• housewifey14

hjälp gravid??

hejsan!

hade min senaste mens 15/12 och äl runt 27-29/12. har sen några dagar tillbaka haft otroligt ömma bröst och fått en hel del ådror på dem dessutom vilket jag aldrig haft innan, har även värk i magen och är illamående till och från.. hade oskyddat sex ca 4 gånger och senaste var 4-5 dagar innan ägglossningen så jag kan väl inte vara gravid? någon som vet? är jätte orolig :(

• Svar på tråden hjälp gravid??
  • Hallonmaja

Ja du kan vara gravid. Låter som sådana symtom. Du kanske hade ägglossning tidigare än du trodde. Eller så är det symtom på att mensen snart kommer. Ta ett test vetja!

• Långbenopluto
    Hallonmaja skrev 2015-01-02 23:22:13 följande:

Ja du kan vara gravid. Låter som sådana symtom. Du kanske hade ägglossning tidigare än du trodde. Eller så är det symtom på att mensen snart kommer. Ta ett test vetja!

Det är bara 2 januari idag, hon ska ha mens om ca 10 dagar, hon måste vänta med ett g-test.
  • housewifey14
    Hallonmaja skrev 2015-01-02 23:22:13 följande:

jag brukar vara symtomfri innan mensen och undertiden jag har mens får jag ibland ömma bröst och extrem mensvärk.. kan jag testa nu? ska inte ha mensen förens om 10-11 dagar
  • Långbenopluto
    housewifey14 skrev 2015-01-02 23:27:49 följande:
    jag brukar vara symtomfri innan mensen och undertiden jag har mens får jag ibland ömma bröst och extrem mensvärk.. kan jag testa nu? ska inte ha mensen förens om 10-11 dagar
    Nej, du kan inte testa nu.
  • housewifey14
    Tines skrev 2015-01-02 23:32:02 följande:

Nej, du kan inte testa nu.

okej jag väntar och ser om mensen dyker upp, gör den inte de så får jag testa mig!
  • Långbenopluto
    housewifey14 skrev 2015-01-02 23:33:45 följande:
    okej jag väntar och ser om mensen dyker upp, gör den inte de så får jag testa mig!
    Gör det.

Ett annat tips är ju att du skaffar ett p-medel eftersom du inte vill bli gravid just nu.
  • housewifey14
    Tines skrev 2015-01-02 23:35:17 följande:

Gör det.

Ett annat tips är ju att du skaffar ett p-medel eftersom du inte vill bli gravid just nu.

jag har p-medel men tog ett uppehåll nu pga flytt men om det nu är så att jag inte är gravid så kommer jag börja äta dem igen mensens första dag
  • MrsC74
    housewifey14 skrev 2015-01-02 23:49:02 följande:
    jag har p-medel men tog ett uppehåll nu pga flytt men om det nu är så att jag inte är gravid så kommer jag börja äta dem igen mensens första dag
    Förlåt men måste fråga. Varför uppehåll pga flytt ??
Svar på tråden hjälp gravid??