Junibebisar del 3
hej alla juni mammor
nån annan vars lille har börjat ställa sig upp än?
hej alla juni mammor
nån annan vars lille har börjat ställa sig upp än?
Brasset: samma här e rädd att hon börjar gå snart när hon e så liten än för ibland släpper hon taget helt o hållet när hon står o tar ett eller två "steg o ramlar ihop
så inge rast o ro här heller
...o så har hon så bråttom med allt så hon gör illa sig hela tiden
har funderat på att köpa en sån där hjälm åt hen´ne men vet inte vars såna finns att köpa
THAN: ok tack måste åka o kika där
brasset: jo vi sitter ju oxå nästan hela tiden med henne men hon har blivit så snabb tittar man bort bara en sekund så e hon nånstans o klättrer tackar gud för att vi i´nte har nå trappor i huset
våran lilla tös har inte ätit på nätterna på flera månader hon slutade helt självmant o så sover hon hela natten från ca21.00 - 8-10 på morgonen det e faktiskt ganska skönt att slippa vakna på nätterna o börja göra välling
hur ofta matar ni era barn? josefine äter med 3 timmars mellan rum på ett ungefär...har hört att de ska äta var 3 timme stämmer det? eller ger vi för mycket eller för lite mat? hon äter ca 5ggr per dag
jag har för mig att köttfärsen ska kokas åt barn under 1år e inte säker men har nå minne av att bm sa det till mig
va har en liten tjockis
äter allt o har aldrig strejkat vad gäller mat...alltid när man öppnar nåt skåp i köket eller kylskåpet så spottar hon ut tutten o låter nam nam nam
hon e född 12 juni o vägde 3325g o 51cm nu e hon 71cm o väger 9525g
hejsan alla ... nån som vet om man får börja ge yoghurt o sånt åt bebbarna? min svärmor ger hela tiden massor med saker åt henne men själv så vågar jag inte o brukar säga till henne att inte heller ge... och e det nåt man ska vara speciellt försiktig med?
e det farligt om dom har 38.8 graders feber? min tös har det o jag vet inte vad jag ska göra...ska jag ge panodil eller ska jag åka med henne till sjukhuset?? hon har aldrig tidigare vart sjuk...e väl lite onödigt orolig men hon ser så liten ut när hon e sjuk
ok tack..
hon har vart lite trött o lessen men hon har samtidgt lekt o skrattat ganska mycket oxå just nu sover hon men hon har vaknar fram o tibax hela tiden.. ska ge henne vatten o feberned sättande om hon vaknar igen så att hon får sova...stackars liten
JCA: hon har fortfarande feber den går upp o ner hela tiden... hon sov kanske bara i 3 timmar på hela natten o idag har hon bara sovit ca 20min men annars verkar hon lite bättre skrattar lite gran o försöker leka lite oxå hoppas hon blir frisk snart
sessan har tagit sina första steg igår
nån annans älskling som ännu har gjort det?
nån som vet nån sida på internett vars man kan köpa parasoll till vagnen?? vi har en emmaljunga vagn..o så undrar jag om nån vet om nå annat märke än emmeljunga passar till vagnen? skulle vara skönt med en parasoll så man sliper alla filtar att slänga över vagnen blir så varmt inne i vagnen isf
A lie : vilken sötis hi hi
josefine gillar att sitta i famnen o titta i bild böcker o peka o "prata"
eller med en liten piano som hon fått i julklapp annars springer hon bara runt o tycker att det e helfestligt att riva ut allt från lådor (kläder) o från borden
hon har inte riktigt kontroll över fötterna än så ibland ramlar hon o slår sig