• chbw

Letrozolbehandling, resultat?

KaosArt skrev 2015-11-18 15:58:08 följande:
    Ja vi får hoppas att vi är en av dem som får någon effekt av det.

Fick du ingen effekt av enkel kur? Hur länge har ni försökt?
    När ska du ha bim? =)

Ska ha äl i helgen så vi hoppas ju såklart på att de ska gå vägen då så vi slipper kur och spolning, men de är svårt att hålla hoppet uppe tycker jag.
    Håller tummarna =) 

nej, ingen effekt av enkel kur här tyvärr.. Vi har försökt i snart 16 månader, ni hade försökt lika länge va?. På grund av min endometrios fick vi tid till utredning efter 6 månader istället för ett år! =) 
    Har bim om ca 10 dagar. Än så länge är hormonerna från ägglossningssprutan aktiva, så får falskt positiva graviditetstester. De ska gå ur kroppen mellan 9-13 dagar efter sprutan så jag har tagit ett test varje dag (har köpt många stickor väldigt billigt så har en hel den tester hemma) för att hålla koll på när det går ur kroppen så jag vet när jag kan börja lita på testerna, vare sig de är positiva eller negativa! 

Okej =) Håller tummarna för att det funkar i helgen!! =) 
    kram
  • chbw
    KaosArt skrev 2015-11-19 16:21:45 följande:

Ja precis vi har försökt lika länge. Okej ja min läkare nämnde endometrios för mig eftersom jag var öm på något ställe när jag gjorde vul, men jag tänker att jag borde ha något mer symptom för det, eller kan man ha väldigt lite symptom också? Vad har du för symptom? Får du någon specifik behandling för just det i samband med att du försöker bli gravid?

Okej spännande, känner att jag inte vet så mycket alls om letrozol. Men jag ska ju också gör spolningen nästa mens och samtidigt börja med kuren, kan spolningen påverka negativt då eller har det ingen betydelse tror du?

Kram =)

Ja okej! Nej man kan ha endometrios o vara helt symtomfri också. Eller ha jättemycket problem. Eller få problem! Tyvärr :/ mina symtom på endometriosen är och har framförallt varit fruktansvärd smärtor i samband med mens och trolig ägglossning och i perioderhar jag haft välsigt ont dagligen. Väldigt öm kring livmoder/äggstockar o får ont av både vul, cellprov och spolningen fick jag pvk och lugnande/smärtstilöande direkt i blodet vid nr 2 för fick så himlans ot vid nr 1.. Nu har jag ont varje dag men kan leva med det för det är ibte lika extremt som jag får skov. Nej, behandling för endometrios går ut på att ta bort mens o eventuell ägglossning så kan inte behandla under tiden en vill bli gravid. Får ta smärtstillande (citodon/tramadol) vid behov. Vet dock att många med endo får ivf-tid med en gång istället för att försöka själva beroende på hur och var endometriosen sitter .

Jag tror inte det gör någon skillnad så länge spolningen görs innan eventuell ägglossning =) där jag var var se noga med att spola innan äl onatt nan inte fick ligga innan det spolades så eventuell graviditet inte "spolades bort". Men får du letrozol får man inte ligga innan man gjort vul ändå eftersom risken är att man får fler än en äggblåsa som växer. =)
  • chbw
    KaosArt skrev 2015-11-22 16:45:25 följande:

Okej, dina symptom låter verkligen jobbiga :/ när jag läser om symptom så kan jag känna igen mig i några symptom, men väldigt lindriga. Men just nu så tvivlar jag på det läkaren sa om att det kunde var endo, fast samtidigt så vet man ju aldrig. Kanske är något vi får komma tillbaka till i framtiden om de inte blir något snart eftersom de inte hittat något annat.

Jaha okej, jag har inte fått någon info om att man inte får ligga innan. Jag har ju äl nu och vi har legat en del :p får testa extra nog innan så inget spolas bort då! Hmm inte heller fått info att man ska gör vul i samband med letzorol. Får nog fråga om det när jag ska dit nästa gång!

