Inlägg från: Sånglärkan |Visa alla inlägg
  • Sånglärkan

Junibebisar del 3

Hur går det med krypet?
    Lillkillen är född den 21/6 och kan inte ännu, men han roterar sig fram. Igår var han spårlöst borta! Då hade han rullat in i vårt sovrum medan jag lade in tvätten i tjejens garderob!

• Sånglärkan

Oj, Babyboom. Det lät inte så kul... men det där med blödningar i "nedre regionen" har vi stor erfarenhet av numera. Vår kille hade blod i bajset i tre månader i höstas och vi tog MÅNGA tester innan vi hittade att han "bara" är allergisk

I morse ramlade han ur våran säng Jag vaknade av en duns och ett skrik
    Jag har ju två äldre barn så jag vet att man faktiskt inte kan vara pigg och alert jämt och förhindra alla olyckor, men det känns ändå inte bra när jag ser hans lilla bula ovanför ögonbrynet...

• Sånglärkan

Aaa CamillaJ. När jag läser lite noggrannare fattar jag det oxå så att det gäller henne själv (såklart!). Jag är väl fortfarande så chockad över min lilla bäbis röda bajs så jag tolkar allt så!

• Sånglärkan

Ojj Steffi och Camilla! Härligt med stora "pluttar"!
    Min kille som är född 21/6 vägde idag 7950 g och var 67 lång...
    Han föddes i 37+0 och vägde då 2580 g, men jag hade hoppats på att han ändå skulle växt lite mer.

• Sånglärkan

Det vet jag Babyboom! Det var det vår kille som bajsade blod var allergisk mot nämligen!
    De droppar ut olika vätskor på hudern och sticker sedan försiktigt hål med lansett. Sedan får det verka 20 min och om barnet INTE är allergiskt har det bara en kliande prick (en kontrollprick).
    Man kan också ta blodprov, men får då bara reda på att barnet ÄR eller INTE ÄR allergiskt och man måste pröva sig fram exakt vad barnet reagerar på.

Svar på tråden Junibebisar del 3