• grisen

Junibebisar del 3

Är det bara Gustav som inte har några kryptendenser, eller ännu mindre gå och stå. Han känns fortfarande väldigt ostadig på benen när han står i mitt knä eller om han står när jag håller honom.... Säkert inget att fundera men i alla fall...

• grisen

JA visst är de nöjda i alla fall. Att man längtar tills han ska gå eller krypa får man väl antagligen ångra sedan...

• grisen

Har precis varit på babyrytmik och Gustav är helt slut. Sover som en stock trots att han inte fått lunch... Han studerar verkligen folk just nu, vrålstirrar! Det är verkligen jättemysigt på babyrytmik, nån mer än jag som går på det?

• grisen

Camilla J; Man sjunger och busar med bebisarna. Det verkar som om alla bebisar gillar det. När det är dags att börja tar "fröken" fram en triangel som hon plingar med, alla barn blir knäpptysta och helt hänförda. Och precis som Majflickan sa så är det TUNGT då man bär, hoppar, lyfter och skuttar runt som en tok. Gustav väger 10 kg så nästa gång ska jag ha träningskläder på mig Fantastiskt roligt!

• grisen

Majflickan! Visst känns det som om fantasin tar slut ibland. Gustav är precis som din gosse skitförbannad över att han inte kan krypa och slår sig hela tiden då han trillar ner i golvet. Man vill ju så gärna hjälpa till! Gillar han att åka pulka? Det finns ju bebispulkor, fast det kanske ni redan testat...
    Ville i vilket fall bara försöka peppa dig lite. Det kommer bättre dagar och snart är våren här!
    Kram på dig

• grisen

God förmiddag alla!
    Gustav sover äntligen "frukost" efter en del gråt. Han är inte i närheten av att krypa ännu. Det ena benet fastnar udner honom. Han ställer sig upp om jag håller honom i händerna men inte mot något annat. Sover inte hela nätterna, älskar sin välling.
    Har börjat med 80 kläder men 74 passar fortfarande, inte byxorna...

Jag har gått ner mer än jag gick upp och det var inte lite det. 30 kg!!! Numera är jag mindre än någonsin även om magen inte ser ut som innan. Inte brösten heller för den delen

Hoppas ni får en fin dag!

• grisen

Primusbarn; Jag köpte en teutonia Timmy precis, den är kanon. Smidig och lätt men ändå rejäl. Inte en sulky visserligen men i alla fall. Om du vill ha en sulky så har teutonia en som är kanon och billig. Kommer bara inte på vad den heter, den är i alla fall mörkblå

• grisen

Jag ska också titta! Med bara Gustav, sambon är iväg här också!

En annan sak: Min kompis har en flicka som är precis ett år äldre än Gustav. På hennes BVC hade de sagt att det är jätteviktigt att barn lär sig krypa. Detta för att framtida motorik och utveckling. Har ni hört det?
    Jag som tror att Gustav inte kommer att krypa alls...

• grisen

Gustav har sovit i eget rum sedan har var 3 månader. Rummet ligger mitt emot vårat så vi hör honom direkt. Nu har vi kommit in i en dålig men mysig ovana. Förut fick han alltid välling i sin säng när vaknade på natten, då somnade han om och vi tog i stället in honom till oss när han vaknade på morgonen. Den senaste månaden har vi av någon anledning tagit in honom till oss direkt... Nu märks det tydligt att han har vant sig vid det. Dags att börja om alltså. Varför gör man sådant som man innan sa att man aldrig skulle?

Gustav dricker alltid vatten till maten, jag gissar att det blir 1-1½ dl om dagen.

• grisen

Fy vad trist med magsjuka!!! Hoppas era små kryar på sig snabbt. Vi får cockså hålla oss inomhus idag. Gustav har feber igen! Jag blir orolig när han har feber så ofta, det liksom kommer och går. I går var vi på öronkliniken och kollade så det inte var öronen, det var det inte. Jag får nog ringa barnakuten... någon som vet om man ska oroa sig för feber som kommer och går?

Kramar till er alla!

• grisen

Måste bara beklaga mig... Gustav är så dålig. Han hostar och snörvlar och kan knappt sova. Febern kommer oftast först på kvällen och är inte så hög. Jag känner mig verkligen orolig nu, ska till en privat barnklinik på måndag. Har ju råkat läsa att långvarig feber inte är bra utan kan vara något allvarligt. Usch... jag måste sluta tänka så. Det är så trist att han är sjuk HELA tiden. Stackas Gustav!
    Hoppas ni alla får en fin dag!
    Kram från oss!

• grisen

Hur gör ni mer era små? Jag känner att jag är så hönsig....Gustav kan inte krypa ännu men han försöker, nu hasar han sig bara fram. Han ställer sig upp om jag håller honom i händerna. Jag känner själv att jag "vaktar" honom för mycket i rädsla för att han ska slå sig. Det är kanske därför han inte kryper ännu.... Vad tror ni? Hur gör ni?

Kram från oss

• grisen

Helene H; hoppas du inte tror att jag syftade på dig eller någon annan! Absolut inte! Jag tror bara att jag är lite väl mesig. Måste nog släppa taget lite mer

Svar på tråden Junibebisar del 3