• Anonym (Ledsen)

När magen säger att han är otrogen

För en tid sedan kom jag på min man med att flörta med en gammal flört på Facebook. Eller ja, hon flörtade med honom och han flamsade med. Vi pratade om det, han bad om ursäkt och sedan var det glömt. Han lovade att aldrig göra om det.

Sedan plötsligt en dag när jag satt vid hans skrivbord så plingade det i hans mobil. Då var det hon som skrev. Eftersom att han bytte nummer samma vecka så visste jag att han hade gett numret nyligen. Så i stället för att snacka på Facebook gick dem över till att sms:a. Jag blev ledsen, vi bråkade hela natten och han lovade att sluta prata med henne.

Men så igår infann sig en magkänsla från helvetet. En magkänsla så stark att jag inte sovit ordentligt inatt. Jag vaknade av en dröm som mer eller mindre talade om för mig att jag har en god grund att oroa mig.

Idag är jag så ledsen. Jag vet att dem fortfarande flörtar med varandra bakom min rygg men jag har inge bevis. Jag kan ju inte skylla på min magkänsla.

Snälla ge mig råd, detta äter upp mig inifrån.

• Svar på tråden När magen säger att han är otrogen
  • Anonym (T)

Min magkänsla sa att sambon var otrogen, han nekade så klart. Men tre månader senare kom det fram att han haft en relation bakom ryggen i 4mån. Dessutom var han så jävla feg att att inte kunde vara ärlig när jag frågade. Men sen kom det fram när tjejen han låg med berätta för en gemensam kompis. Bye bye. Vaknade ochså mitt i natten och bara kände att allt var fel. Små saker som gjorde mig misstänksam. Bla att han plötsligt började ha mobilen på ljudlöst.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (T) skrev 2015-01-03 08:19:13 följande:

Min magkänsla sa att sambon var otrogen, han nekade så klart. Men tre månader senare kom det fram att han haft en relation bakom ryggen i 4mån. Dessutom var han så jävla feg att att inte kunde vara ärlig när jag frågade. Men sen kom det fram när tjejen han låg med berätta för en gemensam kompis. Bye bye. Vaknade ochså mitt i natten och bara kände att allt var fel. Små saker som gjorde mig misstänksam. Bla att han plötsligt började ha mobilen på ljudlöst.

Samma sak är det här. Mobilen på ljudlös och så har han bytt lösenord på allt och är väldigt noga med att logga ut från allting. Det har han aldrig varit förut.
  • Anonym (Gör slut!!!)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-01-03 08:21:08 följande:
    Samma sak är det här. Mobilen på ljudlös och så har han bytt lösenord på allt och är väldigt noga med att logga ut från allting. Det har han aldrig varit förut.
    Han är helt klart otrogen. Gör slut ts. Ödsla inte tid på en man som behandlar dig så!!!
  • Anonym (T)

Stå på dig, mitt ex raderade sms och samtalslistor från denna tjejen. Tyärr så var ju iaf min magkänsla helt rätt. jag fick även anonyma medelande på instagram (som självklart var från henne) där de stod att han var otrogen. Detta var dagarna innan allt kom fram. Försök att prata med honom. Han ljög ju när han sa att han inte skulle höra av sig mer till henne. Så förnedrande att bli bedragen. Särskilt när man eg vet men den andre nekar. Hoppas verkligen du har fel. Kram

• Anonym (Hu)

Tyvärr stämmer magkänslan väldigt ofta. Jag hade inte orkat oroa mig, hade åkt ifrån honom en vecka eller två och funderat över situationen. Då får även han tid att tänka på vad som är värt att riskera och vad som inte är det.

Jag var i ett förhållande med liknande problem. Jag lämnade honom och är lyckligt gift med en pålitlig man. Men känslan av oro glömmer jag aldrig!

• Gammal_jazz

Nu får ni väl hejda er lite. Flirt från hennes sida och sms betyder r inte att man är otrogen för det! Kanske inte helt transparent i allt han gör, men fråga dig själv om du är det?

• Anonym (Fru)

Usch samma hänt mig, magkänslan brukar alltid tyvärr stämma. Kontakta kvinnan och säg att du vet allt ! Så kommer du få fram hela sanningen! Det kommer göra ont men bättre att veta verkligheten

• Anonym (Varit med om samma.)

