• steffy

Junibebisar del 3

Hej! Här kan ju vi va med... Nino föddes 050611.. vi bor i Malmö :)

• steffy

När vi va och vägde och mätte sisst (12feb) så vägde Nino 9035g och 72cm.. Med tanke på hur liten han va när han föddes så har har växt mycket (2870g 49cm)

• steffy

Tjejer!! Undrar lite sömn och mat..Om ngn orkar läsa :)
    Nino är ju snart 9mån så jag undrar hur ofta "ska" de sova
    han sover 1 gång efter frukost och en gång på ef.middagen
    sen vill han inte lägga sig förän 21-22 på kvällen???

Han vaknar typ8 äter lite välling sen vid 9 är de havregrynsgröt
    12 lunch en burk mat ev. efterrätt

lite frukt eller ngt på eftermiddagen sen vid 16 äter han 1 burk mat till
    sen välling vid 19??
    Han är jätte snäll men jag vill ha honom i säng ca. 19 och kanske att
    han vaknar tidigare men de bryr jag mig inte om..

Några tips?? kraaaam

• steffy

MISSY! Vissa bebbar vill ammas hur länge som helst men om de vet att de inte får bröstet så börjar de äta mer vanlig mat man måste lura dem lite för ammningen mättar lixom inte så mycket ändå.... krammm

• steffy

Oj kanske inte ska klaga då för Nino sover hela nätterna så de är jätte skönt.. Men de behöver sova 2ggr på dagen va? pöss

• steffy

Hej tjejer! Höll på att bli pålurad att Nino skulle få en tuberkulos vaxination men väl där förklarade vi för sköterskan att vi (jag och hans pappa) båda 2 är födda i Sverige så sa de att han inte va i riskzonen pppuuuhhh... Ja visste de från början hade bara en knäpp barn doktor..

Kram

• steffy

De är en väldig ovanlig vacination som man lägger i huden som först blir en blåsa sen efter flera månader ett sår som gör ont sen ett ärr ??!! usch nej jag vill inte utsätta min son för de om han inte är riskzonen. Jag är inte vaccinerad inte pappan heller så varför skulle Nino bli de?
    Jag har också hört om tuberkulosen men som sköterskan sa de är ytterst ovanligt.
    Man ska ha föräldrar som innvandat på senare år? Som sagt vi är födda i Sverige min mamma svensk pappa utvandrade från jamaica för 40 år. Min pojkväns föräldrar utvandrade från Polen och serbien under 2:a världskriget??

Ciaooo ;)

• steffy

Min Nino sover från 20.00-07.00 varje natt.. "Glad Mamma" Testa ge honom välling innan han lägger sig och om han skulle vakna på natten välling har en mer "sövande" effekt. Ge honom fullkorn välling tex med en dinapp (inte den med skråman) så får han kämpa mer och trötta ut sig själv.. Kram

• steffy

Är era små också jätte mammiga nu? Nino är alldeles kär i mig.. jobbigt men man får väl ta de som en komplimang..

• steffy

Min Nino äter också stora bitar tror inte att de har så mycket med tänder att göra för han har bara 2där nere och tuggar lixom maten längre in i munnen.. puss

• steffy

THAN: Han kanske inte tycker om de.. Men om han nu äter spagethi och köttfärssås så lägg i lite ris tex.. Börja med lite.. Han kanske inte gillar den burkmaten testa laga korvstroganoff med lite ris så kanske han vänjer sig.. Låter mest som att han inte gillar burkmatens bitar jag förstår honom tycker också att de är lite läskiga ;)

Kram

• steffy

Köpte en skiiiiiit snygg paraply sulky till Nino idag, från Babyland. Mclaren ryder helt svart den är helt otrolig.. kolla hämsidan och länka er till mclaren www.babyland.se
    Jag är sååååååå nöjd Nino med förstås

• steffy

Vi har en emmaljunga Cerox som är sittvagn som vi andvände med hårdlift.. Andledningarna till att vi köpte sulky är för att

*vi kommer åka på utlandssemester

*jag tycker inte att de är smidigt att konka runt på en sån stor vagn (och den är egentligen inte stor) i stan och på kafeer de blir bara klumpigt.

*Mycket lättare att köra nu när barnen blir större super lätt att styra

Och de är med att barnen tittar fram?? Okej jag har hållt Nino mot mig tills för 1 vecka sen Men jag och alla jag vet har åkt sulky innan ettårs ålder och tittat fram och ingen av oss har farit illa..

Och titta på tv är ju jätte skoj sålänge de inte blir en barnvakt hade en snubbe i min klass som inte fick se på tv han var super skum så de kanske inte heller e så bra..

I dag va de regn vi va ändså ute med vår nya Ryder :) super bra regn skydd :)

kraaam

• steffy

Nino sover 12 timmar i sträck ca 20.00-8.00 ibland vaknar han och vill sova med mig men de är bara mysigt än sålänge.. Sov gott

• steffy

Isabella 3 juni -05
    Erik 10 juni -05
    Nino 11 juni -05
    Jonathan 12 juni-05
    Jasmine 13 Juni-05
    Anton 13 Juni- 05
    Reuben 13 juni -05
    Loke 15 juni-05
    Elvira 19 juni-05
    Alarik 21 juni-05
    Blenda 27 juni-05