Inlägg från: Sandra_84 |Visa alla inlägg
  • Sandra_84

Letrozolbehandling, resultat?

Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-08-30 22:01:10 följande:

Ja, man har verkligen lärt sig att vara mer ödmjuk genom denna långa process. Vi har nu bokat in ivf. En sista månad med Letrozol sen kör vi igång. Jag är mkt nervös eftersom jag är extremt spruträdd men finns inget att vänta på längre. Försöker tänka att vad är några sprutstick jämfört m en förlossning och en förlossning går jag ju gladeligen genom en gång till. Hoppas dock innerligt att det ska ta sig denna letrozolemånad. Hoppas hoppas hoppas!!!! Men jag laddar ändå och förbereder mig mentalt inför ivf nu...Skönt att det gick bra! Tog du någon smärtlindring innan?Hur mår du nu Sandra_84

Jodå, jag mår helt okej! Vi blickar framåt och har nu startat processen för IVF. Sköterskan ska skicka hem remiss för provtagning så är det bara att vänta och se när nästa steg sker och vad det är. Känns som om att vi har mer att vinna än att förlora genom att köra igång på en gång.
  • Sandra_84
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-09-07 20:48:06 följande:
    Lemon29 skrev 2015-09-06 19:51:40 följande:

Vad skönt Sandra att det känns på det sättet. Jag tyckte att det skulle bli så skönt att få lägga detta i någon annans händer ett tag när vi blickade fram emot IVF. Hoppas ni får hjälp snart och att det går vägen utan alltför många försök!

Då kan vi kanske fortsätta att följas åt Sandra_84 och Lemon29 i vår ivf-resa. Och det kan ju bli fler från tråden. Vi ska på vårt första möte nu i veckan. Jag vet inte riktigt om jag är redo för detta. Vänner jag pratat med är så glada för vår skull, att vi fattat detta beslut och att vi nu kommer bli gravida innan jul. Kan inte riktigt ta till mig av deras glädje... Jag känner mig rädd om jag ska va ärlig. Rädd att det inte alls kommer lyckas. Att det bara kommer leda till att det finns mindre pengar på sparkontot om ett halvår och ännu mindre hopp om ett till barn. Suck...har man blivit knäpp eller under resans gång?!

Nu är det äl vilken dag som helst och om ca två veckor drar alltså ivf igång. Jag hoppas att under de kommande två veckorna ska jag kunna slappna av i det här, inte vara rädd för behandlingen och istället känna det ni beskriver, att det ska bli skönt att få lägga över detta i någon annans händer och bara go with the flow.. Tar gärna emot lite pepp:) Vem vet, kanske känns det bättre efter mötet m fertilitetsläkaren i veckan. Eller så kanske man bara ska tillåta sig att krisa ut lite en kväll eller så och sen släppa det å fokusera utan att fundera...
    Absolut kan vi följas åt! :)

Jag och min man ska åka utomlands nästa vecka, så jag kommer att äta Primolut för att vara säker att jag inte får mens då. Jag ringde till mottagningen och kollade så det var okej att stimulera fram mens, så att man inte var tvungen att invänta sin egen efter utomkveds. Så när mensen kommer ska vi köra en till kur med Letrozole i väntan på IVF. Dumt att gå miste om nån chans tänkte vi. :)
  • Sandra_84

Idag började min mens efter en Primolut-kur. Första sen graviditeten och utomkvedet. Så på onsdag kör vi igång med omgång sju med Letrozole, i väntan på IVF. Hoppas vi lyckas innan vi blir tvungna att hoppa på IVF!

• Sandra_84

Nu är vi inne på sjunde omgången, jag borde haft ÄL i fredags eller igår då jag fick positivt ÄL-test i torsdags. Så nu är det den där långa väntan i två veckor.. Och hoppas för Guds skull att vänster äggledare ville hämta ägget från den högra äggstocken! Annars är väntan helt i onödan.. :(

• Sandra_84

Jag tror att jag inbillar mig saker nu, ÄL +9 är jag nog på idag. Började igår med att jag tyckte att jag hade nå känningar från livmodern, lika idag. Även ett litet snabbt "hugg" nu idag. Brösten känns annorlunda på nåt sätt, inte direkt ömma men annorlunda, svårt att förklara.