Att han skrivit och flirtat med en annan tjej ser jag som otrohet. Jag hade blivit helt vansinnig om min sambo gjorde något sånt. Faktum är att det har hänt mig. Jag hade varit ute på krogen den kvällen. Kom hem, la mig och sov. Morgonen efter slog jag på datorn, och där, rakt framför mig var deras konversation på fb.

Enligt min sambo hade han lämnat kvar den på datorn då han ville visa mig konversationen då detta var en bekant till oss som jag länge påstått varit kär i min sambo, så han ville visa hur rätt jag hade. Det var hon som flirtade, men min sambo "flamsade med"..

Jag blev helt vansinnig. Jag tog mitt pick och pack och smällde igen dörren och drog. Han ringde mig hela dagen. Jag svarade inte. Jag fick ett x antal sms. Jag svarade inte på nåt. Jag hörde inte av mig förrän några dagar senare när jag hade lugnat ner mig.

Jag krävde då att han skulle ta bort denna tjej från Facebook, han skulle även ta bort hennes nummer, men innan han tog bort det skulle han skriva till henne att han aldrig mer ville höra något från henne. Detta gjorde han. Jag krävde också att han absolut inte fick smyga med sin telefon, vara hemlighetsfull med nånting, för då skulle jag direkt misstänka något och det var mer än jag skulle orka med.

Jag vet inte hur men på nåt vis lyckades han vinna tillbaka mitt förtroende. Han har berättat sina lösenord till Facebook och mail, koden till hans telefon. Jag går aldrig in på dom, men jag misstänker heller ingenting. Kanske det var som han sa, att han bara ville visa mig hur tjejen i fråga hade skrivit, kanske inte.

Nu har det gått 6 år och jag tänker inte på det längre. Jag tror inte han skulle göra något emot mig igen, jag har inte någon sådan känsla. Han är väldigt öppen med allt. Får han sms/meddelande på fb kan han be mig kolla vem det är ifall han är upptagen med annat just då.

Jag tycker du ska kräva samma sak. Vill han ha kvar dig så får fan visa det också! Det gör fruktansvärt ont när ens sambo skriver med någon annan, och jag ser det som otrohet. Man gör inte så!

Jag hoppas det löser sig för dig. Stor kram!

• Anonym (**-)

Jag har varit med om det i två förhållanden och kan verkligen inte förstå varför man väljer att ljuga om det! Varför inte bara säga att man håller på så och tänker fortsätta? Måste vara fruktansvärt jobbigt att hela tiden vaka över sina konton, hitta nya ställen att ladda mobilen på, ljuga sig ur situationer.

Förr eller senare inträffar det ju att man glömmer ta med sig telen på toa eller logga ut från sin Facebook och då har jag satt mitt egna välmående framför deras intigritet och tagit reda på sanningen. Kan man inte ge mig sanningen får man räkna med att jag tar reda på den själv!

Du får avgöra själv vilken sorts kille du vill ha, han har redan ljugit och kommer garanterat göra det igen.

• Anonym (Ledsen)

Jag brukar vända på alla situationer och tänker på hur han skulle reagera om det var jag som gjorde det han gjort. Med andra ord är det otrohet såklart. 

Nu har jag inga bevis och då känner jag att jag inte kan komma och slänga ur mig en massa saker. Men precis som ovan skrev så tar jag tillfället i akt när det väl kommer för det vet jag att det gör till slut.

Känns bara så jävla jobbigt. 

• Anonym (Kvinna)

Jag går alltid på min magkänsla. Litar på den totalt ! För det har aldrig slagit fel. Har aldrig haft en otrogen man, men jag kan känna om någon döljer något eller om det har hänt något. Detta känner jag utan att ens träffa personen i fråga. Har hänt att jag minuterna efter fått ett samtal som bekräftat det jag har känt.

Hade en man som chattade med andra.

Där kände jag att nått var fel. Mkt riktigt så kunde jag lita på magkänslan igen .

Att chatta med nån är väl inte felet men han chattade på knullkontakt sidor.

