• aye

pariboy inhalator snälla hjälp

Fick pari boy inhalator från läkaren sist till min flicka som fyller 2 år snart. Kommer inte riktig ihåg hur många minuter hon ska inhaleras. Har fått för mig två minuter men ni som använder till era barn. Hur länge gör ni. Tacksam för svar

• Svar på tråden pariboy inhalator snälla hjälp
  • mammalovis

Står det inte i bruksanvisningen? Alternativt ring och rådgör med 1177.

Nu vet jag inte vilken sorts inhalation det är, men vi har en Vortextub med Ventoline och Airomir (olika till barnen) och där gäller ju minst 4 andetag gärna fler. Jag vet en del som räknar sakta till 10. Gäller det 2 minuter måste det ju vara en mycket mer avancerad variant, det hade aldrig funkat på mina barn. När vi började medicinera fick vi även med ett litet häfte där all viktig information stod.

• Tibell

Vi har en pariboy till våra döttrar också ! Och meningen är ju att de helst ska inhalera upp den mängden medicin ni hällt upp . Parin är ju dessvärre ganska seg så det kan lätt ta 10-15 minuter...
    Men ska hon inte ha hela mängden så sitt så pass länge du ser att det lättat för henne ! Vilken medicin har ni fått till parin som hon ska inhalera ?

Svar på tråden pariboy inhalator snälla hjälp