Har ni silverfiskar?
Vi flyttade till nytt boende för några månader sen och kort därefter så såg jag en silverfisk i tvättstugan.
Tänkte inte så mycket på det, fast jag tycker att de är fruktansvärt äckliga, sen efter det såg jag en till i hallen och sen nån mer i köket.
Har ni silverfisk hemma, vad gör ni för att bli av med dem???
Vi bor i radhus och har även källare, i källaren där vi har heltäckningsmatta i ett av rummen så har jag sett 1-2 st ibland som jag lyckas döda.
Kan tillägga att källaren är inredd, så det är ingen källare som vi förvarar saker i.
Nu har vi även börjat rusta i ett av rummen på övervåningen och då såg jag 1 silverfisk på golvet i vårt sovrum och sedan 1 till dagen efter,
Vi gjorde en besiktning innan vi flyttade in och ingenting antydde på att det skulle vara fukt eller fuktskada nånstans. Har ringt anticimex och de svarade att det är normalt med nån enstaka, vi kunde få limfällor om vi ville men de kommer inte och sprutar medel om det inte väller ut silverfiskar. fyyy va äckligt. De sa även att eftersom vi håller på o rustar så kanske vi har "stört" de, och det är därför jag har sett en i sovrummet.
Så nu till min fråga, ni som har nån enstaka så där som ni måste "leva med" hur gör ni för att få bort dem?
Vi städar väldigt mycket hemma och är noga med vårt hem, vi har inte mycket saker hemma som gör att de skulle kunna gömma i sig det, matta i 1 rum, har köpt röd cederolja (sjukt dyrt!!) som jag sprutar på listerna efter att ha dammsugit de, tycker att det hjälper ett kortare tag sen är den nån liten äcklig silverfisk som springer omkring igen.
Tycker att detta är jätte jobbigt, jag vågar aldrig ha kläder framme, har slutat läsa böcker helt då jag vet att de tydligen gillar nåt i böckerna, kollar under kudde och lakan varje dag innan jag ska sova m.m. Förstår att det kan låta löjligt men jag tycker detta är superjobbigt, jag tar hellre en spindel än en silverfisk... kan kräkas när jag tänker på det... urk.
Har ni blivit av med era?
Har ni använt nåt medel?
Fungerade limfällor för er?
Tips mottages!!!