• Snigla

Junibebisar del 3

Då hänger jag på den här tråden! Jag har en pigg och glad liten gosse som är född 20e juni 2005.

• Snigla

Jag ska köpa Baby & Go För rabattkupongen. Tycktedet gick jättesmidigt att byta med dem på min buskille!!! Vanliga blöjor får jag ibland ta på med honom sittandes i knät...

• Snigla

Primus äter en gång på natten, vanligtvis vid 4-5, men sista tiden har han börjat vakna tidigare... Trodde först att det var för att han inte fått i sig så mycket innan han somnat (för trött för gröt och somnar innan han fått i sig så mycket välling) men igår åt han ordentligt och vaknade ändå kl 2 inatt... Nåja, så länge det bara är en gång så.

• Snigla

Mandy: Har du provat att blanda ersättning och välling?

• Snigla

Mandy: Vi blandade ersättning och välling och det tog inte länge förrän vi kunde skippa ersättningen.

• Snigla

Mandy: Kul att det funkade med att blanda vällingen!

• Snigla

Min lillkille har varit förkyld med efterföljande "förkylningsmage". Nu har han ätit dåligt i säkert en veckas tid, det går mest att få i honom välling och smörgås... Han är liten i vikten så jag vill ju gärna att han ska äta mer än han gör. Nån som har nåt tips???

• Snigla

Mandy: Våran kille äter en liten burk till lunch (alt en halv stor) och en stor till middag.

• Snigla

Felixmor: Primus har också varit lite avig med gröten sista tiden. Vi har provat olika sorter men det verkar mest hänga på dagsform. Det kan gå att lura i honom om han käkar smörgås eller om man busar till det med nån rolig sak som han inte brukar ha. Han har överhuvudtaget varit mer för att äta själv, idag var det varmkorv och potatisbullar till lunch och makaroner och köttbullar till middag... Bra plockmat!!!!!!

• Snigla

På våran tandinfo på föräldragruppen sa tandhygienisten (?) att när tänderna tittar fram är de "öppna" så då är det bra att 'boosta' på med flour. Vi har kört på med vuxentandkräm sen första tanden tittade fram.

Svar på tråden Junibebisar del 3