• Petre

Junibebisar del 3

CamillaJ - det låter som ganska mycket kläder om han bara ska ligga i vagnen. Agnes får ha overall om hon ska upp och leka, men då byter jag täcket mot en tunn virkad filt. Om han bara ska åka vagn har hon bara jacka och täcke. I vagnen har vi alltid fäll och tunn åkpåse.

• Petre

Agnes är född den 4e och började krypa för ca 1½ månad sedan och kan stå någon sekund utan stöd. Och igår lärde hon sig vinka - kul!
    Tyckte det var läge att öva lite när vi var hos några kompisar med en tre dygn äldre flicka som både kunde vinka och säga flera ord. Agnes säger bara bladder typ abbabba bubbubb och sånt Pratar era? (Inte för att jag är orolig, storebror pratade inte förrän runt 1½år)

• Petre

Kajsa835 - Man ska ge alvedon om febern närmar sig 40 grader och/eller allmäntillståndet är påverkat.
    Hoppas han blir frisk snart!

• Petre

Agnes har 6 tänder .
    Hon sover från sju på kvällen till halv åtta-åtta på morgonen. Och så två gånger på dagen. Det är svårt att passa in sovtiderna på dagen med dagishämtning, men nattsömnen är tajmad med storebrorsan. Funkar superbra = skönt!

• Petre

Man står kvar i kön även om man tackar nej. Men man vet ju inte vilket dagis man får nästa gång. Det är ju inte alltid det dagis man vill ha har plats. Nästan aldrig faktiskt..

För vår del ser det nu ut som att Agnes kan börja på storebrors dagis i november. Det känns bra, men är inte helsäkert ännu.

• Petre

Jag gick ner allt efter ungefär tre månader. Sen gick jag upp lite över jul och fram till att jag slutade amma. Men nu är jag nere i min normalvikt igen. Så skönt! Förra gången tog det 1,5 år att gå ner allt och då var jag tvungen att banta ordentligt till slut.

• Petre

Agnes käkar ganska mycket, tycker jag. Gröt morgon och kväll, en stor burk till lunch och ytterligare en till middag. Sen blir det frukt i bitar som hon får äta själv till mellis och medan vi äter middag, det älskar hon! Och så en del smörgåsrån också.. Hon älskar att äta!

• Petre

Jag tycker det är toppen med barnvakt ibland!
    Vi har också fasta rutiner och vad jag har märkt så störs de inte särskilt av att ha barnvakt då och då. Barnvakten får göra som den känner att de behöver för att det ska funka, tex ta upp Agnes om hon vaknar. Barnen (iaf våra) verkar fatta tidigt att det är olika regler som gäller med andra. Och att allt är som vanligt så fort mamma och pappa kommer hem igen.

CamillaJ - Agnes ska också börja efter somarlovet. Om hon får plats..

• Petre

Jag har precis ändrat till att bara ta ut två garantidagar i veckan, utifall vi inte skulle få någon dagisplats till hösten. Efter ettårsdagen måste man ju ta ut minst 5 dagar/vecka för att behålla SGIn så det är ju bara ett par månader kvar att spara på. Men det blir ju INGA pengar! Jobbigt...

• Petre

Hm.. Jag har massor med gott hemma :P Glass, muffins, choklad och Pringles. Har köpt upp ett litet förråd eftersom jag är ensam hemma ikväll. Då brukar jag frossa lite

Svar på tråden Junibebisar del 3