Jag önskar inget hellre än att det är "sant" det jag känner och att det visar sig positivt i helgen! Men hjärnan har lurat mig förut. Dock har jag aldrig känt så här under nån av gångerna jag ätit Letrozole.. Jag är så kluven och rädd och hoppfull och allt på en gång typ..

• Sandra_84

Kunde liksom inte hålla mig imorse, jag tog ett test. Självklart totalt negativt! En del av känningarna har försvunnit också, så ja, kroppen har antagligen bara lurat mig.. ????

• Sandra_84

Igår började mensen komma lite smått, två dagar innan den skulle! Har aldrig hänt tidigare att den varit tidig när jag har ätit Letrozole! Idag är den igång på riktigt.. :(

Jag orkar snart inte nå mer.. Vi beslutade oss högst troligt igår för att ge upp Letrozolen nu och ist bara invänta IVFen. Känns både bra och dåligt.. Vet inte alls när vi får börja med den, inte innan nyår iaf sa sköterskan på vår mottagning då dom i Uppsala har fullbokat tyvärr. Frågan är ju bara hur länge efter nyår vi kommer att få vänta. Suck!

• Sandra_84

Idag kom min mens igång, nästan tre dagar över tiden. Snacka om jobbig förhoppning, så länge mensen håller sig borta finns det hopp.. Men nu misslyckades även den åttonde gången med Letrozole. Så även den sista. Imorgon ska jag ringa till mottagningen och meddela ytterligare ett misslyckande.. :( Nu är nästa steg lågdoshormoninjektioner ist för Letrozole. Får se hur jag svarar på det. Måste ju prova innan det blir dags IVF.

• Sandra_84
    Anonym (Ny) skrev 2015-12-02 11:34:04 följande:

Jag gick in på Fass och läste biverkningarna på Letrozol och bestämde mig för att avvakta lite.

Vilka eventuella biverkningar har ni drabbats av?

Inga biverkningar alls fick jag!

Min läkare sa att jag inte skulle läsa om biverkningarna, (då det egentligen är bröstcancermedicin som äts regelbundet), och i fertilitetsbehandling äter man dom bara i fem dagar i streck.
  • Sandra_84

Vi tänkte ge upp Letrozole nu den senaste cykeln när läkarna inte trodde att det skulle hjälpa oss, utan att det bara var IVF som skulle kunna ge oss en graviditet. Men jag hade ändå en karta kvar, plus några lösa, så vi körde en sista gång nu i december (nionde kuren) med lite experiment av doseringen i väntan på IVF. Vi fick hem papper förra veckan att vi hade fått tid den 21 januari för ett första möte att diskutera behandling och startdatum! :D

Jag tog ett graviditetstest på julafton (BIM-4) bara för att se om det skulle bli världens bästa julklapp! Men det var såklart negativt.. :( Då tänkte jag att molvärken jag har känt i över en vecka kanske bara är nå knas med doseringen.. Idag är det BIM, så jag tänkte att jag skulle skynda på mensen lite inatt/imorse vid halv fyra när jag vaknade och var kissnödig! Tog ett test och det visade ingenting.. Till att börja med! Döm av min förvåning när ett andra streck dök upp! Tog ett Clearblue plus också och snabbt kom ett tydligt plus fram, jag var även tvungen att ta ett Clearblue digital och det visade Gravis 1-2! Lycka! :D

Men jag är försiktigt glad då jag fick utomkveds i augusti när vi plussade första gången.. Men testet idag på BIM var betydligt starkare än det jag då tog på BIM+5! Så jag hoppas att detta embryo satt sig på rätt ställe och tänkte stanna där till slutet av augusti/början av september. <3

• Sandra_84
    eagle87 skrev 2015-12-28 18:41:14 följande:

Åh va kul grattis., hur experimenterade du med doseringen??

Tack! Jag är fortfarande i chock. :)

Ist för dosen 2 tabletter om dagen i fem dagar så tog jag 2-2-3-3-3 denna sista gång. ;)
  • Sandra_84

Idag var jag på VUL! Fick säga som det var också, att jag tog högre dos än vad jag egentligen skulle. :P

Men sen här gången var det ett litet liv med pickande hjärta, och allt såg bra ut! <3 Går in i vecka 8 (7+0) imorgon!

Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?