Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-09-07 20:48:06 följande:
Lemon29 skrev 2015-09-06 19:51:40 följande:Vad skönt Sandra att det känns på det sättet. Jag tyckte att det skulle bli så skönt att få lägga detta i någon annans händer ett tag när vi blickade fram emot IVF. Hoppas ni får hjälp snart och att det går vägen utan alltför många försök!
Då kan vi kanske fortsätta att följas åt Sandra_84 och Lemon29 i vår ivf-resa. Och det kan ju bli fler från tråden. Vi ska på vårt första möte nu i veckan. Jag vet inte riktigt om jag är redo för detta. Vänner jag pratat med är så glada för vår skull, att vi fattat detta beslut och att vi nu kommer bli gravida innan jul. Kan inte riktigt ta till mig av deras glädje... Jag känner mig rädd om jag ska va ärlig. Rädd att det inte alls kommer lyckas. Att det bara kommer leda till att det finns mindre pengar på sparkontot om ett halvår och ännu mindre hopp om ett till barn. Suck...har man blivit knäpp eller under resans gång?!
Nu är det äl vilken dag som helst och om ca två veckor drar alltså ivf igång. Jag hoppas att under de kommande två veckorna ska jag kunna slappna av i det här, inte vara rädd för behandlingen och istället känna det ni beskriver, att det ska bli skönt att få lägga över detta i någon annans händer och bara go with the flow.. Tar gärna emot lite pepp:) Vem vet, kanske känns det bättre efter mötet m fertilitetsläkaren i veckan. Eller så kanske man bara ska tillåta sig att krisa ut lite en kväll eller så och sen släppa det å fokusera utan att fundera...
Absolut kan vi följas åt! :)
Jag och min man ska åka utomlands nästa vecka, så jag kommer att äta Primolut för att vara säker att jag inte får mens då. Jag ringde till mottagningen och kollade så det var okej att stimulera fram mens, så att man inte var tvungen att invänta sin egen efter utomkveds. Så när mensen kommer ska vi köra en till kur med Letrozole i väntan på IVF. Dumt att gå miste om nån chans tänkte vi. :)