Inlägg från: ChicoChica |Visa alla inlägg
  • ChicoChica

Junibebisar del 3

Hej!
    Hoppar också med i den här tråden!
    Jag har en dotter som heter Chelsea och som är född 10 juni 2005!
    Hej alla mammor!
    Snart blir dessa små 1 år!!!
    Kan någon fatta att det gick sååå fort??
    Hur många plagg man vid detta laget fått rensa ut, och att hon/han säger ord??
    Oj oj oj säger jag bara, jag skulle aldrig ha blinkat..

Min lilla Chelsea kan gå nu också :-0
    Känns magiskt varje gång hon reser sig upp och knatar i väg på vinglande ben
    Hon började gå själv på eget intiativ när hon var 10 mån och 3 veckor
    Fler juni barn som börjat gå?
    /Emlan

• ChicoChica

milsch: Hej! Kul att se fler nya här!
    Chels pratar en del, men inte så många ord direkt, men ett par iallafall. Hon kan ju säga Mamma Pappa Lampa Titta Dä (där) och så kan hon härma massa läten Sen har hon gjort tillfälliga uttalanden av ord som hon sedan aldrig sagt igen.. tex påskägg..*haha*
    Jag tror att hon är medveten om vem som är vad ganska bra. Hon kan peka ut näsan också om man frågar om den så då måste hon fatta ordet näsa tycker jag.
    Kul att han är på g med att gå nu!

• ChicoChica

milsch: Ja 1 år!! Nu måste man snart sluta säga bebis.. :-s Men det kommer jag ha svårt för.. Hon ÄR ju min bebis!!

Vad duktiga alla junibebisar är!!

Chelsea började i går med en supergullig sak nämligen att sätta på sig saker på huvudet! Första gången jag såg det hade hon en keps som hon tog av och på, i dag tog hon en liten brandslang från storebrorsans brandbil och satte på huvet..haha det är ju också snyggt!
    Sen började hon idag helt själv plötsligt klappa händerna!
    Man blir så jäkla impad av henne att man nästan trillar av stolen!
    Allt nytt hon gör känns som värsta revolutionen!
    Att hon KAN hon som är så liiiiiten!! Haha..

Hon förstår också när man säger Aj aj till henne, ett tag iallafall sen är hon på't igen, men lyssnar ett tag varje gång.
    En gång sa jag ajaj femtielva gånger för att hon skulle sluta peta på en skalbagge men hon lyssnade bara en kort stund varje gång så till slut gick jag fram och tag bort hennes hand från skalbaggen och jäklar vad ledsen hon blev. Jag blev verkligen chockad och kände mig jätte dum
    Men det var ju helt nytt för henne även om jag tog bort hennes hand jätte försikigt och snällt så blev det jobbigt för henne. Nu satsar jag på att lyfta bort hela henne istället, frästelsen blir för stor om jag låter henne sitta kvar (det viste jag redan första gången igentligen, men kunde inte ta henne för jag höll på att hänga tvätt)

• ChicoChica

majflickan: Oj, jag tror inte det finns något "rätt" tyvär.. Men jag hade gärna också haft en sån mall att gå efter.

Chelsea strejakar rätt ofta med maten tycker jag. Och jag bemöter det lika olika från gång till gång..
    Generellt kan man säga att om hon vägrar lunchen först så försöker jag med fruktpure om hon vägrar den också så får hon slippa tills det är mellanmål. Om hon vägrar mellanmålet då också så ger jag henne välling (den går i 9 gånger av 10) Sen om hon också vägrar middag så ger jag välling igen.

Jag resonerar att alltid erbjuda mat på satta mattider oavsett om hon krånglar. Och vill hon inte ha så är det bättre med välling eller pure eller gröt än inget.

Hitintills har hon inte börjat ta det som att hon kan strunta i maten jämt och få välling,oftast äter hon sin mat (om än inte så mycket som jag hade velat eller helt utan lite lirakande)
    Hon verkar inte vilja leva på välling trotts att jag ger henne det ibland när hon vägrar middagen.

Oftast dricker hon välling 2ggr per dag frukost och kvällsmål.

Svar på tråden Junibebisar del 3