och irriterad jopp!
  • skogstjejen19
    eagle87 skrev 2015-03-08 22:11:50 följande:

Ja testade idag äl+10 men fick negativt. :( har bim på fre.... Hoppas så jävla mkt mensen inte kommer. Vill inte behövA ta letrozol igen. Även om biverkningar inte va så farliga så va de ändå psyskist påfrestande med allt sex, tester, temp flytningar etc. Har dessutom försökt snart ett år :(

När jag var gravid fick jag svagt svagt på dag 12 efter äl så innan dess tror jag det är onödigt att testa, fast jag testar även tidigare än så och blir arg på mig själv varje gång ;)
  • efg
    skogstjejen19 skrev 2015-03-08 22:32:36 följande:
    Inget plus och ett ej gravid på ett digitalt :(

Jaja vad hade jag väntat mig.....

Invänta mens och ta nya tag, eller nå.

Blir bara så arg på TL's skit tester som luras och ger svaga streck, rumptester!!!

Kommer aldrig mer handla från deras skitsida....

Arg och irriterad jopp!
    Åh jag hoppas de blir positivt snart för dig! Så länge inte mensen kommit så finns de hopp!

Jag har inte beställt en enda gång från TL, tyckte de verkade ha strul hela tiden samt att de är ju faktiskt inte de billigaste ;)

Jag tycker du ska höra av dig till TL och säga att du faktiskt fick positivt test (om de nu visar sig att du inte är gravid iaf) kram!
  • Lillajagmedpco
    efg skrev 2015-03-09 16:10:36 följande:

Åh jag hoppas de blir positivt snart för dig! Så länge inte mensen kommit så finns de hopp!

Jag har inte beställt en enda gång från TL, tyckte de verkade ha strul hela tiden samt att de är ju faktiskt inte de billigaste ;)

Jag tycker du ska höra av dig till TL och säga att du faktiskt fick positivt test (om de nu visar sig att du inte är gravid iaf) kram!

Jag har också fått svagt plus, innan BIM som sen va blankt dagen efter. Ägget fäste men gav upp rätt snabbt. Hade gravidsymptom och mensen kom sen försenad på BIM +2.
  • eagle87
    skogstjejen19 skrev 2015-03-08 21:34:22 följande:
    När jag var gravid fick jag svagt svagt på dag 12 efter äl så innan dess tror jag det är onödigt att testa, fast jag testar även tidigare än så och blir arg på mig själv varje gång ;)
    Hur har de gått idag?

Jag är sjukt trött huvudvärk illamående som kommer O går O stick i magen men vet inte ska inte testa mer.
  • skogstjejen19
    eagle87 skrev 2015-03-09 17:27:09 följande:
    Hur har de gått idag?

Jag är sjukt trött huvudvärk illamående som kommer O går O stick i magen men vet inte ska inte testa mer.
    Testerna ökar nog inte... Inte någon extrem ökning iallafall.

• Cathy

skogstjejen; äsch tråkigt att testen inte ökar. Men jag tror nog att du hade en graviditet på gång, alla känningar du hade bl a 'mensvärk'. Och även om det här kanske inte är ngn tröst så kan jag bara berätta att har man problem med sitt immunförsvar (som jag) så är man bara glad att ens kunna få ett svagt plus för få vet man att nåt var på gång Därför är TL grav test bra för de visar direkt om hcg ökat lite. Så kassera inte dem än Om inte testen ökar nu så håller jag tummarna för dig nästa gång!

YTA; ledsen men vet inte så mycket mer om det där...

eagle; håller tummarna för dig! Än kan det ha varit för tidigt att testa så ge inte upp hoppet än!

• Dakine
    skogstjejen19 skrev 2015-03-09 21:49:38 följande:

Blir knäpp :(

Jag ser tyvärr ingenting :/
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?