Okej =) vad lustigt! :o jag frågade sköterskan innan första behandlingen då jag var osäker o hon sa att man absolut ska göra vul eftersom risken är ju att man får fler än två äggblåsor :o

Ja fråga nästa gång! =)
  • chbw
    Anonym (Ny) skrev 2015-11-25 09:27:15 följande:

Hej, 

Nu hoppar jag in och hoppas att någon kan hjälpa mig. 

Jag fick Letrozol utskrivet igår och blev lite fundersam över det här med att det kan släppa flera ägg.

Om det gör det, är det bara att glömma hela grejen då och fortsätta nästa månad?

Vad händer om det släpper flera ägg varje månad, fungerar det helt enkelt för bra då så man ändå inte kan få barn?

Vi fick försöka trots 2 ägg =) vet en tjej som fick försöka trots 3 ägg! 
    tror man kan halvera dosen om det skulle bli för mkt. jag tar dubbel dos för på enkel fick jag inte ett enda ägg.. 
    Finns ju andra metoder också om det inte skulle fungera med letrozol =)
  • chbw
    dn998 skrev 2015-11-26 07:57:15 följande:

Hej alla!

Får jag fråga vilken dag ni fick ägglossning på med Letrozol?

Jag är bara på dag 9 men det börjar redan kännas som att det skulle vara på g.

Kan det verkligen stämma? När jag tog pergotime fick jag inte ägglossning fören dag 18 och då var det dubbeldos, nu äter jag bara enkeldos letrozol.

Mina äggblåsor var lagom storlek dag 12, tog sprutan då o äl dag 13/14 =) hade känningar (ont) långt innan dock, redan någon dag efter första tabletten.
  • chbw

14 dagar sen ovitrelle. Testat negativt i om det är två eller tre dagar.

Idag fick jag ett positivt o ett negativt... hur fasen tolkar man det? Negativt eller?

Ska testa imorgon med o om mensen uteblir kollar jag med cbplus på måndag.

Testet som ligger en bit ifrån är gårdagens de två ihop (lh o hcg) från idag.

Alla tre idag.

• chbw
    Rosafluffiga skrev 2015-11-27 23:39:15 följande:

Åh spännande!

När jag testade på dag 14 efter otrivellen fick jag ju som jag sa tidigare negativt på RFSUs digitala och sen ett sånt svagt sträck som du på gravidkollens. Efter det blev jag fundersam och tog clearblue digitalt som sa gravid. Testade väldigt många dar till med gravidkollens och sträcket var fortsatt svagt ,men på dag 19 det var det jätte tydligt.

Jag tolkar dina test därför som positivt :) men råder dig till att köra på ett clearblue digitalt

Okej =) jag har ett clearblue digital hemma som jag ska ta på måndag om mensen inte kommit =) har ett par gravidkollen kvar o nått annat billigt test och ett clearblue plus. Funderar på o ta cbplus idag =) är 13 el 14 dagar efter äl nu iallafall =) ska strax ta mig ur sängen känns inte som mensen börjat än iallafall =)
  • chbw

Dag 17 efter ovitrelle idag. Dag 15 eller 16 efter äl. Inget mer test har blivit positivt efter det i fredags. Men heller ingen mens i sikte.. har ont i äggstockar/livmoder som vanligt o brösten har börjat ömma.. tror ni jag vågar ta det digitala idag? :o eller ska jag bara vänta o se om mensen kommer de närmsta dagarna?

• chbw
    KaosArt skrev 2015-11-30 19:09:24 följande:

Åh vad spännande! Håller tummarna för dig :)

Jag skulle nog inte kunnat hålla mig från att testa ;)

Köpte hem tre till tester så jag har. Hade bara digitala kvar. Fortfarande ingen mens. Vet som inte vad jag ska göra . Har inget hänt på fredag så ringer jag klikiken kliniken iallafall o frågar. Då har det gått 3v sen ovitrelle =)
  • chbw
    var ju tur att jag lät bli det digitala testet. började blöda nu sent på kvällen... :(
    bara ringa imorgon o börja kur nr 3..
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?