• housewifey14

hjälp gravid??

hejsan!

hade min senaste mens 15/12 och äl runt 27-29/12. har sen några dagar tillbaka haft otroligt ömma bröst och fått en hel del ådror på dem dessutom vilket jag aldrig haft innan, har även värk i magen och är illamående till och från.. hade oskyddat sex ca 4 gånger och senaste var 4-5 dagar innan ägglossningen så jag kan väl inte vara gravid? någon som vet? är jätte orolig :(

• Svar på tråden hjälp gravid??
  • viseversa
    MrsC74 skrev 2015-01-03 09:12:38 följande:
    Förlåt men måste fråga. Varför uppehåll pga flytt ??
    Ja det var också en bra fråga. Väldigt konstigt!
  • Lagotto

Jag fick misstankar om att jag var gravid då en cider på 4.5 procent fick mig att må illa. 6 dagar efter den drinken tog jag ett test som visade positivt. Då var min mens 30 dagar sen och det dröjde innan testen var positiva med 4 min,

Mitt tips är självklart inte att testa med alkohol men om din mens är konstig så kolla upp det. Ha det bäst!

• emvs

Vad tror ni är jag gravid? Har fått såhär 3 dagar i rad nu har bim idag tror jag??

• Robl

Det ser ut till att va ett streck.

Har dock hört från många håll att ibland kan man få spökstreck, men då är färgen grå. Så försök se vilken färg det är :)

Eller vänta nån dag o ta ett nytt :)

• emvs
    Robl skrev 2015-01-03 09:51:29 följande:

Det ser ut till att va ett streck.

Har dock hört från många håll att ibland kan man få spökstreck, men då är färgen grå. Så försök se vilken färg det är :)

Eller vänta nån dag o ta ett nytt :)

Det ser ut att va mer åt det rosa röda hållet :)
  • viseversa
    emvs skrev 2015-01-03 09:38:00 följande:

Vad tror ni är jag gravid? Har fått såhär 3 dagar i rad nu har bim idag tror jag??

php6ATHPu14473.jpg

JA du är gravid.
  • housewifey14
    MrsC74 skrev 2015-01-03 09:12:38 följande:

Förlåt men måste fråga. Varför uppehåll pga flytt ??

jag tappade bort dem i några dagar så tänkte vänta in nästa mens
  • housewifey14
    Lagotto skrev 2015-01-03 09:31:33 följande:

Jag fick misstankar om att jag var gravid då en cider på 4.5 procent fick mig att må illa. 6 dagar efter den drinken tog jag ett test som visade positivt. Då var min mens 30 dagar sen och det dröjde innan testen var positiva med 4 min,

Mitt tips är självklart inte att testa med alkohol men om din mens är konstig så kolla upp det. Ha det bäst!

tack för tipset! men om jag nu skulle vara gravid vill jag inte dricka alkohol så får invänta mensen! ha det bra!
  • housewifey14
    viseversa skrev 2015-01-03 08:29:23 följande:

Varför har man oskyddat sex om man inte vill bli gravid?!

du behöver inte ens kommentera det, det är ju uppenbarligen lite sent nu.
  • viseversa
    housewifey14 skrev 2015-01-03 12:31:18 följande:
    du behöver inte ens kommentera det, det är ju uppenbarligen lite sent nu.
    Jo det är en väldigt bra fråga! Vet ni inte hur barn blir till eller vad är problemet?!
  • Hallonmaja
    viseversa skrev 2015-01-03 15:05:27 följande:

Jo det är en väldigt bra fråga! Vet ni inte hur barn blir till eller vad är problemet?!

Men ta det lugnt, alla kan väl göra misstag. Blir säkert ett bra misstag trots allt :)
  • viseversa
    Hallonmaja skrev 2015-01-03 17:41:32 följande:
    Men ta det lugnt, alla kan väl göra misstag. Blir säkert ett bra misstag trots allt :)
    Ta skriver ju att hon är jätte OROLIG! Knappast ett bra "misstag" då ellerhur? Såå om man inte VILL BLI GRAVID. Varför har man så oskyddat sex?
Svar på tråden hjälp gravid??