• Lever så

Låter ju onekligen som att han är otrogen ja.

never a failure always a lesson
  • Lindsey Egot the only one

Allt som är mitt är ditt ska väl vara självklart i ett förhållande och ömsesidig respekt då ska man kunna använda sin sambos telefon och kunna koden tex om man inte jobbar för Säpo. Har man hemligheter så är man inte beredd att leva i ett parförhållande. Man ska kunna dela allt och definitivt inte dra in en tredje part vid sidan av mot den andra partens ovetande.

Jag och min man delar allt med varann och om min vän har det svårt berättar jag inte i detalj men kan berätta att Anna Har det jobbigt just nu och behöver mitt stöd. Då får han en förståelse varför jag kanske sms:att mer och han respekterar även att inte läsa hennes sms i respekt för henne.

Allt handlar om man har respekt för den man lever med eller inte och ja vi har inte alltid haft den respekten för varann utan har haft koder för att den andre inte ska komma in i telefonen. Men vi har löst det och nu har jag tillgång till hans och han har tillgång till min och vi har inget fuffens för oss. Och har man inget fuffens för sig kan man ha telefonen liggandes utan att vara orolig. Sedan att ha ljudlöst. Jo jag har det på inrådan av resten av familjen som blir tokiga på plingandet från Facebook och andra push-notiser jag har på telefonen samt att jag själv mår dåligt av allt plingande. Men att ha låst telefon, gömma den och hålla på och smyga är ett av de saker en människa som har något fuffens på gång gör.

• Anonym (***)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-01-03 09:55:07 följande:

Jag brukar vända på alla situationer och tänker på hur han skulle reagera om det var jag som gjorde det han gjort. Med andra ord är det otrohet såklart. 

Nu har jag inga bevis och då känner jag att jag inte kan komma och slänga ur mig en massa saker. Men precis som ovan skrev så tar jag tillfället i akt när det väl kommer för det vet jag att det gör till slut.

Känns bara så jävla jobbigt. 

Jag förstår inte vad du väntar på. Om du vet att han är otrogen, varför är det så viktigt att konfrontera honom? Vill du att han ska be om förlåtelse så att ni kan fortsätta vara tillsammans?
  • Anonym (kanske)

knullar han dig lika mycket o lika hårt som förrut, TS?

• Gosedjuret

Lita på magkänslan säger jag. Med mitt senaste ex kände jag länge att något var fel men nejdå, han blånekade och det var mig det var fel på. Han skulle aldrig göra något sådant men det pågick under ett års tid, det kändes inte bra och det var det inte heller visade det sig. Man blir förvånad över hur otroligt fega människor det finns men de existerar, så det gäller att på ngt vis ha koll på vad magkänslan säger utan att vara överdrivet misstänksam. Det är iaf mina 2 ören..

• Anonym (O)

TS, det är inte säkert att han ligger med denna kvinna, däremot har han svårt att sätta gränser och avvisa hennes flörtande. Det låter som att han har ett ganska stort bekräftelsebehov. Han har ju inte heller varit särskilt försiktig och låtit dig upptäcka hans kontakter med henne. Det kan mycket väl vara så att han (omedvetet) vill göra dig osäker och att du ska veta att han kan få andra kvinnor. Det blir en slags maktutövning han sysslar med gentemot dig och det är väl skäl nog att lämna honom.

• tpman

Tyvärr brukar magkänslan ha rätt. Talar inte bara om otrohet.

Och lika tyvärr har jag själv försökt "övertala" magkänslan att den har fel, likväl står man där förr eller senare med verkligheten som ett slag i ansiktet.

Var uppmärksam på de små, men verkliga, beteende förändringarna, de säger oftast mer än 1000 ord.

Menar inte att skrämma upp dig, men var heller inte naiv!

• BengtH

Skriva på facebook är OK det behöver inte vara flirt, däremot är SMS att gå över gränsen, det ska du inte acceptera.

• Anonym (aj aj)

Magkänslan stämmer alltid och män erkänner aldrig något förrän de ertappas med handfasta bevis de inte kan förklara bort.

Jag vet inte hur långt det fysiska gått men mentalt tillhör han den andra. Förälskelse eller kåthet, attraktionen har nu henne som objekt i stället för dig. Ledsen ts. 

Svar på tråden När magen säger att han är otrogen