• Vasen

Junibebisar del 3

troll77- När de själv vänder sig till mage ska det inte vara farligt vad jag har hört iallafall.

Vi babysimmar en gång i veckan och en gång i veckan brukar jag gå på ÖF. I övrig är det mest promenader och hänga med oss i största allmänhet för Reuben.

Reuben rör sig inte ur fläcken, är han den enda som inte kryper, rumphasar eller ålar nu?

• Vasen

Lillgubben satt naken och luftade sin runda rumpa tidigare i kväll. Han var för en gångs skull nöjd och belåten med att sitta själv på golvet så jag passade på att slå lite på oskyldiga människor (www.miniclip.com/blackknight.htm ).

Efter en stund börjar det lukta misstänkt, så jag tittar mot Reuben. Då sitter han med koncentrerad och ganska förtjust min och äter bajs. Han hade hela händerna fulla och halva ansiktet. Detta barn äter en- två matskedar av den mat vi lagar åt honom. Bajs mums mums. Arg som ett bi blev han när jag hindrade honom från att stoppa händerna i munnen.

Nu ska jag gå och lägga mig.

• Vasen

Bor i Malmö där vi också har runt nollan hela tiden. Reuben har tröja, byxor och fleeceoverall. Mössa och vantar, sockar också. Han ligger på en teddyfilt och har ett tunt lapptäcke över sig. Så har vi en fotsack över vagnen. Han känns aldrig kall, om vi går in i affärer brukar jag vika undan fotsacken och lapptäcket. De flesta bebisar man ser brukar ha mer på sig men Reuben verkar inte frysa.

Han har börjat hasa omkring en smula på rumpan. Jag vet inte riktigt hur han gör men han flyttar sig någon meter emellanåt. Helt plötsligt är det också kul att vara på golvet tycker han
    .

• Vasen

Tahn- tråkigt med teoriprovet. Själv skrev jag teori 2 gånger och körde upp 3 gånger innan jag lyckades med körkortet.

Reuben badas ganska sparsamt. Han hade torr hud länge, fast det är bättre nu, men vi har ännu inte kommit in i vanan att bada honom så att säga. En gång i veckan blir det vanligen. Jag brukar torka av honom med en fuktig tvättlapp dagligen dock. Han är ganska ren ändå konstigt nog.

• Vasen

Reuben sover oftast tre gånger på dagen, ibland två. Numera vaknar han bara en gång natt . Känner mig nästan utsövd.

• Vasen

Reuben klarade BOEL-testet på andra försöket . Vi har iofs varit helt övertygade om att han hör alldeles utmärkt men det är ju skönt ändå .
    Nu väger han 1090 gr. Konstigt nog är han inte så tung att bära på, fast det kan ju vara att man blivit starkare förstås.

Ska ut och jobba utanför hemmets lugna vrå nu i en månad framöver, har en smula separationsångest.

• Vasen

Vi ränner iväg till BVC en gång i månaden. Egentligen skulle det visst ha varit 2 månaders intervaller nu, men Reuben fick ju göra om BOEL-testet så det har blivit tätare. Nu ska vi dit igen om 6 veckor, för något 10 månaders test.

Tror det är tänder på gång här också. Har varit en gnällig liten skrutt idag, lillen som brukar vara en sån solstråle.

• Vasen

Reuben gillar att ha leverpastej eller messmör på sina mackor. Ost äter han också men mera som plockmat .

• Vasen

Inatt var Reuben vaken mellan 2 och 7, jag hoppas det var en tillfällighet. Annars sover han ganska bra. Brukar vakna en gång per natt och snutta lite. Han har en bula i tandköttet långt inne i gommen så jag tror att det är en kindtand på gång.

Han är inte mycket för att sysselsätta sig själv direkt. Vi har hans leksaker (var kommer de ifrån? Vi har köpt fyra grejor, han har ett trettiotal prylar),längst ner i två bokhyllor. Han tycker det är kul att riva ut dem på golvet, det kan roa honom ett tag.

Sitta i hallen och smaka på våra skor gillar han också. Vi är mindre förtjusta i just den sysselsättningen . Annars hänger han med oss mest hela tiden. Sitta på diskbänken och plaska i diskhon med fötterna när man diskar är väldigt roligt för tillfället.

Bollar är också roligt. Han är jätteskicklig på att kasta och sparka boll .

Svar på tråden Junibebisar del 3