Inlägg från: babyboom2005 |Visa alla inlägg
  • babyboom2005

Junibebisar del 3

Vi brukar försöka sysselsätta oss litegranna. Går på ÖF 1-2 gånger i veckan sen har vi babyrytmiken en gång i veckan.

Puh vad dte händer saker nu. Oliver är överallt. Klättrar och ställer sig upp vid allt. Han kryper inte heller utan ålar, men han har en ryslig fart!!
    Ett fasligt intresse för prylar har det blivit, allt ska undersökas. Mammas lådor, videon, dvd:n ja allt. Vet inte hur många gånger jag plockade bort honom från , kontaktuttag, boxer:n med mera!
    Men det är bara roligt!!

• babyboom2005

Oliver dicker en flaska välling på morgonen när han vaknar och en flaska på kvällen då han ska sova. Han äter sempers välling från 8 månader.

Vi har börjat låta han äta middag med oss nu...så han äter två mål med rikigt mat sedan ett mellanmål på eftermiddan, typ frukt eller macka. Får även ett grötmål till frukost.

Måste fråga, pulvermos?? Är det okej att ge de små det nångång sådär??

• babyboom2005

puhh vad kallt!! Vaknade och såg att dte var 15 minusgrader!!!

ska till doktorn idag...känns inge lustigt! har efter födseln av lilleman haft probblem med blödningar i den nedre regionerna...idag ska detta brännas bort...låter så läskigt!! Nån som har erfarenhet att liknade?? Gör dte ont??

• babyboom2005

Så nu är det gjort! Jo det var mig det handlade om, gick jättebra och fort! fick bedövning så kände inget men nu får jag inte lyfta...hur lätt är det!

Oliver badar inte så ofta..ca.2-3 ggr i veckan. Han har supertorr hud..eller nån sorts eksem. Så vi smörjer med kortison o miniderm!

• babyboom2005

JCA: gud vad fina bilder!! Funderar på att gå till fotografen med Oliver snart. Nu blev jag riktigt sugen!

• babyboom2005

Brasset:Oki kanske ska testa det.

Är dte någon här som har köpt en sulky till sitt barn?? Jag funderar på det. Vore bra med en liten o nätt vagn ibland.

• babyboom2005

Halloj!
    Är dte nån som har lite snö nu??
    Här har det äntligen slutat snöa...efter ca 2 dygn!! Har kommit minst 3 dm till!!..*suck* Ingen vår på länge....

Fick veta att oliver var allergisk mot ägg iaf....testet visade det...men bara grupp ett. Så kanske kan det växa bort.
    Nån fler som har allergiska barn??

• babyboom2005

Majflickan: vad skönt att ni fick en kväll för er själva....det är man värd ibland!

Vi går ganska sällan till bvc tyvker jag. Gick varje månad fram tillls han var 5 månader, sen dess har vi bara varit på 8-månaders koll, sen blir det 10 månaders samt 1 år tror.

• babyboom2005

Bea85; Hua är så hemskt när de är sjuka!! Oliver var ckså magsjuk för ett tagsen...är supersvårt att få i dem vätska tycker jag! Vägrar liksom....Hoppas de kryar på sig!!

Svar på tråden Junibebisar del 3