Inlägg från: Sunshine81 |Visa alla inlägg
  • Sunshine81

Junibebisar del 3

Här e en till med en sjuk juni kille, han e magsjuk. Bara bajsar löst o kräker. Och jag som skulle väga honom imorrn men det får jag hoppa över, om han inte mår bättre. Ska dit ändån med store killen på 2,5 års kontroll.
    Isaac älskar att gå när vi håller honom i handen /händerna. Han kan också stå själva en stund nu så balansen börjar bli bra. Men har sin egen stil när han tar sig fram så han vill helst inte ligga på magen så länge, vill mest bara gå runder. Och man får rätt så ont i ryggen när man går så hela dagarna. Kram

• Sunshine81

Hej , ville bara berätta hur stolt jag är nu över min lille kille. Det är en sån rolig ålder nu när det händer grejor. Han kryper, ställer sig mot möbler, sätter sig upp själv från liggandes, kan stå själva en stund, ska hela tiden vara ute o gå när man håller honom i handen. Har 4 tänder. Hur har ni det där hemma nu, är era också livliga ?? Kramen !!

• Sunshine81

Hej vi har också runt nollan hela tiden, men jag tycker det är kallt när vi går ut o ska promenera. Han som bara ligger helt still ai vagnen fryser ju mer än vi som rör oss. Så jag har mössa,halsduk,vantar,tossor,overall + att han sitter i en åkpåse. Men jag tror inte han svettas för han känns aldrig så varm, och då hade han nog proteserat också om det var nått som var fel. Han sover alltid som en stock flera timmar i sträck i vagnen så jag tror han trivs. Men det lät mycket nu när ni andra skev vad ni hade på era. Men jag är lite osäker på när man bara kan ha jacka på honom o att han sitter i åkpåsen , tycker det är så svårt .

• Sunshine81

Hej, jag har inte vägt sen boel testet när isaac var ca 7,5 månad. Då vägde han 9,7 och var 74 lång. Han badar ca var annan dag, blir så torr annars. Han sover 2 gånger på dagen och somnar vid halv 8-8 på kvällen. Tajmat med storebror så det är skönt.Ska ringa imorrn till bvc och be om en tid att väga på för nästa vägning blir inte förräns på 10 månaders kontrollen annars och det är ju jätte långt imellan. Man är ju nyfiken på vad han väger nu. Jag skulle dit förra veckan men då hade han maginfluensa så det blev inget.

• Sunshine81

Hur länge har ni tänkt vara mamma lediga ?? Verkar vara många som börjat lite smått nu tycker jag. Själv ska jag vara hemma till aug. Börjar då nångång i aug. Då är ju isaac 14 månader också så då tänkte jag sluta amma. Sen är det pappans tur att vara hemma. Har då alla sina dagar kvar att ta så han kommer väl vara hemma ca 1 år, lite till hoppas jag så isaac inte behöver börja på dagis förräns ca 2,5 år. Har fortfarande store killen hemma hos oss också, så han kanske börjar innan 15 timmar i veckan, är nu 2,5 år så jag tänkte skicka in pappret så får det ta den tid det tar. Börjar han väl innan 3 år ca. Känns bra..

• Sunshine81

Hej hej idag, vad gör ni denna fredagen ? Vi kom hem kl 8 har vatt ute sen halv 4 och lekt och sen vatt hos min mormor. Jätte härligt väder. Nu idag ringde jag bvc och fick en tid till vägning för det var ju 2,5 månad mellan gångerna annars. Var där när han var 7,5 och ska inte dit förräns han e 10 månader. Och så länge vill inte jag vänta, Är så nyfiken på vad han väger nu. Så jag ska dit på ons, ska bli kul. Tänkte höra med er om mat, min kille äter inte gröt, han bara kräker direkt upp allt. Testat alla sorter, så det är lite svårt att variera maten här hemma, blir mycket burk middagar för honom och det är han snart trött på. Blir svårare o svårare att mata nu, så han e nog totalt trött på det. Men vad kan man annars ge till honom.Har svårt att komma på nått. Jag ammar när han vaknar, men sen förmiddags målet, vad ska jag ge honom då ? Och sen nästa får han middag + efterrätt, Men sen nästa då ?? Sen ammar jag när han ska sova. Så alla dessa målen får han burk mat eller bara efterräts pure, lite macka av mig när jag äter. Har ni tips ??

• Sunshine81

Hej, varannan månad har vi, men isaac var sjuk förra veckan vi skulle dit så darför hade det blitt ett sånt här stort hopp denna gång.

• Sunshine81

Ok tack. Jag ska testa yoghurt idag då, ska iväg o handla så jag får se vad jag hittar. Vad har ni på era mackor ni ger till barnen ? Isaac tycker om ost men finns det nån favorit hos er ??

• Sunshine81

Hej idag, nu fick isaac macka o yoghurt i morse och det var ju gott tyckte han. Satt där o stoppa bröd bitarna en efter en i munnen o var så koncentrerad, haha. Så det var bra han tyckte om det.

Bea 85:
    Ja jag har båda barnen i samma rum, har funkat utan problem här . Flyttade in lillen när han var ca 1 månad och sen dess sover dom i samma. Dom somnar vid samma tid så det har gått bra. Jag ammar lillen vid halv 8 sen går jag in o lägger honom så ligger han o somnar själv. Och då är redan den store i sin säng och ligger o ser film som han brukar på kvällen. Så det e skönt.

Idag är det härligt väder, ska snart ut o gå, och sen bort o kolla på pappan som spelar innebandy turnering. Kul !! Ha en bra dag alla !!

Svar på tråden Junibebisar del 3