Inlägg från: Linnet76 |Visa alla inlägg
  • Linnet76

Junibebisar del 3

Min dotter är också jätte mammig. Och så har hon lärt sig krypa - hurra! Fast det går långsamt och försiktigt fram.

TAHN: S har också haft feber och dålig mage i 1-2 veckor. Men hon har precis tillfrisknat. Vi gick och kollade på barnmottagningen att det inte var urinvägsinfektion, vilket det kan vara när febern kommer och går. Förmodligen var det en långdragen förkylning för vår del.
    Men det var jobbigt för hon grät också hysteriskt på nätterna. Dessutom kröp hon i sängen fram och tillbaka mellan oss samtidigt som hon grät. När hon sov i sin säng så ställde sig upp, även då halvt sovandes och skrek. Det var helt omöjligt att trösta henne. Allt skedde i nån sorts feberyra kombinerat med att hon höll på att öva krypningen. Väldigt skönt att detta är över (hoppas jag).

• Linnet76

Här är vi sjuka igen. Min dotter har haft virusinfektion efter virus infektion sedan i början av februari. Så just nu när hon har feber och vägrar äta och jag ammar dygnet runt. Tror inte vi ska träffa några fler barn på väldigt länge, orkar inte med en omgång feber eller magsjuka till.
    De konstiga är att mellan alla dessa sjukdomar så har hon gjort jättestora motoriska framsteg - de få dagar hon varit frisk. Trodde inte att hon någonsin skulle krypa t.ex. eftersom hon var så enormt stillsam. Men ack så fel jag hade.
    Hon har inga problem heller med att vara vaken 4-5 timmar åt gången, fast inte nu då hon har feber.

• Linnet76

Hej, här har vi också vart sjuka jätte länge! Känns som om min dotter har haft förkylningar som gått in i varandra sedan början av februari.

Förra veckan hamnade vi på KS några dagar med henne, eftersom hon hade en öroninflammation som hade utvecklats till mastoidit, dvs inflammationen hade spridit sig till benet runt örat. Inget roligt. Då hade vi ändå varit hos läkaren 2 ggr på 10 dagar, varav sista gången dagen innan vi åkte in till akuten.
    Vi åkte in då vi upptäckte att hon hade ett svullet och röd/blått öra som stod rakt ut. Det kändes inte helt bra. Dessutom gick febern aldrig ner.
    Jag blir så arg att det ska behöva gå så långt utan att läkaren upptäcker vad som är fel. Hon måste ju haft ont väldigt länge. Det är ju inte så lätt som förstagångsförälder att veta när det är dags att söka hjälp. Man känner sig ju som värsta nojiga morsan när man ringer vårdguiden stup i ett och själv är jag aldrig sjuk så jag känner mig verkligen väldigt ovan vid det här.
    Nu verkar hon i alla fall må bättre, men är fortfarande snorig.
    Vill ha sol och värme och slut på förkylningarna nu!

• Linnet76

Jag undrar vad ni sätter på era små på fötterna när ni är ute. Min dotter kryper nu och snart är det väl dags för sandlådan och gungorna (om bara snön bara smälter bort). Hon har ett par gummistövlar som är lite stora ännu och som nästan når ända upp till knävecken, inte helt krypvänliga alltså...

Ang. vagn: Vi har en Bugaboo och är supernöjda. Den är strålande bra och går att vända, vrida, lyfta, ställa, sätta och köra nästan hur som helst.

Min dotter ramlar också och slår sig hela tiden. Nya blåmärken varje dag. Det är lite läskigt, men det hör väl till. Försöker dock vara väldigt försiktig med hörn, höga höjder och för stora tuggor mat. Är jättenojig att hon ska sätta i halsen nu när hon gärna äter själv och stoppar allt möjligt i munnen.

• Linnet76

Här är det också toppenhumör på dagtid och även nattetid om hon bara får äta som hon vill! Annars blir det ilskna tongångar... Herregud vilket temperament, jag trodde aldrig jag kunde få en sån arg bebis. Hon liksom skriker och "pratar" i långa harranger tills hennes trötta föräldrar ger upp.

• Linnet76

Min dotter har jätte gummistövlar som hon har när vi är ute, men i sandlådan kommer de inte fungera så bra att krypa i. Stoppade mig själv från att köpa "lära gå skor" igår. Tänkte först att de skulle funka utmärkt även i sandlådan, men sedan insåg jag att 400kr för ett par skor som kommer att bli blöta och fulla med sand inte var någon bra idé. Sandaler är för tidigt och gympaskor känns inte idealiskt för barn som inte börjat gå ännu. Vilka i-lands problem.

Hon har börjat ställa sig upp mot saker och sedan släppa taget fast hon inte har balansen ännu. Så häromdagen ramlade hon in i soffan och slog upp läppen. Har nu en liten fläskläpp, väldigt sorgligt.

• Linnet76

Vi hade så mycket idéer innan vi fick barn huruvida de skulle äta socker etc, men Sonia har redan smakat glass, tårta och bulle. Ha ha, allt gick så klart ner! Men det blir ju inte så ofta. Varken jag eller min man äter godis eller dricker läsk/saft och lite glass och en bulle då och då tror jag hon överlever.

• Linnet76

emmamaria: Min dotter har också börjat vakna tidigare. Måste skaffa en ordentlig mörkläggningsgardin i sovrummet. Det är jättjobbigt när de inte sover ut ordentligt. Hoppas det inte är öronen då skriker de ju ibland så där.Vi har varit på 10-månaderskontroll: 8280 g och 72,5 cm. Och så har hon lärt sig nåt nytt: peka på olika saker och säga Dää...Hon går inte själv ännu, fast hon går väldigt bra om hon bara får hålla en hand. Sen reser hon sig själv och kan stå några sekunder tills hon kommer på vad hon gör. Hon verkar inte ett dugg intresserad av att krypa längre. Speciellt inte om vi är i parken med större barn. Känns både roligt och lite sorgligt att de växer så fort. Snart fyller våra bebisar ett.

• Linnet76

Å det blir ju inga stycken när jag skriver mina inlägg - vad är det för fel på min webbläsare..?

Svar på tråden Junibebisar del 3