Inlägg från: juni mor |Visa alla inlägg
  • juni mor

Junibebisar del 3

Hallå på er!
    Holger äter ungefär så här:
    Kl 8 välling 200 ml
    Kl 12 lunch hemlagad mat ung. en burk
    Kl 16 gröt och macka
    Kl 20 välling 200 ml
    Sen lägger vi in lite frukt en gång per dag på olika tider.

Vet nån varför Holger har börjat krypa så konstigt? Han liksom kryper med ena foten i marken och böjt ben. Men bara ena benet. Han ser ut som en liten hund som ska pinka in sitt revir.

• juni mor

JCA--Fina blder.

Troll 77--Vi har prövat flytande alvedon på H när han fick 4 tänder samtidigt. Vi gav det inför kvällsvällingen eftersom det gjorde så ont när han skulle äta. Sen sov han bättre också. Jag bara doppade fingret i lite alvedon och tog det på tandköttet.

• juni mor

karin gbg-- Låter precis som min Holger det . han har aldrig kunnat sysselsätta sig själv och ska pilla på allt. Om han ger sig ut på äventyr är det badrummet han vill in i även fast han inte får (tycker inte det är så fräscht att han ska stå och slicka på toasitsen ).

Sover era små bra på nätterna nu? Holger har sovit jättebra sen jag slutade amma. Vaknar 3 ggr men det är bara att stoppa in nappen.

• juni mor

Holger är också väldigt mammig och pappig. Fast det har han ju alltid varit . Börjar bli lite tröttsamt om jag ska vara ärlig. Jag LÄNGTAR efter den dan då jag kan stå och laga mat utan en bebis i famnen. Konstigt vad man kan längta efter...

• juni mor

God förmiddag på er.

Hur är det med er därute? Själv så känner jag mig lite "nere" nu om jag ska vara ärlig. Holger har ju alltid varit ganska krävande och det går ju ALDRIG över känns det som....
    Han kan ju krypa och stå men han blir ju aldrig nöjd ändå. Ibland så känns det så hemskt att man inte kan märka på sitt barn att det är "gnälligare än vanligt" för han är alltid gnällig. Nån som känner igen sig?
    Fast han är ju helt UNDERBAR ändå . Trots att man kan bli skvatt galen ibland .

Holger har storlek 68. Fast det börjar bli på håret så vi får nog byta till storlek 74 snart.

Missiola--Vilken fin bild .

Svar på tråden Junibebisar del 3